Czy warto tankować paliwa klasy premium?

Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

22 Wrz 2010, 15:17

Ja też kiedyś lałem przez cały miesiąc Vervę i Ultimate i powiem szczerze, że żadnej różnicy nie zauważyłem.
Ktoś coś wspominał o hamowni. Napewno jest to prawda, że na hamowni silnik pracujący na tych paliwach ma większą moc, nieco większe przyspieszenie itd. Ale warto się zastanowić w jakich warunkach ten samochód na hamowni "jedzie"... To jest to samo co dane techniczne każdego samochodu podawane przez producenta. I mimo, że po zakupie samochodu, który miał palić 7,5 l/100km okazuje się, że pali on w rzeczywistości 8 czy 9 litrów/100 km...
Ktoś wspominał tez o czystości tych paliw. Są one tak samo czyste albo " brudne" jak i te zwykłe. Nie wiem jak na prywatnych, przydrożnych stacjach, ale stacje Orlen, BP, Scheee czy Statoil mają dość częste kontrole paliw w ostatnich czasach. A każde paliwo musi spełniac określone normy.
Tak więc wg mnie, jeżeli producent silnika podaje, że należy wlewać paliwo 95, to 98 nie polepszy właściwości silnika. A czy wydłuży jego trwałość? Też to tak na 100% trudno określić. Nie wiemy ile silnik pojeździ bezawaryjnie na takim czy takim paliwie i czy jakaś awaria silnika, który pracuje na Pb95 byłaby do uniknięcia gdyby jeździło się na 98.
To raczej jest sprawa podświadomości - jak ktoś naleje 98 zamiast 95 i chce, żeby było czuć tą moc, to ją poczuje...Ale tylko w podświadomości.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

28 Gru 2010, 14:10

ja tankuje vervę przez zimę, choc jak piszesz Albercik, ze nie widziałeś różnicy to muszę sprawdzić normalnego diesel na orlenie, ciekawe. na wężach do lania paliwa sa informacje, że sa to zimowe już paliwa, także nie powinno być problemu?:)
interkuli
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 23 Paź 2008, 22:01

Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

28 Gru 2010, 18:48

O tej porze roku na wszystkich stacjach zarówno ON jak i LPG są tylko zimowe.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

29 Gru 2010, 10:39

oj nie na wszystkich, na tych mało uczęszczanych lepiej się nie tankować, były nawet takie przypadki że przy -10 ropa w dystrybutorze zamarzła :mrgreen: a letnia benzyna w zimę co prawda nie zamarznie ale zapewne spowoduje problemy z uruchomieniem zimnego silnika.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
Miejscowość: ...

Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

07 Sty 2011, 14:13

Szczypek napisał(a):nie. im więcej oktanów tym mieszanka jest mniej 'wybuchowa'. dlatego właśnie do aut wyczynowych leje się 102 oktanową benzynę - żeby silnik nie wyskoczył przez zamkniętą maskę :P

A bardziej precyzyjnie: Liczba oktanowa oznacza jak bardzo można ścisnąć mieszankę paliwową zanim nastąpi samoczynny zapłon. W silniku benzynowym mieszanka ma się zapalać od iskry na świecy a nie samoczynnie, dlatego do silników o dużym współczynniku sprężania stosuje się paliwo o dużej liczbie oktanowej (np. metanol)
akan
Nowicjusz
 
Posty: 35
Rejestracja: 12 Mar 2009, 19:14

Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

21 Kwi 2011, 21:40

jak już o paliwach mówimy to wie ktoś może czym różni się "ON ekodiesel" od "ON miejski super" :?: Jest on trochę droższy ale rzadko widuje coś takiego na stacjach, a nigdy nie widziałem czegoś takiego na orlenie czy bliskiej. http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/HURTO ... fault.aspx
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
Miejscowość: ...
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Każdy ma obowiązek, by ratować człowieka w razie wypadku Każdy ma obowiązek, by ratować człowieka w razie wypadku
    Jako potencjalni świadkowie wypadków drogowych powinniśmy być na nie przygotowani – zawsze mieć w samochodzie podręczną apteczkę i co najważniejsze – znać podstawy udzielania pierwszej pomocy. Czasami to ...
    [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silniki benzynowe o mocy ok. 130KM - modele z ok. 2010r. - manualna skrzynia biegów Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM - Honda ...

  • Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    22 Kwi 2011, 10:02

    Jak to czym się różnią? Ceną i lepszym samopoczuciem tych, co płacą drożej. I oczywiście w kasie stacji jest więcej pienizy :wink: A poza tym to dodatkami w takiej ilości, że żaden silnik nie wyczuje różnicy :smile:
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    23 Kwi 2011, 10:06

    Zalanie paliwa o większej liczbie oktanowej NIC, powtórzę NIC, nie daje, auto nie jest szybsze, nie ma większego przyspieszenia. Więcej oktanów pozwala jednak na przyspieszenie zapłonu z racji mniejszej wrażliwości na stukowe, co przekłada się na większą moc. Byłem z moją Mazdą na hamowni dwa razy i zmieniłem paliwo przy okazji innych modyfikacji. Na 95 miałem 117,1KM, a na 98 wyszło 116,8 - pomijam oczywiście różnice temperatur, ciśnienia itd. Za drugim razem miałem również inny tłumik końcowy. Jeśli nie mamy możliwości wyprzedzenia zapłonu (komputer również sam nie podbije wartości powyżej fabrycznej) - nie warto.
    pawelMX6
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 375
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 08 Gru 2009, 20:26
    Miejscowość: Gdynia
    Auto: Nie mam

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    23 Kwi 2011, 13:15

    Wie ktoś czy można gdzieś kupić bezołowiową 91 :mrgreen: :?: Szkoda że nie ma tego w Polsce... ja słyszałem że na białorusi mają benzynę 92 ciekawe jak w innych krajach :wink:
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    23 Kwi 2011, 13:19

    a po co Ci 91?
    Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
    zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
    seba145
    Zaawansowany
     
    Posty: 981
    Rejestracja: 25 Lis 2010, 16:49
    Miejscowość: bydgoszcz
    Prawo jazdy od: 27 09 2011
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    16 Cze 2013, 13:39

    macie może jakieś nowe doświadczenia odnośnie tych "lepszych paliw"? Bo ja w kwesti benzyn już zauważyłem że jak auto jest przewidziane na 95 to nie ma sensu wlewać żadnych 98, ale tak się składa że od nie dawna jeżdżę dieslem więc tu moje pytanie czy przepłacanie 20-30gr na litrze za verve dynamic ultimate itp ma sens?
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    16 Cze 2013, 13:40

    do pilarki spalinowej żeby lepiej cięła bo na 95 się muli :D
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    19 Cze 2013, 13:41

    najlepiej zrób test - zatankuj jedno paliwo do pełna, a następnie to drugie i porównaj. Ja jezdziłem troche dieslem i jak wlałem vervę miałem lepsze zasięgi na jednym pełnym baku. Choć tak prawdę mówiąc, niby dłuższa trasa, ale wyższy koszt więc wychodzilo na to samo :)
    alfarthur
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 100
    Rejestracja: 16 Lip 2012, 11:46
    Miejscowość: Łódź
    Prawo jazdy od: 06 05 2009
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: golf II
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1985

