Daily ze sportowym zacięciem do 30tyś

24 Maj 2025, 21:15

Witam wszystkich! Tak jak w temacie – szukam auta na daily do 25-30 tys. zł.
Z wymagań, które mam:
- auto musi dobrze znosić LPG,
- 95% jazdy to będzie solo,
- jeśli będzie trzeba przewieźć coś większego ogarnę inne auto, więc 3 drzwi nie są problemem

Mam na oku dwa modele: Focus ST i Megane III GT Coupe.

Focus ST:
- wygrywa dźwiękiem,
- lepsze przyspieszenie,
- świetne prowadzenie,
- większy potencjał pod tuning.

Megane GT Coupe:

- nowsza,
- bardziej ekonomiczna w utrzymaniu,
- trochę ladniejsza ,
- łatwiej dostępna na rynku.

Mam kilka pytań:
1.
Czy da się znaleźć Focusa ST po lifcie w tym budżecie, czy raczej będą to już egzemplarze "na szrot"?

2.
Jak duża byłaby różnica w kosztach serwisowania obu modeli ? Można prosić o jakieś konkrety?

3.
Widziałem, że ktoś zrobił Megankę na 280 KM – ile realnie może kosztować taka modyfikacja? Po researchu widziałem że ciężko jest z oryginalnym turbo w normalnie cenie, więc czy coś takiego się opłaca?

Będę wdzięczny za każdą opinię i doświadczenia. Z góry dzięki!
R0b1k
Nowicjusz
 
Posty: 12

24 Maj 2025, 22:15

R0b1k napisał(a):Widziałem, że ktoś zrobił Megankę na 280 KM – ile realnie może kosztować taka modyfikacja? Po researchu widziałem że ciężko jest z oryginalnym turbo w normalnie cenie, więc czy coś takiego się opłaca?


Wszystko można zrobić na gratach z M3 rs i jest ok. Pasuje p§p.

meee-gune-2-0-tce-vt130349.htm
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11221
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Maj 2025, 23:15

szybki napisał(a):meee-gune-2-0-tce-vt130349.htm

Właśnie tego posta widziałem.

Obawiam się tylko tego, że używane turbo do rski obecnie potrafi kosztować tyle co kiedyś nowe, a ich dostępność jest dosyć znikoma, więc taka zabawa wydaje się być średnio opłacalna.
Uzyskanie takiej mocy w "stku" wymagało by zmiany tak naprawdę intercoolera i mapy, ew. chłodnicy.
R0b1k
Nowicjusz
 
Posty: 12

24 Maj 2025, 23:32

Musisz zrobić to co tam było napisane. Odetkać wydech, dolot i turbo.
Z serwisowych opcji ponad normę to wtryskiwacze. Turbo trzeba dobrze poszukać albo zrobić hybrydę. Osobiście wolałbym poszukać nówki.
Koszty zrobienia opcji 280 są przyzwoite.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11221
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2025, 22:48

R0b1k napisał(a):Mam na oku dwa modele: Focus ST i Megane III GT Coupe.

Popatrzałbym na Golfa V GTI, sam program to 250 koni, na zrobionym wydechu 270, do tego ma atut w postaci DSG (o ile się nie boisz tej skrzyni)
Więc osiągi/ potencjał bez porównania do tych dwóch, jedynie dźwięku nie ma i pod lpg średnio.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 838
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

26 Maj 2025, 22:05

Trevor napisał(a):Popatrzałbym na Golfa V GTI
bardziej obawiam się rdzy. Chyba że GTI było jakoś bardziej zabezpiczone.
R0b1k
Nowicjusz
 
Posty: 12

26 Maj 2025, 22:09

R0b1k napisał(a):bardziej obawiam się rdzy

Jest mniej niż w autach JP ale więcej niż przy Megane3.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11221
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Maj 2025, 01:32

Jeśli ma być coś codziennego z nutą sportu, to może jeszcze warto rzucić okiem na Forda Focusa ST mk2? W tej kwocie można trafić coś sensownego, chociaż wiadomo trzeba uważać na stan turbo i zawieszenia. Ewentualnie, jeśli bardziej zależy Ci na prowadzeniu niż na osiągach, to dobrze utrzymany Civic VIII 1.8 może też dawać sporo frajdy, a serwisowo jest bardzo przewidywalny.
elberielli
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Maj 2025, 01:56

elberielli napisał(a):warto rzucić okiem na Forda Focusa ST mk2
Właśnie zastanawiam się między nim a Megane coupe. Większy fun czy tańsza eksploatacja.
elberielli napisał(a):Civic VIII 1.8
Ciekawa opcja, chociaż żeby civic jechał trzeba go trochę pokręcić.
R0b1k
Nowicjusz
 
Posty: 12

27 Maj 2025, 08:22

R0b1k napisał(a):Ciekawa opcja, chociaż żeby civic jechał trzeba go trochę pokręcić.

Przy meg3 wypada naprawdę średnio. Wygrywa stabilnością elektromechaniczną no i ma mniej obwodów do popsucia bo jednak n/a.

Zresztą Civic 1,8 vs turbo to dwa różne światy do jazdy.

Robiłem sobie taki marketing mix jak kupowałem meg 3 GT i civica nie brałem pod uwagę bo jest to skrajnie różne auto.

Megnka w tej opcji silnikowej jest w miejscu rynkowym jak żadne inne auto.

Nie rdzewieje, silnik super do tego mpi więc odpadają problemy/koszty di, skrzynia manual super co przy starych autach z zacięciem sportowym jest bardzo ważne a do tego 6ka nadbieg w trasy, prowadzenie super.

Wyciszenie i audio o którym np. Civic może tylko pomarzyć.

Ogólnie nie znajdziesz substytutu Megane 3 2,0 tce.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11221
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe