Hyundai Santa Fe 2018 - systemy łączności

23 Lut 2018, 21:18

Nowy Santa Fe oferuje Klientom zaawansowane systemy łączności, zapewniając bezproblemową integrację ze smartfonem i czyniąc obsługę podczas jazdy bardziej intuicyjną i bezpieczną. Klienci mogą wybierać spośród trzech systemów: opcjonalnego, ośmiocalowego systemu infotainment, integrującego nawigację, media i funkcje łączności, współpracującego zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto. Z kolei Display Audio umożliwia pasażerom prezentowanie treści ze swoich smartfonów na siedmiocalowym wyświetlaczu systemowym za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast standardowy System Audio z pięciocalowym, monochromatycznym wyświetlaczem TFT wyposażono w radio, łącze Bluetooth, wejścia AUX i USB. Dodatkowy siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz TFT zamontowano pośrodku tablicy zegarów.

Pełny wyświetlacz head-up z wiodącą w klasie jasnością
Model Santa Fe wyposażono w pełny projektor head-up (HUD), wyświetlający na przedniej szybie istotne informacje związane z jazdą, co umożliwia kierowcy szybsze ich odczytywanie, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego skupienia nad sytuacją na drodze.
Hyundai Santa Fe 2018 - systemy łącznościZ obrazem w rozmiarze ośmiu cali, prezentowanym w odległości 2 metrów i wiodącą w klasie jasnością, ponad 10 000 kandeli na m², nowy HUD gwarantuje najlepszą widoczność w różnych warunkach oświetleniowych. Istnieje możliwość regulacji kąta i wysokości projekcji HUD, dla zapewnienia optymalnej widoczności i dostosowania jej do indywidualnych potrzeb. HUD wspiera bezpieczeństwo jazdy, prezentując takie informacje, jak: prędkość, komunikaty nawigacji, poziom paliwa, jak również ostrzeżenia systemów aktywnego bezpieczeństwa i asystentów jazdy.

Ośmiocalowy system nawigacji oferujący wszystko, czego potrzebuje Klient
Opcjonalny, ośmiocalowy system rozrywki w Santa Fe integruje nawigację, media i systemy łączności. Zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto umożliwiają użytkownikom podłączenie swoich urządzeń w celu odtwarzania i zarządzania plikami muzycznymi i funkcjami telefonu za pośrednictwem ekranu. Jest oferowany wraz z darmową, siedmioletnią subskrypcją usługi LIVE, dostarczającą w czasie rzeczywistym informacje o pogodzie, natężeniu ruchu i fotoradarach (tam, gdzie jest to dozwolone prawnie) oraz cenach paliw, dostępności parkingów, jak również wynikach wyszukiwania online interesujących miejsc. Nawigacja zawiera także mapy 3D oraz wyjątkową, opracowaną przez Hyundai Motor, usługę Lifetime MapcareTM** z darmową, coroczną aktualizacją map i oprogramowania. By ułatwić manewrowanie, system doposażono w kamerę cofania z dynamicznie wyświetlanymi liniami naprowadzającymi i widokiem przyczepy.

Łączność dostępna przez Display Audio
Display Audio zapewnia Klientom przystępną łączność z wykorzystaniem siedmiocalowego, kolorowego ekranu dotykowego LCD wysokiej rozdzielczości, umożliwiając im podłączanie swoich smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Pasażerowie mogą korzystać z możliwości nawigacji w swoich smartfonach, bez potrzeby używania wbudowanej, samochodowej nawigacji. System rozpoznaje głosy pasażerów, pozwalając im dyktować wiadomości i wykonywać połączenia telefoniczne. Display Audio również został zintegrowany z kamerą cofania z dynamicznymi liniami naprowadzającymi i podglądem przyczepy.

Bezprzewodowe ładowanie indukcyjne
Aby mieć pewność, że telefony pasażerów są zawsze naładowane, model Santa Fe wyposażono również w bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę telefonów komórkowych (w standardzie Qi). Stan naładowania telefonu jest wizualizowany za pomocą umieszczonego powyżej, małego wskaźnika. By upewnić się, że telefonu nie zostawimy w aucie, w momencie wyłączenia silnika na głównym wyświetlaczu pojawi się przypomnienie.
Do podłączania kolejnych urządzeń w modelu Santa Fe służą: standardowy port USB i złącze AUX.

Hyundai SmartSense: najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa
Nowy model Santa Fe został wyposażony w najnowsze systemy wspomagania bezpieczeństwa aktywnego - Hyundai SmartSenseTM, uwzględniające najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Są to m.in.: ostrzeganie przed kolizją z pojazdami w martwym polu (Blind-Spot Collision Warning), zapobieganie kolizjom - z funkcją wykrywania pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist), zapobieganie kolizjom podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), utrzymywanie samochodu na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), ostrzeganie o obecności pasażerów na tylnej kanapie (Rear Occupant Alert) oraz bezpieczne wysiadanie (Safety Exit Assit) i informowanie o ograniczeniach prędkości (Speed Limit Info Function).

