Clio 2 2000 r. 1,4 - świecają się lampki STOP i OLEJ

04 Cze 2009, 20:09

Witam mam mały problem, posiadam Clio 2 2000 r. 1,4 problem polega na tym iż jak samochód jest na wolnych obrotach to oświecają mi się 2 lampki STOP i OLEJ objawy jakby przygasał. Macie może na to jakiś pomysł może coś przeczyścić ? Może to silniczek krokowy?
Ostatnio edytowany przez RC, 04 Cze 2009, 22:13, edytowano w sumie 1 raz
RC
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Bytom
  • 04 Cze 2009, 20:13

    Najprawdopodobniej to silniczek krokowy.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    05 Cze 2009, 07:32

    A co wspólnego z lampką kontrolną oleju ma silniczek krokowy?On jest od wolnych obrotów,a nie od oleju.Jak ci się na wolnych obrotach zaświeca kontrolka oleju,to jest to oznaką,że w układzie jest za małe ciśnienie oleju i silnik nie jest prawidłowo smarowany.Przyczyna to albo jest on za rzadki(niewłaściwie dobrany),albo siada pompa oleju,która na wolnych obrotach nie wyrabia z ciśnieniem.Może to też być uszkodzony czujnik ciśnienia oleju,ale to stawiałbym na ostatnim miejscu.Kontrolka stop,czerwona,zaświeca się,ponieważ zaświeciłą się kontrolka oleju.Oznacza ona,że masz się natychmianst zatrzymać,ponieważ dalsza jazda grozi uszkodzeniem silnika,jako że nie ma jego smarowania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Cze 2009, 17:04

    Przeciez napisal ze objawy jakby przygasal to obroty sa za male i jak silnik przygasa to zawse sie zapala kontrolka cisnienia oleju i ladowania, i wywnioskowalem z tego co on napisal ze na biegu jalowym ma za male obroty. Chyba ze mu chodzi o co innego.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    05 Cze 2009, 17:28

    jeśli napisze jakie ma te wonne obroty to sprawa będzie wyjaśniona
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    05 Cze 2009, 20:55

    Hmm co do obrotów to na luzie są takie nie równe tak lekko drży ale obroty są na poziomie 700 - 750
    RC
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Bytom

    05 Cze 2009, 23:38

    Bez diagnozy komputerowej mozesz sobie wymieniac pol auta. Podjedz i sprawdz bledy i parametry. I niech Ci sprawdza cisnienie w cylindrach. A swoja droga umyj sobie przepustnice i zadbaj o swieczki i przewody. WYpadanie zaplonow latwo sprawdzic. W ciemnym garazu spryskaj przewody WN woda ze spryskiwacza :) Niech Ci ktos sprawdzi sonde czy nie stanęła. A co z moca ? Autko sie zbiera, czy zamulone ?
    psujpospolity
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Benzyniaki Duze

    06 Cze 2009, 12:35

    Co do mocy to nie jest źle zbiera się normalnie
    RC
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Bytom

    06 Cze 2009, 14:53

    Jeżeli nie świeci się kontrolka silnika,to podłączanie do komputera celem odczytu błędów nie ma za bardzo sensu,ponieważ żadnych błędów na pewno nie będzie.Można się podłączyć pod komputer celem odczytu jakie jest ciśnienie oleju,ale skoro zaświeca sie kontrolka,to napewno będzie ono niskie,więc nie widzę sensu wywalania kasy za komputer,a tym bardziej,że nie każdy czujnik oleju jest podłączony pod komputer(nie jestem pewnien na 100% co do tego autka).Ciśnienie oleju można sprawdzić taniej,podłączajać manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju i sprawdzać jego wartość w różnych stanach prędkości obrotowej silnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Cze 2009, 01:29

    MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli nie świeci się kontrolka silnika,to podłączanie do komputera celem odczytu błędów nie ma za bardzo sensu,ponieważ żadnych błędów na pewno nie będzie.Można się podłączyć pod komputer celem odczytu jakie jest ciśnienie oleju,ale skoro zaświeca sie kontrolka,to napewno będzie ono niskie,więc nie widzę sensu wywalania kasy za komputer,a tym bardziej,że nie każdy czujnik oleju jest podłączony pod komputer(nie jestem pewnien na 100% co do tego autka).Ciśnienie oleju można sprawdzić taniej,podłączajać manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju i sprawdzać jego wartość w różnych stanach prędkości obrotowej silnika.



    To mało jeszcze wiesz. Błędy w ECU zapisywane są jako obecne i niewystępujące, czyli przejściowe. Owszem, jest to wywalanie kasy na marne, ale tylko wtedy, gdy pojedziesz do gostkow, nie znajacych sie na rzeczy, ktorzyli kupili CDIF2, a nie wiedza jak sie z nim obchodzic.
    JAK NIE SWIECI KONTROLKA !!! To oznacza bledy niestałe i zanikające okresowo, jak i tez pojawiające się.MotoAlbercik Nie wprowadzaj ludzi w błąd.


    A jako przyklad wez sobie Audi lub Golfa i odłącz przewod od alternatora. Zarypiscie sie zdziwisz, ze procz ladowania, bedzie sie swiecic kontrolka oleju !! Zdziwiony ????
    psujpospolity
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Benzyniaki Duze

    08 Cze 2009, 09:23

    Witam postanowiłem wymienić czujnik oleju i jak na razie nic się nie oświeca, myślę ze wy tym tkwił problem :wink:
    RC
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Bytom