Najlepiej trzymać się wymiany co około 10tyś. km jak w większości jeździmy po mieście, a co 15 tyś. km jak w większości latamy w trasy. Moim zdaniem 15tyś. km to taka górna granica której nie powinno się przekraczać niezależnie od oleju i zaleceń producenta.
Dlaczego tak? Przy takich przebiegach olej jest w stanie zachować jeszcze całkiem niezłe parametry i chronić nasz silnik. Nie powinny również odkładać się w silniku zanieczyszczenia co powoduje że silnik będzie nam służył dużo dłużej i nie będzie sprawiał problemów.
Zwróćcie uwagę że zazwyczaj wydłużanie przeglądów służy tylko temu żeby serwis nowego samochodu był tańszy a to zachęca klientów. Taki silnik będzie chodził bezawaryjnie w czasie leasingu lub gwarancji ale kolejny właściciel może się już spodziewać problemów po przebiegu nawet nie dużo większym niż 100 tyś. km.
Zobaczcie np. nowe samochody zasilane LPG mogę tu podać za przykład Dustera który ma przeglądy co 30tyś. km i co tyle też wymieniają filtry od gazu
Nie chce i się tłumaczyć dlaczego powinno to się robić częściej ale wystarczy spojrzeć jak wyglądają filterki po 10 tyś. km. Nie mam zdjęcia ale potrafią być już mocno zanieczyszczone co przy trzykrotnie wyższym przebiegu może prowadzić do nawet ich nie drożności. Cierpią na tym wtryski itd... ale gwarancję wytrzymają