Co który samochodów wybrać?

17 Lut 2011, 14:52

Witam, to jest mój pierwszy post. Z góry dziękuje za dobre rady.
Jestem bardzo zmieszany i już nie wiem gdzie jechać i co oglądać. Mam zamiar wydać 10-15tys. i kupić jakiegoś blaszaka do 3,5t. Raczej objętość towaru będzie większa niż ciężar. (max 600kg)(tylko kartony duże)

Są 4 samochody które teraz rozważam:
1) Sprinter 210D (średnia paka, śr. wysokość) [link do oferty na Allegro wygasł]
2) Sprinter 312D (długi, wysoki) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3) LT 28 SDI [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4) Master [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Czytałem opinie że te silnik 2,9 w Sprinterach są nie do zjechania? Podobno z drugiej strony inni piszą "szybciej go rdza zera niż jedzie". LT-k (2,5SDI) - też różnie piszą. Gdzie indziej znów czytam że mastera... już sam nie wiem.

A wy co byście polecili?
Lukacius
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Warszawa

18 Lut 2011, 17:15

Witam. Zacznę od końca, jeśli chcesz kupić auto za 15 tys. to nie bedzie to 5-latek tylko min 10-12 lat więc rdza na pewno będzie, Jeśli duże kartony to na pewno model MAX (dł 4m).
z tego co wymieniłeś to jeśli chodzi o żywotność silnika to najlepsza jest 312tka,
LT SDI, 75 koni to trochę mało, jeśli LT to 35-ka z silnikiem TDI 102, lub 109 koni.
Sprinter 210- mała ładowność ale bardzo dobry motor.
Jeśli chodzi o pozostałe podzespoły to wszystkie są takie same w Sprinterze jak i w LT.
W mastera raczej bym się nie pakował, znajomy ma 3-4 letnie i masakra.
i jeszce jedno, przebieg w samochodach dostawczych mających ponad 10 lat trzeba określać na jakieś 600 do 800 tyś. kilometrów, i nie wierz,że ktoś mało jeździł i takie tam pierdoły, ja osobiście jeżdżę LT-kiem z 98 roku i ma zrobione 548 tyś, a ile był wcześniej kręcony to nie mam pojęcia. pozdrawiam
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

18 Lut 2011, 21:09

No niestety, taka polska rzeczywistość. SDI w LT'ku odradzam, będzie to bardzo opornie jechało. Licz się z tym, że taki dostawczak od biedy będzie miał z pół miliona w dobrym razie. Jeżdżony w firmie często nie był oszczędzany więc i bezawaryjnie jeździł nie będzie, kwestia tylko ceny części i napraw. Do LT'ka dobrym wyborem jest 2.8 TDI lub przynajmniej 2.5 TDI 102 KM, natomiast do Sprintera 290 TD są praktycznie niezniszczalne, tyle, że nawet kilkuletnie sprintery ruda bardzo lubi. Ja z kolei słyszałem pochlebne opinie o Oplach Movano, Boxerach i Masterach. Jeden mój znajomy jeździ Masterem już dobre 10 lat i mało do niego dokłada, tylko eksploatacja.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Lut 2011, 21:32

stasiowski121,

jeśli chodzi o 2,8 do LT to porażka, moc co prawda jest ale awaryjność niesamowita, ulatują główki zaworów, znam osobiście przypadek, że w ciągu 100 tys km 2 razy koledze poleciały zaworki, za 1 rasem tylko tłoka rozsadziło a za kolejnym poleciało wszystko tylko co sie da: tłok, tuleja, głowica, korbowód itd... w końcu wymienił silnik na 2.5.
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

19 Lut 2011, 08:37

W zależności jak się trafi, rozmawiałem nie dawno z kierowcą takiego LT z 2000r no i mówił, że regularnie go serwisuje i póki co wymieniał tylko termostat i sprzęgło. Tak to odpukać, jeździ bez problemów. Z resztą ja też jeżdżę bez problemów. Teraz będę miał przegub do wymiany, ale wymienię wszystkie jak już będę się zabierał za to.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lut 2011, 10:28

Zaraz jadę oglądać sprintery, jakieś rady co do miejsc gdzie trzeba zajrzeć?

[ Dodano: 19 Luty 2011, 16:41 ]
Zakupiłem LT 35 2001 rok. 2,5TD (109km)

Dzięki za pomoc. Pierwszy raz jechał takim samochodem i jest pod wrażeniem.
Lukacius
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tory testowe Toyoty
    Prototyp każdego modelu Toyoty pokonuje co najmniej milion mil, nim trafi na taśmę produkcyjną. Większość testów odbywa się na torach w Belgii, Japonii i USA. Przedstawiamy miejsca, gdzie auta Toyoty są poddawane ekstremalnym ...
    Volvo rozwija auta elektryczne - ładowanie w 90 minut
    Nowe, elektryczne Volvo C30 przyspiesza do 70 km/h w 5,9 sek., a ładowanie jego baterii zajmuje tylko 90 minut. Skrócenie czasu ładowania i polepszenie osiągów aut elektrycznych stało się możliwe dzięki współpracy ...

21 Lut 2011, 18:36

Gratulacje z zakupu, a jaki przebieg 184 tys km?? :)
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

19 Mar 2013, 20:32

Witam. Oglądałem sprintera z 312 i okazało się że w trakcie jazdy próbnej w momencie puszczenia nogi z gazu coś zaczęło rzęzić jak się później okazało na każdym biegu. Tylko jak się noge z gazu zdejmie. Później otworzyłem maske przegazowałem i jak schodzi z obrotów to są takie stuki ale nie metaliczne i nie z silnika. Za każdym razem jak spada z obrotów. Jak pracuje na wolnych lub na wysokich niczego nie ma. Czy miał ktoś już taki objaw? Przebieg auta 240tys na liczniku rok 2000. Dziękuje za podpowiedź.
Andil11
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 03 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: k2700
Silnik: 2665ccm
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999