Corsa B 1.2 16V

16 Paź 2014, 19:57

artur73 akurat tu sie z Tobą zgodze co do znaczków :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Paź 2014, 22:56

Barol napisał(a):artur73 akurat tu sie z Tobą zgodze co do znaczków

No to dzięki. :piwo:
A do kolegi Bigbluee...
Może cię dzieś szpyknę jak bedziesz się kantowoł bez Śródke i sie pokoże czyś gryfną karadeje kupił..? :naughty: A jak ci mamzeldydel wcisnoł szajs,to sie papudroka szczapi za chachoły i sieknie w kalafe i po krybunach ,że go heksen-schuz chwyci !!! Tero se tylko na siebie flepy wyrób i możesz golić bez poruty. :naughty: Pouskromniej to co trza po kupnie ,chociaż pore bejmów to uczyni... :) :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2014, 16:59

Nie blubraj tyle jak Stary Marych :D
Bigbluee
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Poznań
Auto: Citroen Xantia
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Paź 2014, 21:13

Samochód od ponedziałku stoi już pod blokiem. Dopiero po rejestracji i zapłaceniu OC wróciłem nim do domu.

To co wynalazłem po 2 dniach i kilku godzinach grzebania:
- Nieszczelna i pusta klima ale to już widziałem przed zakupem.
- Pękł wężyk przy wyjściu ze zbiornika z płynem do szyb. Wyjąłem zbiornik, założyłem i działa.
- Filtr kabinowy pod podszybiem w bardzo kiepskim stanie. Chyba dawno nikt tam nie zaglądał. Trzeba wymienić.
- Filtr powietrza wygląda jakby miał pomiędzy 6-12 miesięcy przebiegu. Do wymiany dla św spokoju.
- Zacinający się zamek od strony kierowcy. Kluczyk lubi utknąć i ciężko go wyjąć. I tak dołoże sterownik centralnego z pilota aby fabryczny centralny działał nie tylko na kluczyk, więc zamek nie jest wielkim problemem.
- Reflektor od strony kierowcy łapie wilgoć. Uszczelnie a jak nie, to wymienie. Używka śmiesznie tania.
- Prawa tylna lampa delikatnie pęknięta. Z daleka niewidoczne. Do podklejenia w suchy dzień.
- Wyświetlacz czasami lubi zgasnąć na chwilę. Pewnie jakiś luz na wtyczce.
- Poluźniony sworzeń zawiasu drzwi kierowcy. Trzeba wymienić.
- Wyczerpana bateria w kluczyku przez co dioda nie świeci :)
Bigbluee
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Poznań
Auto: Citroen Xantia
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Paź 2014, 06:14

Nie jest żle,wrzuć jakieś zdjęcia no i szerokości.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Paź 2014, 07:46

Bigbluee napisał(a):- Reflektor od strony kierowcy łapie wilgoć. Uszczelnie a jak nie, to wymienie. Używka śmiesznie tania.

Uważaj tylko czy aby na pewno nie kupujesz używki od angola,bo świateł nie ustawisz a i przeglądu nie przejdzie.
Poza tym widzę ,że autko w niezłym stanie . Usterki jakie opisujesz są w każdym używanym aucie więc miejmy nadzieję,że nic już nie wyskoczy poważniejszego. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 zasad bezpiecznego wyprzedzania
    Rozpoczęły się wakacje, a wraz z nimi wyjazdy w dłuższe trasy. Szczególnie w takich warunkach kierowcom przydaje się umiejętność prawidłowego wyprzedzania. O czym należy pamiętać? Wyprzedzanie to manewr, który ...
    Corvette C3 Stingray
    Długa maska, wąska talia i zjawiskowy wygląd. Mowa o samochodzie Corvette C3 Stingray - kolekcjonerskim rarytasie. Choć od jego stworzenia minęło ponad 40 lat nadal zadziwia nowoczesną stylistyką i świetnymi osiągami. Samochód ...

22 Paź 2014, 10:19

Jak lampa tania to na 100% z anglika jest. Miałem kiedyś Vectrę B z jedną lampą od anglika, padający snop światła na jezdnię, oświetlenie i widoczność po zmroku to była totalna porażka. Zamiast oświetlać na wprost, to świeciło mi po poboczach. :? Wyregulować sie tego nie dało, ale na przeglądzie mi to przeszło :D
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

27 Paź 2014, 22:38

Drobnych Mankamentów ciąg dalszy:
Pęknięty wężyk płynu do spryskiwaczy w harmonijce tylnej klapy oraz niedziałająca tylna wycieraczka. Akurat tego nie sprawdzałem przy zakupie :)

Po otwarciu harmonijki widać pęknięty wężyk, przerwany przewód i zmęczone płynem inne przewody. Po połączeniu urwanego i zaizolowaniu wszystkich przewodów żeby nie pękły w przyszłości oraz dokupieniu 10cm nowego wężyka z 2 końcowkami połączyłem pęknięte węzyki i nagle nie dośc że psika to ożyła wycieraczka :)

Widac, że Niemiec nie jeździł z duperelami do mechaników bo jak miał zapłacić 200 ojro za wszystkie drobne naprawy to wolał sprzedać auto pewnie za 500 ojro. Pewnie sam serwis Opla za naprawę zamka lub wymiane wszystkich wkładek + kluczyk wziąłby tyle za ile on ten samochód sprzedał a Polak zamiast bawić się w zacinający zamek, dorzucił otwieranie na pilota. Przy fabrycznym centralnym jest to godzina roboty.

