Czy da się zagazować hybrydę?

17 Sie 2016, 14:38

Ewi napisał(a):nie pomyślałam zupełnie o tej gwarancji, głupia ja. podpytam, bo może faktycznie wtedy nie będzie warto. ale kolega mówił mi że słyszał że jest opcja zamontowania gazu z zachowaniem gwarancji, pytanie tylko czy w każdym samochodzie

musisz dopytać w serwisie jak oni do tego podejdą nie ma złotej odpowiedzi na to czy stracisz czy nie.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

18 Sie 2016, 12:58

Ewi napisał(a):a po co gazować zwykły samochód? dla oszczędności :)


a to nie jest już i tak oszczędne auto? :P
mrgrey
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 04 05 2013
Auto: nie mam

18 Sie 2016, 15:05

hybryda a hybryda to też różnica jedno ma znaczenie bardziej marketingowe i aż tak idealnie nie działa a drugie działa i to dobrze, wszystko zależy od rodzaju auta i jak bardzo jest dopracowane. c do oszczędności to bym polemizował no ale każdy ma swoje zdanie. ja nigdy hybrydą nie jeżdziłem więc dobrze by było gdyby się ktoś wypowiedział co i jak z tą hybrydą. wracając do tematu gazu - ja bym gazował zawsze dodatkowa oszczędność.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

18 Sie 2016, 15:26

Moim zdaniem zakładanie instalacji LPG do hybrydy ma sens tylko wtedy jak ktoś jeździ takim autem sporo poza miastem. Jak porusza się tylko w ruchu miejskim koszt instalacji będzie zwracał się bardzo długo i przypuszczam, że mija się to z celem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Sie 2016, 15:55

Twoje zdanie jak najbardziej jest słuszne. Myślę że właściciel samochodu musi podjąć sam decyzję co robić
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

22 Sie 2016, 15:04

ja jeżdżę akurat bardzo dobrze, bo z zawodu jestem szkoleniowcem i w zasadzie ciągle w trasie :)
Ewi
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8
Paliwo: Hybryda
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Sie 2016, 12:43

chyba że tak, no to faktycznie może warto. chociaż i tak nie wiem czy samo hybryda nie jest już wystarczająco oszczędna
mrgrey
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 04 05 2013
Auto: nie mam

24 Sie 2016, 12:00

jest, ale może być bardziej - to naprawdę ma znaczenie jeśli jeździsz non stop
Ewi
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8
Paliwo: Hybryda
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Sie 2016, 22:15

Więc decydujesz się na instalacje LPG ? jeśli tak to powiedz nam co wybrałas :)
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

26 Sie 2016, 20:55

Jeśli jest opcja montażu bez utraty gwarancji to pewnie to, co proponuje serwis. pewnie ma podpisaną umowę na montaż z producentem lub sam swoich pracowników przeszkolił. Znam przypadki, kiedy salony fiata np. wcale nie montowały tartarini tylko ag centrum. taka historia miała miejsce w Radomiu. wieć i pewnie toyota ma dogadany taki temat. Ewi - popraw, jeśli się mylę.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Wrz 2016, 12:41

zgadza się, dedykowaną dla Toyoty instalacją jest BRC - i na taką właśnie się zdecydowałam :)
chwalę się efektami:
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]

termin zdobyty rzutem na taśmę, trzeba było się szybko decydować więc stwierdziłam że raz kozie śmierć
Ewi
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8
Paliwo: Hybryda
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Wrz 2016, 20:21

Gratuluje wyboru i oby się tanio i bezawaryjnie jeżdziło.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

08 Wrz 2016, 21:27

Daj póxniej info o tym jak się jeździ i jakie spalanie bo aż jestem ciekaw :)
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

17 Wrz 2016, 10:39

Hybryda to po prostu dwa silniki elektryczny i spalinowy. Jak najbardziej to jeździ na gazie i oszczędza. Cała ta instalacja "dedykowana" to nic innego jak dogadanie się producenta samochodu z producentem instalacji LPG. Reasumując jeżeli ktoś ma trochę pojęcia o montażu LPG w aucie zrobi to na większości instalacji dostępnych na rynku.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2016, 14:28

Jeździ się super, jeśli chodzi o komfort jazdy to nie ma żadnych różnic w porównaniu z benzyną. Poza tym, że płacę połowę :)
Ewi
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8
Paliwo: Hybryda
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016