Corsa C nierówna praca silnika przy włączonej instalacji LPG

03 Sty 2015, 21:56

Witam,

Posiadam Opla Corse C 2004r, 1.0 60 KM z instalacją gazową. Od około 2 lat mam następujący problem:
W zimie przy temp na zewnątrz poniżej 0 oC po około 2-3 dniach w takiej temp zaczyna się problem. Silnik zapalam normalnie na benzynie, przez około 30 sec chodzi na ustawieniach fabrycznych (co jest normalnym zachowaniem) i po tym czasie zbiera ustawienia z różnych czujników i zaczyna pracować w oparciu o nie. I wtedy właśnie zaczyna się mój problem. Silnik zaczyna szarpać, nierówno pracować a auto kompletnie nie ma mocy. Przejadę tak z 2 km na tej benzynie, silnik się trochę nagrzeje ale jeszcze nie do temp potrzebnej do przełączenia się na gaz i wszystko wraca do normy (auto pracuje bezproblemowo) i potem na gazie również dobrze chodzi. Gdy wyłączę gaz (za pomocą przycisku) i jeżdżę tylko na benzynie to po 2-3 dniach auto wraca do normy i po odpaleniu po tych 30 sec nic złego się nie dzieje. Problem wraca po ponownym włączeniu gazu i kilku dniach zimna.
Byłem u kilku gaziarzy, miałem czyszczone wtryskiwacze i resetowane ustawienia mapy silnika ale bez skutku. Jedno co mi stwierdzili to to, że mapa pracy silnika na benzynie rozregulowuje się przez gaz. Ale przyczyny nie znają.

Miał ktoś może podobny problem? W przyszłą sobotę jadę do kolejnego mechanika i chciałbym mu może coś podsunąć, jakąś potencjalną przyczynę. Bardzo proszę o sugestie co może powodować tego typu problemy.
mocuk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Jasło

03 Sty 2015, 23:13

mocuk napisał(a):Silnik zapalam normalnie na benzynie, przez około 30 sec chodzi na ustawieniach fabrycznych (co jest normalnym zachowaniem) i po tym czasie zbiera ustawienia z różnych czujników i zaczyna pracować w oparciu o nie.

A skąd takie informacje masz?
Ktoś sprawdzał na komputerze czujnik temperatury cieczy chłodzącej co pokazuje podczas nagrzewania się silnika?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2015, 23:22

jeden z gaziarzy mi coś takiego powiedział...

Mógłbyś mi wyjaśnić jaki związek może mieć ten czujnik z moim problemem? będę wdzięczny.

Poszukałem też coś na internecie i przy problemach gdy gaz psuje mapę benzyny winne mogą być emulator sondy bądź emulator wtrysków. Co o tym myślisz? jest sens to sprawdzać ewentualnie wymieniać?
mocuk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Jasło

04 Sty 2015, 14:41

mocuk napisał(a):Mógłbyś mi wyjaśnić jaki związek może mieć ten czujnik z moim problemem? będę wdzięczny.

Z odczytów tego czujnika sterownik silnika dobiera ssanie. Jak czujnik jest uszkodzony w pewnym zakresie temperatur, to sterownik dostaje fałszywe odczyty i źle steruje ssaniem. A za tym idą złe obroty.
mocuk napisał(a):Poszukałem też coś na internecie i przy problemach gdy gaz psuje mapę benzyny winne mogą być emulator sondy bądź emulator wtrysków.

Z tego co ja wiem, to wspomniane emulatory są po to, żeby oszukać sterownik silnika żeby nie wywalał błędów wtryskiwaczy i sondy po przełączeniu zasilania na LPG. Bez tych emulatorów po przełączeniu zasilania na LPG od razu zaświecałaby się kontrolka check.
Zacznij od wizyty u gzownika i niech naprawi mapę benzyny jeżeli fktycznie się rozjechała, a potem wyreguluje instalację gazową.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000