Seat Leon 1 - problemy z układem chłodzenia

07 Sty 2021, 13:11

Witam, niedawno kupiłam używany samochód,
Kolega wymieniał mi termostat i potem kapał płyn chłodniczy na drogę jak jechałam, zauważyłam ze mam mokrą podłogę na miejscu pasażera z płynu chłodniczego, dowiedziałam się też że mam za niskie obroty i auto mi się nie chciało odpalać przez jakieś 30minut czy to moze mieć coś wspólnego?
xcusemeplss
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Sty 2021, 14:52

xcusemeplss napisał(a):Kolega wymieniał mi termostat i potem kapał płyn chłodniczy na drogę jak jechałam
To znaczy że źle założył węże do termostatu jak z tego miejsca kapało. Nie zacisnął ich odpowiednio. Nic nie powinno kapać.

xcusemeplss napisał(a):zauważyłam ze mam mokrą podłogę na miejscu pasażera z płynu chłodniczego
Prawdopodobnie problemem będzie nagrzewnica nie koniecznie uszkodzona bo może tu być problem z podłączonym którymś wężem z układu chłodzenia do niej. Nie mniej jednak trzeba zajrzeć pod deskę i sprawdzić skąd dokładnie wycieka ten płyn chłodzący.

xcusemeplss napisał(a):dowiedziałam się też że mam za niskie obroty i auto mi się nie chciało odpalać przez jakieś 30minut czy to moze mieć coś wspólnego?
To nie będzie miało nic wspólnego z układem chłodzenia. Nie chciało odpalać jak był silnik ciepły? Często się to zdarza? Na zimnym silniku odpala zawsze bez problemu?

Napisz jeszcze który rok jest tego Leona i jaki tam masz silnik.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

08 Sty 2021, 15:12

1 raz mi tak dziwnie nie chcial sie odpalić, odpaliliśmy od kabli, od tej chwili narazie nie poruszam się autem bo boję się że mi zgaśnie, auto nie chciało odpalić się na zimnym silniku
1.6 benzyna 2000rok
xcusemeplss
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Sty 2021, 14:47

Ja proponuję, żebyś tym autkiem podjechała jednak do mechanika. Kolega za bardzo się nie zna ( nikogo nie obrażając ) i prędzej i pewniej będzie, jak się tym zajmie mechanik. A roboty troszkę jest, w szczególności z tą nagrzewnicą, bo troszkę elementów trzeba zdemontować, żeby zobaczyć skąd kapie. A jak się okaże, że to nagrzewnica, to tym bardziej.
Tak samo z odpalaniem. Być może kolega odpiął kabel od czujnika temperatury płynu i stąd te problemy. Równie dobrze mógł go uszkodzić, albo po prostu zbieg okoliczności i jest coś nie tak ze sterowaniem silnikiem. Mechanik powinien to ogarnąć bez problemu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2021, 22:16

Dzięki za pomoc, bylam u mechanika i okazało się że nagrzewnica uszkodzona do wymiany i z niej kapało.
xcusemeplss
Nowicjusz
 
Posty: 3