Czemu w autach nie montuje sie amperomierza, ws. ciś oleju?

02 Lut 2012, 11:31

mam takie pytanie dlaczego w pojazdach użytkowych typu autobus, cieżarówka, ciągnik siodłowy
montowane są wskazówkowe wskaźniki ciśnienia oleju, ładowania akumulatora
a w osobówkach nie?
wyjasni mi to ktos?
jesli jest obrotomierz i wskaźnik temp cieczy chłodzącej to chcialbym miec tez na blacie amperomierz, wskaźnik ciśnienia oleju no i moze jeszcze byc wskaźnik temp oleju
pozdr
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 02 Lut 2012, 11:56

    montuje się, kup porządne auto będziesz miał :mrgreen:
    Amperomierz się montowało tylko w starych rosyjskich/niemieckich konstrukcjach, teraz montuje się woltomierze
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    02 Lut 2012, 16:21

    a wsk. cisnienia oleju?
    znajomy mi mowil ze w starych sie montowalo voltomierz/amperomierz zeby samemu ustawiac ladowanie, w jaki sposób to sie robilo?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    02 Lut 2012, 17:59

    głupoty mówi,
    nie ma to nic wspólnego z "ustawianiem ładowania",
    a wskaźnik ciśnienia oleju jest montowany w wielu samochodach

    BTW jeśli ci bardzo brakuje tych wskazań zamontuj sobie :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Lut 2012, 10:37

    a gdzie je sie podlacza? kolega mówił ze jak jechal skodą w prl to musial ogrzewanie szyb wlaczac bo za duze ladowanie mial na wys. obrotach i musial pilowac zeby wskazówka byla w zielonej skali
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    03 Lut 2012, 11:27

    przecież i tak nie masz pojęcia o elektryce więc po co tłumaczyć?? zresztą googli jeszcze nie zamknęli
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mitsubishi ASX 2013, Mocny – Bezpieczny – Prosty
      Od dnia premiery w 2010 roku model Mitsubishi ASX sprzedał się w 250 tyś. egzemplarzy, z czego 140 tyś. znalazło nabywców w Europie i Rosji. Tym samym pojazd stał się globalnym rynkowym przebojem firmy Mitsubishi Motors ...
      Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
      Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...

    03 Lut 2012, 16:11

    Teraz w samochodach sa alternatory, w ktorych za napiecie odpowiada regulator napiecia, jak masz za wysokie napiecie, to go wymieniasz i tyle.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    03 Lut 2012, 17:30

    w samochodach "do pracy" montuje się, bo to dość ważny parametr :wink:
    popatrz większość terenówek ma :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    04 Lut 2012, 07:58

    Skoro producent uznał, że nie jest jakiś wskaźnik konieczny - to nie jest ..
    Są auta, które nie mają wskaźnika temp cieczy ..
    Jesli bardzo potrzebujesz to sobie kup na alledrogo, zamontuj w/g instrukcji dołączanej do każdego takiego manometru i gitara !!!
    Tu masz przykładowy ...
    [link do oferty na Allegro wygasł]
    Na tym uważam temat za wyczerpany - reszta info w google, allegro, wikipedii ...
    Za 24 h zamykam ...
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    04 Lut 2012, 16:17

    a w starszych autach nie bylo regulatora napiecia?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Lut 2012, 16:38

    Co rozumiesz pod pojęciem ,,starsze auto'' ???
    Kiedyś były montowane w samochodach prądnice i wartość prądu ładowania zależała od jej obrotów - w alternatorze wyeliminowano ten problem - ładowanie jest na stałym poziomie ...
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    04 Lut 2012, 19:49

    Ciężarówki i ciągniki siodłowe prowadzą zawodowcy znający się choć częściowo na podstawach mechaniki i potrafią zinterpretować , odpowiednio zareagować , na wskazania przyrządów pomiarowych. Osobówki prowadzą zazwyczaj niemoty ( bez urazy ) które nie mają zielonego pojęcia co w trawie piszczy i im wystarczy że zapali się jakaś kontrolka wskazująca na konieczność wizyty u mechanika .
    Ostatnio edytowany przez silvo44, 05 Lut 2012, 10:49, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: zbędny cytat
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5002
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Lut 2012, 10:50

    ok pod pojeciem starsze auto rozumiem jakis wynalazek z lat 50-70, 80
    jesli byla prądnica to musial byc voltomierz i amperomierz tak?
    i kierowca musial sam kontrolowac bilans energetyczny tak? ale jak? w jaki sposób?

    Amperomierza to teraz juz sie chyba nigdzie nie montuje, voltomierz owszem
    Ale po co komu np wskażnik cis. oleju jak i to jest lampka
    Dopiero prowadząc auto z tym wskaźnikiem widac ze na jalowych obrotach auto ma min ciś oleju a dopiero na obrotach ma coraz wyższe az do maksymalnego.

    A jeszcze jedno pytanko
    czy jak wlaczymy zaplon i tak zostawimy auto i np grzebiemy to szybko sie wyczerpie akumulator? Wtedy co ma zasilanie? Wszystkie wskaźniki i to wszystko? Czy pompa paliwa tez wtedy chodzi? wlaczając zaplon ją słychac na 1s a później juz cisza
    np w starczych pojazdach zaplon wlacza sie kluczykiem a odpala oddzielnym starterem
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    05 Lut 2012, 11:40

    piotrauto napisał(a):jesli byla prądnica to musial byc voltomierz i amperomierz tak?

    Nie musiał - mógł ..
    piotrauto napisał(a):Czy pompa paliwa tez wtedy chodzi?

    Nie, ale radio, zapomniana wyłączona tylna szyba lub oś wewnętrzne potrafi rozładować aku zwłaszcza jesli nie jest dobrze naładowany ..
    piotrauto napisał(a):zaplon wlacza sie kluczykiem a odpala oddzielnym starterem

    W nowoczesnych też .. http://www.google.pl/search?hl=pl&cp=10 ... 66&bih=635
    A w maluchu też !!!
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    05 Lut 2012, 16:44

    a to pompa paliwa tylko pracuje jak silnik jest uruchomiony? to dlaczego slychac ją jak przekrecam zaplon?

    u Wujka w ciezarówce to zaplon jest wlaczony caly czas jak cos grzebie przy nim a uruchamia jednym przyciskiem a drugim gasi, wiec w osobówce sam zapolon moze byc wlaczony przez xxmin? nie padnie aku/?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931