Co ile wymiana oleju?

14 Maj 2006, 12:47

Wymiana oleju co 10tyś.km? Nie przjechałem jeszcze takiego dystansu od ostatniej wymiany oleju, a mija już rok. Czy należy wymienić olej ze względu na starzenie sie oleju?
AP
 

14 Maj 2006, 19:23

Witam,
Olej powinno sie wymieniać w zależności od zaleceń producenta, ale generalnie powinno się to robić przynajmniej raz w roku, no chyba ze dużo sie jeździ to wtedy pomiędzy 10 a 15tys.km. Z tego co piszesz wynika ze jeździsz mało i po miejscu robisz małe przebiegi wtedy olej starzeje się szybciej tak więc jeżeli zrobiłeś około 5tyś.km proponuję wymienić olej...

Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

15 Paź 2007, 08:52

witam! Bezwzglednie nalezy wymienic olej raz do roku lub co 10-15 tys km. Olej w silniku sie starzeje i traci swoje wlwsciwosci smarne i ochronne. zawsze olej
+ filtr oleju!!!!
adolf156
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Maj 2018, 14:46

Nie tylko chodzi o to, że olej w silniku się starzeje... Jak mamy w aucie filtr DPF to podczas jego wypalania do oleju dostaje się olej napędowy. Wpływa to bardzo źle na kondycję oleju silnikowego.

Problem pogłębia się wtedy gdy lejemy paliwo kiepskiej jakości.

Generalnie zasada jest taka aby dostosować częstotliwość wymiany oleju do warunków w jakich użytkowane jest auto. Są sytuacje, że będziemy musieli wymieniać olej nawet 2 razy częściej jak podaje producent.
rambo85
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 17 04 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 318i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Maj 2018, 18:26

Wszystko zależy od eksploatacji pojazdu. Dam przykład na podstawie ciężarówek. Ciężarówki w transporcie międzynarodowym wymagają wymiany co 40 tys(lub wiecej)km. Wywrotka na budowie (z tym samym silnikiem) co 6 tys km. Jeżeli jeździmy krótkie odcinki to należy skrócić przebieg między wymianami nawet o połowę( tego co podaje producent). Ja jeżdżę przeważnie 15-25km i wymieniam co 10tys km. Oczywiście w takim przypadku nie stosuję oleju long life, ani lekki bieg, tylko zwykły syntetyk.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2018, 10:57

Nigdy nie miałem problemów z rozruchem silnika, odkąd zacząłem stosować oleje silnikowe dobrej jakości. Marki klasy premium, ale warto zainwestować. Przy mrozach się sprawdza ten olej i nie mam do tej pory nic do zarzucenia. Pogadaj w Białymstoku z panem Andrzejem Klimowiczem. Zna się na rzeczy i na pewno ci pomoże dobrać odpowiedni olej do silnika.
pawelszabla
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster Motrio Cup mistrzowskim pucharem
    Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, firma Renault Polska postanowiła kontynuować puchar Dacii Duster, podtrzymując swoje motorsportowe tradycje. Trzy lata doświadczeń pokazały, że projekt markowego pucharu ...

12 Paź 2018, 09:43

Wymian oleju powinna odbywać się zgodnie z zaleceniami producenta, nie więcej jak co 15k km w zależności od konkretnej wersji silnikowej.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

12 Paź 2018, 09:51

Co Ty bredzisz, zaprzeczasz sam sobie bo jaki producent zaleca max 15 tys? Teraz jest 30 i więcej, ostatnio spotkałem sie nawet z 60 tyś w mercu. Zalecana jest wymiana jak najczęstrza ale według ekspertów optymalnie nie rzadziej jak 15 tys i jeden rok
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Paź 2018, 10:57

Najlepiej trzymać się wymiany co około 10tyś. km jak w większości jeździmy po mieście, a co 15 tyś. km jak w większości latamy w trasy. Moim zdaniem 15tyś. km to taka górna granica której nie powinno się przekraczać niezależnie od oleju i zaleceń producenta.

Dlaczego tak? Przy takich przebiegach olej jest w stanie zachować jeszcze całkiem niezłe parametry i chronić nasz silnik. Nie powinny również odkładać się w silniku zanieczyszczenia co powoduje że silnik będzie nam służył dużo dłużej i nie będzie sprawiał problemów.