Chroniący dzieci, pierwszy na rynku system informujący o pasażerach na tylnej kanapie (Rear Ocupant Alert)
Innowacyjny system Rear Ocupant Alert jest najnowszym uzupełnieniem pakietu systemów aktywnego bezpieczeństwa Hyundaia, SmartSenseTM. System informujący o obecności pasażera na tylnej kanapie monitoruje tylne siedzenia i ostrzega opuszczającego samochód kierowcę.
Ultradźwiękowy sensor monitoruje tylne siedzenia, by wykryć ruch dzieci lub zwierząt. System przypomina kierowcy o konieczności sprawdzenia tylnej kanapy w momencie wyłączenia silnika, prezentowanym na głównym wyświetlaczu komunikatem. Jeżeli po tym, jak kierowca zamknie samochód, system wykryje ruch na tylnych siedzeniach, uruchomiony zostanie klakson i zaczną pulsować światła. System aktywuje się również w przypadku, gdy w samochodzie przypadkowo zamkną się dzieci.

Asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania
Asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania, ostrzega kierowcę i automatycznie uruchamia hamulce, by uniknąć kolizji z pojazdami przejeżdżającymi za samochodem np. podczas wyjazdu z ciasnych miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Korzystając z czujników radarowych, zamontowanych w narożnikach, system skanuje obszar 180˚ za samochodem. Aktywuje się w momencie włączenia wstecznego biegu.

Asystent bezpiecznego wysiadania
Asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) zapobiega otwarciu drzwi w sytuacji, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy. Korzystając z radaru, system wykrywa zbliżające się auta i ostrzega kierowcę, gdy drzwi są otwarte (bez włączonej blokady, zapobiegającej otwarciu drzwi przez dzieci). Gdy kierowca próbuje zwolnić blokadę zabezpieczającą przed otwarciem tylnych drzwi, a system wykryje nadjeżdżające z tyłu samochody, ponownie sam aktywuje blokadę i wyśle akustyczne ostrzeżenie.

Asystent zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych
Santa Fe Nowej Generacji został wyposażony w system wykrywający pieszych, ostrzegający kierowcę w awaryjnych sytuacjach i w razie potrzeby, autonomicznie wykonujący hamowanie. Korzystając z przedniego radaru, kamery i czujników, system FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) działa trójetapowo. Na wstępie, ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, następnie uruchamia hamulce, kontrolując siłę ich działania proporcjonalnie do zagrożenia kolizją. Na koniec używa pełnej siły hamowania, by uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki, jeśli jest już nieunikniona. System działa od prędkości 10 km/h i aktywuje się w momencie, gdy przed samochodem zostanie wykryty inny pojazd lub pieszy.

Asystent utrzymania pasa ruchu
Asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) ostrzega kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach, monitorując pozycję pojazdu przy prędkościach powyżej 60 km/h. Włącza dźwiękowy alarm, zanim jeszcze samochód przekroczy białą, szarą lub błękitną linię czy najedzie na wypukłości jezdni, oznaczające koniec pasa. Najpierw wysyła ostrzeżenie, a jeśli ono nie skutkuje - wykona korektę kierownicą, przywracając samochód do bezpiecznej pozycji na pasie ruchu.

Asystent ostrzegania przed kolizją w martwym polu
System Blind Spot Collision Warning - ostrzegający przed kolizją ze znajdującymi się w martwym polu pojazdami, również wykorzystuje czujniki radarowe, monitorując obszar wokół tylnych narożników auta – jeśli wykryje tam inny pojazd, wyświetla wizualnie ostrzeżenie w zewnętrznych lusterkach. Jeżeli, pomimo to, kierowca włączy kierunkowskaz, zostanie nadany sygnał ostrzegawczy. System działa również w momencie zmiany pasa ruchu.

Najwyższy poziom pasywnego bezpieczeństwa
Santa Fe Nowej Generacji, dzięki konstrukcji z wysokowytrzymałej stali, gwarantuje skuteczną absorbcję siły zderzenia i minimalizację odkształceń nadwozia.
Poziom pasywnego bezpieczeństwa zwiększono, poprzez zastosowanie wzmocnionej struktury nadwozia, chroniącej pasażerów w razie kolizji. Dzięki powiększeniu obszaru, w którym wykorzystano kształtowane na gorąco elementy oraz w połączeniu ze zwiększoną średnicą spawów, udało się zredukować masę samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu odporności na zderzenia.
Santa Fe wykonano w 57% ze stali o podwyższonej wytrzymałości. To więcej, niż w jakimkolwiek innym modelu Hyundaia i o 15% więcej, niż w poprzednim modelu.
Samochód został wyposażony w sześć poduszek bezpieczeństwa (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtyny, obejmujące obszar od pierwszego do drugiego rzędu siedzeń - chroniące zarówno kierowcę, jak i pasażerów).

źródło: **Lifetime MapCare™ jest komercyjnym określeniem subskrypcji usługi w programie Hyundaia MapCare™ z coroczną aktualizacją map, zapewnioną w wybranych pojazdach marki Hyundai przez minimalny okres dziesięciu lat po zakończeniu produkcji modelu.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyjazd na wakacje samochodem – o czym pamiętać?
    Długo wyczekiwany po okresie kwarantanny czas wakacyjnych wyjazdów w końcu nadszedł. Z uwagi na bezpieczeństwo, o wiele więcej Polaków w tym roku zdecyduje się na podróże krajowe, by zobaczyć lokalne ...
    Model studyjny BMW Gina Light 2008
    BMW Group Design przedstawiło model studyjny BMW Gina Light w odpowiedzi na debatę dotyczącą cech, które ukształtują motoryzacyjny krajobraz jutra. Pojazd zbudowany jako projekt doświadczalny prezentuje wizję przyszłości ...