Corsa B - wysoka temperatura silnika po wymianie EGR

22 Sie 2017, 16:05

Przed wymianą zaworu EGR wentylator włączał się normalnie po wymianie zaworu wentylator wcale się nie włącza.
Układ chłodzenia jest zalany borygiem nie wodą.
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Sie 2017, 16:16

basia94 napisał(a):Przed wymianą zaworu EGR wentylator włączał się normalnie po wymianie zaworu wentylator wcale się nie włącza.
Posprawdzaj jeszcze czy wszystkie wtyczki w komorze silnika są podpięte, może coś odpięli podczas wymiany i zapomnieli podłączyć z powrotem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Sie 2017, 17:32

Sprawdzę :)
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sie 2017, 12:12

Wszystkie wtyczki są podłączone, czujnik temperatury wymieniony, a wskaźnik temperatury nadal max pokazuje :no:
Czy może podjechać i podłączyć go pod komputer?
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sie 2017, 12:27

Ja myślę, że to wina może być czujnika, wskaźnika, albo instalacji czujnika. Odepnij wtyczkę czujnika i zobacz, co pokazuje wskaźnik. Czy ten wskaźnik jest również na maxa w górę po wyłączeniu stacyjki? Jeżeli tak, to wina leży w samym wskaźniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sie 2017, 09:12

Po wyjęciu wtyczki od czujnika wskaźnik nadal na maxa, zapala się kontrolka check i silnik inaczej pracuje.
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Sie 2017, 11:10

basia94 napisał(a):Po wyjęciu wtyczki od czujnika wskaźnik nadal na maxa
Wszystko wskazuje na to że wskaźnik szwankuje. Jak wspomniał już o tym wyżej [email widoczny po zalogowaniu] Czy jak wyłączasz stacyjkę to wskaźnik opada normalnie do końca?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Sie 2017, 11:13

Na zimnym silniku strzałka jest na minimum lecz jeśli trochę się rozgrzeje czyli pochodzi z 2-3min już wskazuje max temperaturę.
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sie 2017, 08:01

To jeżeli niby wskaźnik jest popsuty to czemu wentylator wcale się nie załącza?? :?:
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sie 2017, 12:34

Bo nie ma takiej potrzeby przy normalnym użytkowaniu. Wentylator włącza się przy wysokich temperaturach powietrza stojąc w korku. Lub też jak ktoś ma układ wodą zalany. Najlepiej to podłączyć go pod komputer i porównać temperature płynu z tym co pokazuje wskaźnik i bedzie wszystko jasne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16785
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Sie 2017, 15:25

basia94 napisał(a):Po wyjęciu wtyczki od czujnika wskaźnik nadal na maxa, zapala się kontrolka check i silnik inaczej pracuje.
Bo patrząc na schematy Twojego auta wychodzi na to że są dwa czujniki temperatury . Pierwszy , ten który odpinasz jest do ECU silnika i nie jest powiązany ze wskażnikiem na desce. Do tego jest drugi https://www.wajbex.pl/czujnik-temperatu ... NET,a.aspx Na tych fotach widać jego lokalizację
https://www.google.pl/search?q=x10xe+eg ... 77#imgrc=_ Jest na EGR więc :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5006
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2017, 22:37

Zawór EGR był nowy więc czujnik też, ten drugi też wymieniony.
basia94
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 13 12 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.0 40kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Sie 2017, 10:43

Jak terasz wiesz który czujnik jest do zegara to zdejmij z niego złącze na rozgrzanym motorze i zobacz czy wskazówka opadła. Jeśli tak to zamień czujnik na ten stary. Nowe nie zawsze jest dobre.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5006
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sie 2017, 10:49

Przyczyna może jeszcze leżeć w okablowaniu - poglądaj dokładnie wtyczkę, czy któryś z przewodów nie jest naderwany i czy wszystkie siedzą ciasno. Wskaźnik mozna też sprawdzić zwierając kawałkiem przewodu piny - wówczas wskaźnik powinien polecieć całkiem w górę. Przy wypiętej wtyczce wskaźnik powinien być na samym dole. A najlepszym sposobem na sprawdzenie wskaźnika jest założenie na wtyczkę potencjometru. Kręcąc nim symuluje się temperaturę wskaźnik powoli idzie do góry bądz powoli opada, w zalezności od kręcenia potencjometrem. Można w ten sposó sprawdzić też okablowanie
Sam czujnik też można sprawdzić. Ale trzeba mieć omomierz i rozpiskę oporności względem temperatury. U ciebie sprawa jest na tyle prosta, że masz dwa czujniki i faktyczną temp. płynu można sprawdzić na komputerze. I mając wspomnianą rozpiskę to bajka robota.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sie 2017, 11:12

MotoAlbercik napisał(a):Wskaźnik mozna też sprawdzić zwierając kawałkiem przewodu piny
Kolego drogi mój . Do tego czujnika idzie tylko jeden przewód zakończony wsuwką. Dla kontroli wskażnika wystarczy końcówkę dotknąć do korpusu metalowego silnika czyli zrobić zwarcie z masą.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5006
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna