Daily ze sportowym zacięciem do 30tyś

Wczoraj, 21:15

Witam wszystkich! Tak jak w temacie – szukam auta na daily do 25-30 tys. zł.
Z wymagań, które mam:
- auto musi dobrze znosić LPG,
- 95% jazdy to będzie solo,
- jeśli będzie trzeba przewieźć coś większego ogarnę inne auto, więc 3 drzwi nie są problemem

Mam na oku dwa modele: Focus ST i Megane III GT Coupe.

Focus ST:
- wygrywa dźwiękiem,
- lepsze przyspieszenie,
- świetne prowadzenie,
- większy potencjał pod tuning.

Megane GT Coupe:

- nowsza,
- bardziej ekonomiczna w utrzymaniu,
- trochę ladniejsza ,
- łatwiej dostępna na rynku.

Mam kilka pytań:
1.
Czy da się znaleźć Focusa ST po lifcie w tym budżecie, czy raczej będą to już egzemplarze "na szrot"?

2.
Jak duża byłaby różnica w kosztach serwisowania obu modeli ? Można prosić o jakieś konkrety?

3.
Widziałem, że ktoś zrobił Megankę na 280 KM – ile realnie może kosztować taka modyfikacja? Po researchu widziałem że ciężko jest z oryginalnym turbo w normalnie cenie, więc czy coś takiego się opłaca?

Będę wdzięczny za każdą opinię i doświadczenia. Z góry dzięki!
R0b1k
Nowicjusz
 
Posty: 10

Wczoraj, 22:15

R0b1k napisał(a):Widziałem, że ktoś zrobił Megankę na 280 KM – ile realnie może kosztować taka modyfikacja? Po researchu widziałem że ciężko jest z oryginalnym turbo w normalnie cenie, więc czy coś takiego się opłaca?


Wszystko można zrobić na gratach z M3 rs i jest ok. Pasuje p§p.

meee-gune-2-0-tce-vt130349.htm
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11163
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 23:15

szybki napisał(a):meee-gune-2-0-tce-vt130349.htm

Właśnie tego posta widziałem.

Obawiam się tylko tego, że używane turbo do rski obecnie potrafi kosztować tyle co kiedyś nowe, a ich dostępność jest dosyć znikoma, więc taka zabawa wydaje się być średnio opłacalna.
Uzyskanie takiej mocy w "stku" wymagało by zmiany tak naprawdę intercoolera i mapy, ew. chłodnicy.
R0b1k
Nowicjusz
 
Posty: 10

Wczoraj, 23:32

Musisz zrobić to co tam było napisane. Odetkać wydech, dolot i turbo.
Z serwisowych opcji ponad normę to wtryskiwacze. Turbo trzeba dobrze poszukać albo zrobić hybrydę. Osobiście wolałbym poszukać nówki.
Koszty zrobienia opcji 280 są przyzwoite.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11163
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe