Czy to normalny zachowanie płynu chłodzącego?

27 Gru 2020, 13:38

Witam, niedawno zakupiłem passat b5fl 1.8t z gazem. I martwi mnie pewien objaw bo trochę się naczytałem :roll: o tym, ale wolę zapytać się fachowców czy to normalny objaw, bo szczerze to się nie znam...

A mianowicie - po rozgrzaniu auta potrafi czasami wywalić płyn przez korek i słychać bulgotanie po odkręceniu korka (stan płynu na zimnym jest w granicy minimum). Tak wiem, że nie powinienem na rozgrzanym silniku odkręcać korka... Tylko pytanie czy to normalny objaw, że tworzy się takie ciśnienie? Zauważyłem, że zdarza się to raczej gdy auto mocno przebutuje - z 2-3 mocniejsze przyśpieszenia.

Natomiast np dzisiaj po spokojnym rozgrzaniu auta do 90 stopni i odkręceniu korka takie coś nie występuje... i po dodaniu gazu na odkręconym korku nic nie bulgocze i nic się nie dzieje...

Czy mogę spać spokojnie?
Yamakasi512
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: nie mam

27 Gru 2020, 13:53

Podstawowa sprawa czy płyn ubywa? Bo piszesz, że jest stan minimum, no to dolej tak żeby było między min a max i obserwuj czy ubywa go.
Jeżeli ubywa to warto zrobić test znacznikiem/kontrastem i jak nie będzie widać wycieku to sprawdzić niestety głowicę.
A płyn jest czysty czy brudny np od oleju? albo czy z kolei nie przybywa oleju na bagnecie? Zobacz pod korkiem na zimnym silniku czy jest przezroczysty płyn czy zabrudzony jakąś mazią.
Może być tak, że po prostu płyn ubywa i jest go za mało i się wszystko gotuje i stąd ten problem.

P.S. na wskaźniku temp idzie w górę czy stoi na 90? Warto podpiąć kompa i skontrolować czy czasem nie rośnie do 120 np.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Gru 2020, 14:01

Stan minimum był odkąd go zakupiłem i zrobiłem od tego czasu gdzieś z 200-300km i dalej jest na tym samym poziomie. Jutro doleje jak otworzą sklepy... Płyn jest czysty. Oleju na bagnecie nie przybywa. Korek od oleju jak i od zbiorniczka jest czysty. Jedynie czasami na bagnecie pojawi się kawałek mazi, ale robię krótkie trasy.
Temperatura stoi na 90 - według klimatronika jeżeli dobrze to sprawdziłem to pokazuje 87 stopni.

Stan płynu na rozgrzanym silniku jest lekko ponad minimum ale wiadomo to normalne jak jest rozgrzany. Wywala tylko płyn gdy chce odkręcić korek na mocno rozgrzanym silniku.

Czyli rozumiem, że ten objaw nie jest normalny?
Yamakasi512
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: nie mam

27 Gru 2020, 14:33

Yamakasi512 napisał(a):Wywala tylko płyn gdy chce odkręcić korek na mocno rozgrzanym silniku
To normalne i tak się nie robi bo możesz się poparzyć! W układzie chłodzenia panuje ciśnienie i jak odkręcasz korek jak układ jest mocno rozgrzany to różnica ciśnień powoduje wyrzucenie płynu na zewnątrz aż do momentu ich wyrównania.
Yamakasi512 napisał(a):Temperatura stoi na 90 - według klimatronika jeżeli dobrze to sprawdziłem to pokazuje 87 stopni.
To będzie ok bo często wskazówka stoi na 90 nawet jak będziesz miał i 100 stopni. Najczęściej jest to tak że 90 stopni utrzymuje się między dolną granicą i górną kiedy włączają się wentylatory na drugi stopień chłodzenia i czasem ta różnica to może być nawet 15 stopni :)

Dolej płynu na połowę zbiorniczka i zrób sobie kreskę markerem na zimnym układzie. Sprawdzaj co jakiś czas czy jest tak samo. Jak nie będzie ubywało to znaczy że jest wszystko ok.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

29 Gru 2020, 16:08

Wykonałem dzisiaj test na obecność CO2 z ciekawości. I mam mieszane uczucia...
Test wykonałem na ciepłym silniku. Autko chodziło z 8 minut na wolnych obrotów i czasami trochę przygazowałem i płyn był idealnie niebieski. Natomiast w 9 minucie zmienił się kolor na zielony. I teraz pytanie czy wierzyć temu testowi po takich czasie? Gdzieś czytałem, że robiąc go przez dłuższy czas może wynik wyjść negatywny, ale ile w tym prawdy?
Zdjęcie

Pamiętam również, że kiedyś z ciekawości również robiłem test na bmw e46 3.0d i z tego co pamiętam sytuacja była podobna po około 10 minutach.
Yamakasi512
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Lexus RX L - siedmioosobowa wersja modelu RX
    Zaprezentowana w 2018 roku, siedmioosobowa wersja modelu RX jest SUV-em z elektrycznie składanym i rozkładanym trzecim rzędem siedzeń, dysponującym osobnym panelem klimatyzacji. Jest wyższa i dłuższa od standardowego modelu, ...