Czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

26 Lip 2015, 10:21

Witam, myślałem o civiku 1.8 IX-generacji czyli po 2012roku , bo szukam auta na lata które będzie nie zawodne , rocznie robię ok. 20 tyś km. większość po mieście i z kalkulacji wychodzi że diesel będzie oszczędniejszy, hondowy diesel jest chwalony za dynamikę i oszczędność tylko obawiam się kosztownych usterek, -dwumasy, wtryski, filtry itd.
-szukałem opini o tym silniku ale nic nie znalazłem więc pytam tu na forum :)
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Rejestracja: 20 Mar 2015, 18:20
Prawo jazdy od: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

Re: czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

26 Lip 2015, 15:43

toom napisał(a): rocznie robię ok. 20 tyś km. większość po mieście i z kalkulacji wychodzi że diesel będzie oszczędniejszy


Przekalkuluj to sobie zatem jeszcze raz. Diesel, tym bardziej nowoczesny, nie nadaje się do miasta - przy takim użytkowaniu dużo szybciej się zużywa. Części do Hondy są drogie, a do hondowskich diesli BARDZO drogie - cała oszczędność na paliwie i jeszcze trochę pójdzie w naprawy DPF, dwumasy, turbiny i wtrysków, które padną dużo szybciej niż wtedy, gdy użytkowałbyś auto w trasie.
Zdecydowanie lepiej przy takim użytkowaniu pomyśleć o 1.8 i-vtec 140KM, kiedyś zdaje się pisałem Ci o jego atutach.
Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2588
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

12 Sty 2018, 23:30

użytkuję 2 lata od nowości, nie ma się czym zachwycać, jak nie dpf i jazda tylko po to by się oczyścił, to błędy EGR, serwis gwarancyjny nie potrafi naprawić, tylko by wszystko czyścił aby tylko gwarancja minęła, nigdy więcej

odradzam
robixm
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 12 Sty 2018, 23:18
Prawo jazdy od: 08 11 1995
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda cr-v
Silnik: 160 km DTEC
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2018 - Lublin / relacja z targów motoryzacyjnych Moto Session 2018 - Lublin / relacja z targów motoryzacyjnych
    Tegoroczna edycja Lubelskiego Święta Motoryzacji - Moto Session przyciągnęła sporą rzeszę fanów motoryzacji. W weekend na targach motoryzacyjnych nikt się nie nudził, a oglądających zachwycały ekstremalne pokazy stuntu, ...
    [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0 [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - silnik benzynowy o mocy ok. 60KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C1 I 1,0 - 68KM - ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Jaguar
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      EMS Brussels
      AMAZING PARTS, SKODA Octavia rozebrana na części, 2