Czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

26 Lip 2015, 09:21

Witam, myślałem o civiku 1.8 IX-generacji czyli po 2012roku , bo szukam auta na lata które będzie nie zawodne , rocznie robię ok. 20 tyś km. większość po mieście i z kalkulacji wychodzi że diesel będzie oszczędniejszy, hondowy diesel jest chwalony za dynamikę i oszczędność tylko obawiam się kosztownych usterek, -dwumasy, wtryski, filtry itd.
-szukałem opini o tym silniku ale nic nie znalazłem więc pytam tu na forum :)
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Rejestracja: 20 Mar 2015, 17:20
Prawo jazdy od: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

Re: czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

26 Lip 2015, 14:43

toom napisał(a): rocznie robię ok. 20 tyś km. większość po mieście i z kalkulacji wychodzi że diesel będzie oszczędniejszy


Przekalkuluj to sobie zatem jeszcze raz. Diesel, tym bardziej nowoczesny, nie nadaje się do miasta - przy takim użytkowaniu dużo szybciej się zużywa. Części do Hondy są drogie, a do hondowskich diesli BARDZO drogie - cała oszczędność na paliwie i jeszcze trochę pójdzie w naprawy DPF, dwumasy, turbiny i wtrysków, które padną dużo szybciej niż wtedy, gdy użytkowałbyś auto w trasie.
Zdecydowanie lepiej przy takim użytkowaniu pomyśleć o 1.8 i-vtec 140KM, kiedyś zdaje się pisałem Ci o jego atutach.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2763
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: czy warto zaufać używanemu 1.6 i-DTEC

12 Sty 2018, 22:30

użytkuję 2 lata od nowości, nie ma się czym zachwycać, jak nie dpf i jazda tylko po to by się oczyścił, to błędy EGR, serwis gwarancyjny nie potrafi naprawić, tylko by wszystko czyścił aby tylko gwarancja minęła, nigdy więcej

odradzam
robixm
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 12 Sty 2018, 22:18
Prawo jazdy od: 08 11 1995
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda cr-v
Silnik: 160 km DTEC
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...
    Wirtualny salon Audi w Warszawie Wirtualny salon Audi w Warszawie
    Londyn, Paryż, Berlin, Pekin, Istambuł, Moskwa, a teraz Warszawa. Wczoraj, 8 października, przy stołecznym Placu Trzech Krzyży, ruszył pierwszy w naszym kraju ekskluzywny salon Audi City. Audi City wyznacza kierunek, jak ...

  •