Cztery lata Mazdy w Polsce

Cztery lata Mazdy w Polsce

05 Cze 2012, 22:31

Mazda Motor Poland – podsumowanie czterech lat działalności na polskim rynku.

Sukces Mazdy CX-5:
- 12 168 sprzedanych samochodów,
- 29 punktów dealerskich i 15 Autoryzowanych Stacji Obsługi,
- Mazda CX-5: 650 zamówień i 266 samochodów wydanych klientom.

Image

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3752 szt.) i Mazda2 (1955 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Mazda CX-5 – już 266 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali już 650 zamówień. Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 62 w 2011 r.).

Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2012 r.)
Model / Sprzedaż
Mazda6 / 3 889
Mazda3 / 3 752
Mazda2 / 1 955
Mazda CX-7 / 1 319
Mazda5 / 442
Mazda CX-9 / 309
Mazda CX-5 / 266
Mazda MX-5 / 236
SUMA / 12 168

Image
POLECAMY Mazda MX-5 z dodatkowym wyposażeniem i nowoczesną nawigacją

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.

Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji. Jako ciekawostkę podam, że mamy dwa salony, w których ekspozycja Mazdy znajduje się na piętrze, a gdyby ustawić w rzędzie samochody demonstracyjne z naszych wszystkich punktów sprzedaży, to powstałby sznur aut o długości ponad 700 metrów! – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.
Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych– Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r. i 4. miejsce w 2011 r.
Wzrósł również wskaźnik sympatii dla marki na polskim rynku: w 2008 r. 49% respondentów badania Global Brand Pulse wskazało Mazdę jako markę, którą lubią, natomiast w 2011 r. – już 67%.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:
Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR
Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011 i 2012 – Kategoria Ekonomia Zakupu,
Auto Motor i Sport
Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy
Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal korba.pl
Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
Mazda2 – Najbardziej muzyczne auto 2010 – Radio ESKA
Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
Mazda CX-5 – Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 - Playboy

Image
POLECAMY Mazda CX-5 - pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za "Debiut w Biznesie 2008" i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – "Debiut Roku". W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polsim rynku.
Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – "Citylajf" zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).

Pierwsze lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 12 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modelu CX-5 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – to auto wygrywa testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nie spoczywamy na laurach – nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Wyzwaniem dla nas jest niestabilna sytuacja ekonomiczna w Europie, która wpływa na duże wahania kursów, szczególnie japońskiego jena, a wszystkie modele Mazdy oferowane w Polsce są produkowane w Japonii. Czekamy na ustabilizowanie się sytuacji na rynkach walutowych, co pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku. – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

źródło: Mazda
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5965
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki wpływ na prędkość ma hałas silnika, a jaki muzyka? Jaki wpływ na prędkość ma hałas silnika, a jaki muzyka?
    Badania wykazują, że hałas silnika ma wpływ na prędkość, z jaką jedzie kierowca. Gdy kierowca nie słyszy natężenia pracy silnika, jeździ szybciej i znacznie zaniża szacowaną przez siebie prędkość, z jaką się porusza*. A jak ...
    [A] Matiz 0,8 / Seicento 0.9 / 106 1,0 / Lupo 1,0 [A] Matiz 0,8 / Seicento 0.9 / 106 1,0 / Lupo 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - pojemność silnika do 999ccm - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Daewoo Matiz 0,8 - 51KM - Fiat Seicento 0,9 - 39KM - Peugeot 106 1,0 - ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda