Czy ustawili zbieżność ?

23 Mar 2012, 14:41

Witam. We Fiacie Uno zostały wymienione wahacze, za poradą znajomych i uwag w internecie postanowiłem udać się na ustawienie zbieżności. Pan poluzował kontry końcówek drążków, pokręcił kluczem drążkami, drugi pan pojechał do tyłu do przodu i pan zaczął przykręcać kontry. Po czym powiedzieli zrobione. Nie wiem nie znam się na tym, ale z opowiadań znajomych to się robi jakoś komputerowo chyba, jakieś linki przynajmniej się przykłada cokolwiek. A tutaj panowie odkręcili cofnęli, do przodu i przykręcili ! Z ciekawości przed zbieżnością przyłożyłem do boku przednich kół poziomice jako proste listwy, widać było od razu że każde koło patrzy na zewnątrz to znaczy prawe skręca w prawo, a lewe w lewą. Po zbieżności prawe skręca w lewą, a lewę w lewą. I to widać już na oko. W samochodzie (Vento) brata jak robię podobny test przykładając do boku opony na wysokości środka koła to widać, że listwa/poziomica jest prosto. A tutaj wszystko skręca. Poza tym Uno na prostej trasie delikatnie ciągnie do prawej.
Czy to możliwe, że oni ustawili prawidłowo zbieżność w ten sposób jaki to robili, bo dla mnie nie było tam żadnego mierzenia, po prostu nic...
maciejj
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2006
Auto: fiat uno

23 Mar 2012, 15:29

jedź na pełną geometrię a nie tylko zbieżność, zbieżność w sposób jak opisałeś ustawiają na stacjach diagnostycznych gdzie mają płytę
średni pomysł ogólnie, chyba ze nie płacisz za to :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Mar 2012, 21:52

pocieszny napisał(a): zbieżność w sposób jak opisałeś ustawiają na stacjach diagnostycznych gdzie mają płytę

Na tej plycie nie ustawiam zadnej zbieznosci.. :!: :!: Płyta ta słuzy do pomiaru zbieznosci/orientacyjnie/w trakcie kiedy wykonuję OBT pojazdu....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Mar 2012, 00:12

Przed rozpoczęciem ustawiania zbieżności najpierw Panowie powinni wjechać na trzepaki i porządnie sprawdzić zawieszenie.
Jeżeli jest ok powinni auto przednimi kołami postawić na takich "miseczkach" i powinni na przednie koła założyc odpowiednie laserowe przyrządy. Następnie na tylne koła położyć odpowiednie przymiary. Ustawić w odpowiedniej pozycji koło kierownicy i zablokować ją.Teraz powinni zweryfikować co pokazują przyrządy. Jeżeli coś wymaga ustawienia to powinni to zrobić właśnie na tych przyrządach. Po ustawieniu mają zakontrować drążki i poprosić cię o jazdę próbną, możesz któregoś z nich zabrać. Jeżeli im się na przyrządach zgadza, oraz tobie prowadzenie auta odpowiada, prosisz żeby dali ci rachunek- płacisz i rozstajecie się uśmiechnięci.
Ja zawsze dążę do takiej kolejności, oraz takiego zakończenia sprawy. Jeżeli wjeżdżam na kanał i gość zaczyna fifakować i tłumaczyć , że na płycie jest ok - dziękuję grzecznie i odjeżdżam.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Połaniec

25 Mar 2012, 13:36

Migi60 napisał(a):
Na tej plycie nie ustawiam zadnej zbieznosci.. :!: :!: Płyta ta słuzy do pomiaru zbieznosci/orientacyjnie/w trakcie kiedy wykonuję OBT pojazdu....
to że Ty tego nie robisz nie oznacza że nie robią tego inni :mrgreen: i kasują 40 plnów :mrgreen:
już mi raz tak chcieli ustawić :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2012, 16:02

Dziękuję serdecznie wszystkim za wypowiedzi !
Co do porady o geometrię, to chciałbym tylko powiedzieć, że samochód jest już stary i ogólnie każda kolejna włożona w niego złotówka daje większą kwote jaką włożyłem w jego naprawy niż za niego zapłaciłem... więc na prawdę chcę unikać wszelkich nie koniecznych kosztów.
Serio byłem bardzo ciekawy jak oni to ustawili w sensie na jakiej podstawie, ale wiecie jak dajesz im samochód facet się za niego bierze i w tym momencie z przerwami tylko na oddech wydobywają się od niego jedynie ku*wy, ch*je itd. itd. itd... ogólnie darcie, przeklinanie, wyzwiska, to ciężko podejść do człowieka i pytać o cokolwiek, bo nie wiadomo czy nie dostanie się kluczem (przesadzam, ale wiadomo o co chodzi). O jeździe próbnej w tym przypadku nie wspomnę, gdyż po cofnięciu z hali gość wysiadł z samochodu krzyknął "Gotowe" i zniknął w 5 sekund, a szef ( czytaj osoba przyjmująca pieniądze) dawał takie spojrzenie, że nie chciałem podważać autorytetu jego podwładnych. Ogólnie to ja spieprzyłem sprawę, i powinienem być twardy, ale cóż pierwszy raz praktycznie udawałem się na taki zabieg i chyba pierwszy raz z takimi ludźmi się spotkałem w warsztacie, a że charakter mam miękki to tak wyszło... :(
Wracając jeszcze do badania i tego jak je opisał karola44-81 to nic z tego opisu nie miało miejsca w moim przypadku. Oczywiście prócz trzymania kierownicy prosto :P
Jakby co to Płońsk, serwis Auto Centrum, ulice i dokładną pisownie dam jak będę przejeżdżał.
Jeszcze raz dziękuję !
maciejj
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2006
Auto: fiat uno

25 Mar 2012, 17:10

ogólnie geometria to bezpieczeństwo Twoje i innych na drosdze, więc wiek auta nie ma znaczneia wręcz przeciwnie im starsze tym berdziej tzreba dbać ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Kwi 2012, 13:46

Zgadzam się z powyższą opinią,o te starsze roczniki należy jeszcze bardziej dbać tak aby potem nie być zaskoczonym. Zbieżność kół to bardzo ważny element o którym nie wolno zapominać. Nie kosztuje to dużo,a znacznie poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy na drodze.
Exedy24
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4