Zwróćcie uwagę że zazwyczaj wydłużanie przeglądów służy tylko temu żeby serwis nowego samochodu był tańszy a to zachęca klientów. Taki silnik będzie chodził bezawaryjnie w czasie leasingu lub gwarancji ale kolejny właściciel może się już spodziewać problemów po przebiegu nawet nie dużo większym niż 100 tyś. km.

Zobaczcie np. nowe samochody zasilane LPG mogę tu podać za przykład Dustera który ma przeglądy co 30tyś. km i co tyle też wymieniają filtry od gazu :shock: Nie chce i się tłumaczyć dlaczego powinno to się robić częściej ale wystarczy spojrzeć jak wyglądają filterki po 10 tyś. km. Nie mam zdjęcia ale potrafią być już mocno zanieczyszczone co przy trzykrotnie wyższym przebiegu może prowadzić do nawet ich nie drożności. Cierpią na tym wtryski itd... ale gwarancję wytrzymają :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Paź 2018, 11:29

Cichy77 napisał(a):ale gwarancję wytrzymają


Przy normalnej jeździe to pewnie i bez wymiany oleju wytrzymają, a potem kogo to obchodzi :/

Wymieniaj co 10 kkm jeśli jeździj ostrzej lub po mieście i te 15 kkm jeśli lżej i trasy. Oczywiście jak nie wyrobisz tylu kilometrów to i tak musisz raz w roku wymienić (olej traci właściwości nawet jak nie jest używany, temperatury, wilgoć itp).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Paź 2018, 02:24

Ja jezdze stosunkowo malo teraz,do firmy mam 5km tam i z powrotem,wiec w ciagu dwoch lat nie zrobilem nawet 10 tys.km,wymienilem olej po dwoch latach bez zadnych skutkow ubocznych.Niestety,gdybym mial auto z dpf, wogole nie moglbym jezdzic na takich dystansach.Znajomy kupil w salonie Jeepa Grand CH.jezdzi wiecej, do firmy ma 20 km,korki.Po 60 tys.km dpf do wywalenia,zapelniony pylem ,koszt 6000zl.,
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Paź 2018, 05:47

Im częściej tym lepiej, w 1.6 mpi wymieniam co 8 tys, a w 2.0tfsi planuje wymianę co 5 tys, częsta wymiana oleju to najtańszy sposób na długie zycie silnika
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2018, 14:29

Jesli ja mam silnik wolnossacy diesla,uklad wtryskowy w idealnym stanie,olej o wysokim wskazniku TBN ,nigdy majonezu bialego pod korkiem,to,nie widze zadnego ekonomicznego uzasadnienia by wymieniac olej co roku,zwlaszcza,ze oleju mi nie przybywa,ani nie ubywa.Zastanawiam sie, czy teoria,iz silniki na krotkich trasach powinny zuzywac olej I podobno zuzywaja.Ja w swoim przypadku przez dwa lata nie dolalem ani kropli,byl max I przy wymianie max.Oczywiscie racja,z dpfem,czy w przypadku silnika z turbo,czy benzynowym w ciagu tego czasu wymienilbym olej przynajmniej 4 razy,bezwzglednie :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Paź 2018, 14:37

PhantomASA1 napisał(a):Jesli ja mam silnik wolnossacy diesla

Ale co Ty porównujesz :?: :mrgreen: Wolnossący diesel to i na kujawskim da radę :lol: A tak na poważnie to chodzi o usuwanie zanieczyszczeń. W mojej starej almerce 2.0D przy każdej wymianie robiłem płukankę, a i tak po kilkuset km olej był już czarny
( wymieniałem co 10-12 tys).
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2018, 14:45

Nie wazne jaki silnik, o kazdy nalezy dbac z odpowiednim podejsciem,konkretnym do danego silnika oraz jego stanu.Mineralny 15W40 o najwyzszych z mozliwych parametrach moge lac wiosna az do zimy ,sa oleje mineralne,ktore przewyzszaja zdolnosciami czyszczacymi polsyntetyki,syntetyki oraz hydrokraki,cenowo jednak nie wypadaja az tak rozowo.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)