Co z tymi współczesnymi oponami - trwałość, jakość wykonania?

02 Maj 2021, 19:23

Czy wy też zauważacie w ostatnim czasie jak słabe jakościowo są współczesne opony? Nie mówię tu nawet o oponach no name tylko opony znane, często wybierane. Widzę po autach klientów jak i po swoich że 2-3 lata i opony nadają się do śmieci i nie jest to nadmiernie zużyty bieżnik tylko całkiem inne problemy jak pęknięcia, odkształcenia, ząbkowanie itd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12547
Zdjęcia: 82
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

04 Maj 2021, 09:23

Coś w tym jest ja obserwuję, że często przy spokojnej jeździe 5 lat to maks dla bieżnika nawet jak opona wygląda nieźle to on się już nie nadaje do dalszej eksploatacji.

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział że ma opony letnie trzeci sezon i zastanawiał się czy nie kupić nowych, a mają przejechane 30tkm :unsure: On jeździ dosyć dynamicznie ale moim zdaniem to mało jak na opony które użytkuje się tylko sezonowo.

Co do ząbkowania to najczęściej występuje w kobiakach lub VANach na tylnej osi jak się jeździ na za wysokim ciśnieniu bez obciążenia. Niemniej jednak słyszy się o tym coraz częściej.

Wydaje mi się że są robione tak jak większość rzeczy w naszych czasach żeby nie można było eksploatować ich za długo bo to się koncernom nie opłaca.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2756
Zdjęcia: 11

04 Maj 2021, 11:26

Jakiś czas temu może pamiętasz zastanawiałem się nad oponami do Jaguara, kupiłem Dunlop RT2 sportmaxx, zrobiłem na nich dynamiczna jazda ok 20 tys km i widzę pęknięcia między bieznikowe, tylne opony to już około 60% bieżnika. Teraz musiałem kupić opony na tył do c5 bo mimo 2 lat i 80% bieżnika to zrobiły się tzw kartoflaki. Dla kumpla w 1.5rocznym Volvo z przebiegiem 60k wymieniałem continentale bo były w stanie agonialnym. Czasami też trafiam opony 10-15 letnie i sa w super stanie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12547
Zdjęcia: 82
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

04 Maj 2021, 13:17

Kao napisał(a):Jakiś czas temu może pamiętasz zastanawiałem się nad oponami do Jaguara, kupiłem Dunlop RT2 sportmaxx, zrobiłem na nich dynamiczna jazda ok 20 tys km i widzę pęknięcia między bieznikowe, tylne opony to już około 60% bieżnika. Teraz musiałem kupić opony na tył do c5 bo mimo 2 lat i 80% bieżnika to zrobiły się tzw kartoflaki. Dla kumpla w 1.5rocznym Volvo z przebiegiem 60k wymieniałem continentale bo były w stanie agonialnym. Czasami też trafiam opony 10-15 letnie i sa w super stanie.


Jest tak jak piszesz. Jakość opon jest zła. Sportmaxy brałem do zabawek. Zazwyczaj na długo mi nie starczały bo miały ciężko a ostatnie 2komplety niestety ale popękały jak miałby 100lat.
Ogólnie szacher macher odbywa się na składzie opony.Mam kolegę który śledzi opony od 15lat, filozofuje nad nimi jak olejarze nad olejami.
Pokazywał mi Michalinkę 15laletnią wyglądającą jak nowa a do tego mięciutka dal odmiany zestawił to z Michlinką 4letnią to była jak beton i miał pierwsze pęknięcia.

Generalnie jest lipa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7526
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 13:35

Ehhh... zaraz okaże się że opony z Azji będą lepsze jakościowo od opon znanych marek czołowych producentów EU.
Kao napisał(a):Teraz musiałem kupić opony na tył do c5 bo mimo 2 lat i 80% bieżnika to zrobiły się tzw kartoflaki. Dla kumpla w 1.5rocznym Volvo z przebiegiem 60k wymieniałem continentale bo były w stanie agonialnym.
No właśnie w C5 powinny być prawie jak nowe przy takim stanie bieżnika i biorąc pod uwagę wiek. Co do Volvo to już można uznać, że spełniły swoją role tak na 70% :)
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2756
Zdjęcia: 11

Wczoraj, 14:51

To jest jakiś dramat i teraz warto się zastanowić czy warto dokładać spore pieniądze do premium jak budżetowe są tej samej jakości? Przykładowo do firmowego Focusa jakieś tanie chinczyki, na próbę 2 inne 2 inne no i to przejechało już ok 20 tys i po 2 nie ma totalnie śladu zużycia a w jeden z drugiej pary wyskoczył bombel więc reklamujemy i zobaczymy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12547
Zdjęcia: 82
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zredukuj prędkość i zwiększ dystans jadąc po mokrej nawierzchni
    Jazda w deszczu oznacza gorszą widoczność i wydłużony czas reakcji kierowcy, a wjechanie w kałużę może wiązać się z ryzykiem bardzo niebezpiecznego poślizgu wodnego lub uszkodzenia auta. Dlatego na mokrej nawierzchni niezbędne ...
    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

  •