Daewoo Lanos 1,5 16V 100KM

08 Cze 2010, 20:24

Witam, proszę was o poradę, dziś szczeliła mi rolka napinająca pasek rozrządu - wbiła się w obudowę zewnętrzną plastikową.... poniżej wyjaśnię jak do tego doszło...
jechałem lanosem jakieś 80 km/h na pewno nie więcej, drogą dwupasmową, gdy z daleka widziałem czerwone światło -wrzuciłem na luz i dotoczyłem się delikatnie do świateł, na światłach jak tylko się zatrzymałem silnik zgasł..... nie chciał ponownie zapalić - rozrusznik kręcił jakby w powietrze, próbowałem tylko jeden raz go zapalić - zadzwoniłem po mechanika zdjął szybko obudowę z rozrządu i pasek na nim był po prostu luźny - zauważył też że rolka napinając się "urwała" i wtopiła w obudowę. Za holował mnie do warsztatu - ok 3 kilometrów, i stwierdził że ma dla mnie 2 scenariusze. :
1). jeśli nic nie "pier..." to wystarczy wymienić rolki - pasek (w sumie kompletny rozrząd ) i będzie ok
2). jeśli pokrzywiło zawory czy tłoki (nie pamiętam o czym mówił) to lepiej kupić silnik niż ten naprawiać..

gość jutro ma posprawdzać co i jak ....

moje pytanie brzmi czy ma rację ? czy po prostu silnik to już szmelc ???
dodam jeszcze że samochód ma oryginalny przebieg 105 tys kilometrów (jestem 1 właścicielem - kupiłem auto w salonie) a przy 87 tysiącach - około 1,5 roku temu w samochodzie był wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody.

proszę o opinię/poradę .
Ostatnio edytowany przez adam-and1 26 Lip 2010, 13:46, edytowano w sumie 2 razy
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

08 Cze 2010, 20:27

Barol91 bedzie wszystko wiedzial wal do niego
Servis Calibra
mikas24
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 222
Miejscowość: Zawiercie

08 Cze 2010, 21:29

Hehe już poszedł priv :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Cze 2010, 19:59

witaj ponownie, niestety po założeniu nowego kompletnego rozrządu silnik nie ma na żadnym cylindrze kompresji/ciśnienia. prawdopodobnie pokrzywiło zawory - więc mam do naprawy /splanowania głowicę oraz wymiana zaworów + uszczelniaczy .... mam pytanie czy znacie kogoś kto zrobi mi taką naprawę głowicy - da gwarancję i zrobi to naprawdę solidnie ??? proszę o jakiekolwiek info . z góry dziękuję pozdro .. (najlepiej na terenie śląska - Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Mysłowice, zależy mi na kimś poleconym-sprawdzonym kto zrobi to solidnie i udzieli gwarancji.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM mały elegancki samochód miejski
    Firma Opel wraz z całkowicie nowym pojazdem ADAM po raz pierwszy wprowadza na rynek mały elegancki samochód miejski, a tym samym toruje swojej marce drogę do rozwoju w modnym segmencie A. Opel ADAM łączy w sobie śmiałą ...
    EURO NCAP: Pięć gwiazdek dla nowego Audi A3
    Zdobywając pięć gwiazdek, Audi A3 osiągnęło najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. We wszystkich kategoriach łącznie, model zdobył 88 na 100 możliwych punktów. Organizacja ds. oceny ...