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    15 Wrz 2013, 03:23

    ja jeżdżę na droższym paliwie ON od roku. Tankuję w kraju i zagranicą (też to droższe) na Shellu lub BP .Rocznie robię bardzo dużo km., efekt po długim czasie użytkowania jest taki że wtryskiwacze nadal utrzymują swoje parametry a filtr FAP na początku użytkowania był zapchany między 65-75 % obecnie 1-4% .
    Stosowałem rożne znane środki do paliwa, do nabycia na stacjach paliw, marketach. Podczas wymiany oleju w zaprzyjaźnionym warsztacie, rozmowa zeszła na tematy właśnie zabrudzonych układów i problemami powstającymi z tego powodu. Dostałem jedno opakowanie Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner (77 zł) na próbę .Powiedział że ten środek używają gdy z autem zaczyna dziać się coś złego. Stwierdził że najczęściej po takiej "naprawie" więcej nie trzeba nic robić . Oczywiście jak są uszkodzone jakieś elementy to tego ten preparat nie naprawi ale mówią że w większości przypadków jest to tylko mocno zanieczyszczony układ i to bardzo. Wtedy ten środek sprawdza się im w 100%. Wlałem i faktycznie takiego efektu po przejechaniu już ok 3000 tys km nie było po żadnym środku. Mój silnik nie wymagał wg.mojej oceny niczego, żadnego "ulepszacza" jednak po zastosowaniu Forte okazało że się myliłem.
    Po przejechaniu ok 200 km pierwszy postój. Podnoszę maskę wyraźna słyszalna różnica w pracy silnika, wtryskiwacze, "chodzą" ciszej, silnik też pracuje równiej .Po dotarciu do celu, czyli po przejechaniu dodatkowych ok 800 km. kolejne podniesienie maski. Wtryskiwacze pracują jeszcze ciszej , silnik zupełnie nie trzęsie , pracuje bardzo równo. Praca jego przypomina pracę trochę brzmienie silnika benzynowego. Wyruszam w dalszą podróż, przejechane kolejne 800 km. Po środku w baku nie ma już śladu, jednak zmiany nie zniknęły a wręcz przybyło ich . Zmiany to znaczny spadek spala ON , po parokrotnym zatankowaniu średnia spalania spadła o 0.7 L/100km, taka różnica wychodziła z obserwacji średniej spalania jaką wskazywał komputer pokładowy jak też z fizycznego sprawdzania spalania, czyli sprawdzanie od tankowania do tankowania, oczywiście do pełna. Dynamika, przyspieszanie też uległy zmianie na plus.
    Silnik nadal utrzymuje przyjemne brzmienie dla ucha, pracuje równiej na wolnych obrotach ale co najważniejsze, zdecydowanie przybyło mocy. Subiektywne wrażenie jest takie jakby przybyło o wiele więcej koni mechanicznych. Przy wyprzedzaniu na naszych krajowych drogach, przyspieszenie zaskakuje dynamiką, znacznie szybciej rozwija prędkość, co jest dosyć ważne na naszych drogach. W domu, podpięcie kompa i wyraźne wyrównanie dawek na wtryskiwaczach.
    Jednak największą mam frajdę ze przyspieszania, po żadnym środku efekt tak długo się nie utrzymywał.
    Tak więc dobre paliwa jak najbardziej warto tankować ale to nie załatwia, jak się okazuje, sprawy do końca.
    Sprawdzanie aut przed zakupem (Inspekcje) cały kraj, "LT" i "D". Pomoc w zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
    czeslaw555
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 645
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lip 2010, 15:20
    Miejscowość: GKA- pomorskie
    Prawo jazdy od: 08 08 1977
    Przebieg/rok: 47tys. km
    Auto: allure
    Silnik: 2.0 HDi 163km.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: Czy warto tankować paliwa klasy premium?

    08 Paź 2013, 09:32

    wspomniales o produktach forte i przyznam ze zainteresowala mnie wypowiedz ... potrzebuję oczyscic silnik i uklad paliwowy w moim golfie 2 (silnik benzynowy- gaźnik, z gazem). Które produkty mógłbym użyć? Oczywiscie nie musi to byc forte - jak ktos zna inne dobre również prosiłbym o info.
    alfarthur
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 100
    Rejestracja: 16 Lip 2012, 11:46
    Miejscowość: Łódź
    Prawo jazdy od: 06 05 2009
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: golf II
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1985
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      S2020005
      Subaru Impreza STI