25 Paź 2008, 12:49
Panie Bielak.Bzury Pan opowiada ludziom wprawadzając w błąd.Jak się ma zamiar mądrzyć na temat momentu obrotowego to wypadalo by nieco na temat poczytac,albo przynajmniej zobaczyć kilka wykresów.Powiem tylko że najładniejszą charakterestykę momentu ma właśnie silnik benzynowy z dwoma zaworami na cylinder.Proszę zobaczyć charakterystykę silnika 2.0 koncernu VAG,silnika 8 zaworowego i porównać do 1.9 TDI.Który ma bardziej płaską?Inna sprawa ze diesel ma wiekszy moment,no ale w benzynikau to kwestia pojemności tylko.Co do "wajchowania" to raczej w dieslu trzeba wiecej.W 1.8 T koncernu VAG też Pan będzie "wajchował" ?Proszę zobaczyć jego wykres.Płaski jak mało który i w dużym zakresie obrotów .Odsyłam do programu Zakup kontrolowany,ostatni odcinek z amerykanskimi.Tam Pan Kornacki mowi o silnikach amerykanskich,ze spokojna jazda itp.Bo duze silniki z piekna charakterystyką a nie "kosiarki" europejskie !!!Inna sprawa to tłumaczenie ze w nadsterowności "puścić" pedał gazu.Wekres wektorowy sobie Pan namaluj i kiedy bedzie korzystna wypadkowa sił?Jak podamy moment na koła przy kontrze a nie jak odbierzemy.Wychodząc z nadsterownego depczemy w gaz !!!Wówczas się nam będzie auto "prostować" do kierunku jazdy.