Przy pierwszym mrozie i przejechaniu 5km rozszczelniła się opona przy feldze, patrze a tu kapeć :) Oponiarz przesmarował od środka mazidłem i działa. Podobno nie ja jeden z tym przyjechałem tego dnia. W międzyczasie sam zepsułem zatrzask tylnej klapy :) Pękł plastik w tym czymś co łapie bolec jak zamykamy klape. Na szczęscie na szrocie stoją 2 Corsy więc za 15 zł "kupiłem" zatrzask co ma metalowe bebechy. Lampy przednie też mieli więc jak uszczelnienie nie pomoże to znowu odwiedze szrot.
I tak co dzien po jednej godzinie przy aucie....

Zdjęcia wrzuce jak skończe zabawe w tym tygodniu.
Dłubaniny było sporo. Dużo małych prac do wykonania samemu. Takie uroki używanego auta.

Zdecydowanie Niemiec nie "płakał jak sprzedawał" :)
Bigbluee
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Poznań
Auto: Citroen Xantia
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Paź 2014, 14:28

Fajnie,że ciągle masz tylko drobiazgi do naprawy ,a i z czasem na szrocie można dostać rabacik... :D
Na Forteczną jeździsz czy masz w Swaju szroty?
Uważaj na ułożenie i zagięcia wężyka po zamknięciu klapy,żeby drugi wężyk się nie przełamał.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2014, 08:22

W Swarzędzu jest szrot. Wężyk przy otwieraniu maski to też jest konstrukcja "na medal". Zawias maski skutecznie go gwałci za każdym razem i nic dziwnego ze był zniszczony przy zakupie. Trzeba to jakoś inaczej rozwiązać bo każde zamkniecie maski z 15 letnim wężykiem grozi albo pęknięciem albo zduszeniem jak się źle ułoży i trzeba patrzec jak sie opuszcza maske.
Bigbluee
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Poznań
Auto: Citroen Xantia
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Paź 2014, 13:21

To chyba W Oplach standard.Podobne problemy miałem kiedyś z Astrą I i zaginaniem się wężyka po opuszczeniu maski. Tak długo kombinowałem i przesuwałem go ,aż wreszcie na zagięciu go przeciąłem i "zakręt" wyrobiłem z takiego plastikowego trójnika do spryskiwaczy. Jedną końcówkę spaliłem na gazem i tym samym zaślepiłem,na pozostałe 2 założyłem wężyki i miałem oryginalny zakręt 90 st..! :) Problem się rozwiązał za 80 groszy...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Paź 2014, 09:22

Podobne problemy miałem w corsie b 1,0 12V . Pękajace przewody w harmonijce tylnej klapy to standard , objawiaja sie m.in nie działaniem tylnej wycieraczki , ogrzewania tylnej szyby , czy braku spryskiwacza . Pamietaj , ze Twój silnik nie może jeździć na 15W 40 , inaczej szybko załatwisz hydrauliczny napinacz łańcucha jak i hydrauliczne popychacze . Pilnuj poziomu oleju , bo kazdy silnik ecotec od opla lubi go mniej lub wiecej zużyć . No i ciekawe jak sprawa się ma u Ciebie z podłuznicami z przodu i z tyłu , bo jeśli zaczynają korodować , to właśnie tam plus jeszcze miejsce pod koło zapasowe .
marco84
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Nowy Sącz
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1,2 8V 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

31 Paź 2014, 19:44

Narazie chłone wiedze co do Corsy bo nigdy nie miałem Opla. Wszelkie uwagi mile widziane. Narazie jak mam czas to jest już ciemno wiec robota mi idzie w żółwim tempie :) Czytałem o wężykach i w sumie miałem szczęscie że węzyk nie uciekł gdzies w głąb klapy.
Sprzedawca też uczulił mnie na olej. "Do Corsy yylko oryginalny półsyntetyk i żaden inny". Już doczytałem, że Opel ma swój olej GM i dlatego mowił mi "oryginalny". Mam nadzieje, że niedziela na coś się przyda i nie będzie padać to w końcu zrobie jakieś zdjęcia, podwozia i nadwozia i Ci co wiedzą co boli Corsy, ocenią jak to z grubsza wygląda.
Bigbluee
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Poznań
Auto: Citroen Xantia
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2014, 11:46

No to jeszcze podpowiem Tobie coś. Miałem 2 Ople w życiu na benzynę i dziwna rzecz była w obu ze świecami..! Potwierdził to mój znajomy mechanik. Dotyczy to tego,że ewidentnie najlepiej silnik pracował na świecach GM. Kupiłem NGK i wkręciłem. Niby silnik pracował ale na starych oryginalnych pracował lepiej,ciszej i aksamitniej. Wtedy kumpel mówi ,że mam podjechać na Obornicką do "Mądrego" i kupić oryginalne GM takie jak były. Wydałem ponad 100 zł na komplecik i wkręciłem. Miłe zaskoczenie,bo na nowych GM-ach była poezja. Przepaść pomiędzy GM a NGK była w tym przypadku naprawdę wyraźna.
Tak więc polecam do Opla też oryginały świece GM. Kosztują tyle samo co NGK,a praktyka pokazała że lepiej silnik na nich chodzi.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lis 2014, 11:54

Pare zdjęć.
Samochód po umyciu więc wszelkie zacieki i mokre ślady na elementach, są po myjni.

http://s1371.photobucket.com/user/bigbl ... rary/Corsa

Dodatkowo specjalnie zrobione zdjęcia znaczków :)
Bigbluee
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Poznań
Auto: Citroen Xantia
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999