MEEE GUNe 2,0 tce ;-)

18 Lis 2022, 20:00

Opiszę jeden z moich śmiesznych pomysłów na dd.

Sytuacja:

60k.km. rocznie aktualnie będzie więcej tras autostradowych z tego 40% miasto/ruch podmiejski. Musi być lpg i trochę więcej ikry niż w zwykłym n/a.
Moja marka :D i V8ki pod lpg odpadają z dwóch powodów czyli znudzenie oraz sporo jazdy miastowej gdzie przy dużych pojemnościach niestety spalania nie da się ominąć.

Brane były pod uwagę tjet ale pojemność mała i w trasie średnio da oszczędność a do tego już miałem auto z mocnym 1,5t.
Większe pojemności to 1,8t starego typu silnik ale styl aut w których siedzi nie przemawia do mnie.

Został pojemność 2,0 ... gr.vw odpada bo tsi i lpg.

Na placu boju została megane gt lub rs ewentualnie gt220 czyli rs w owczej skórze. Przewagę ma nad 1,4 tjet i 1,8t pojemności czyli darmowy strok, przyjmuje lpg i nie posiada żadnych znaczących wad. Skrzynia 6b jest ok.

Teraz część dla tych co pytają skąd w PL auta z zagranicy tańsze niż w kraju z którego pochodzą.

Tak więc ta sztuka jest z CH prod. 13r.wersja 190. Kupiłem ją totalnie z przypadku i o wiele taniej niż w PL ponieważ miał drobną szkodę w CH na tyle drobną że nie było praktycznie nic widać z zewnątrz. Auto było wystawione za chore pieniądze ale kolega będący na miejscu w CH sprawdził wszystko (157k.km) a ja zadzwoniłem zaproponowałem cenę z opcją "teraz albo nigdy" i Pan się zgodził. W ten sposób pozbył się auta którego naprawa w CH kosztowałaby połowę jego wartości.

Co było ?

Pęknięty klosz lampy niby do klejenia ale nie będę uprawiał badziewia, pęknięty led drl a w PL okazało się że to wszystko przez uderzenie idealnie w środek na wysokości rejestracji. Wygięła się alu belka i pękło wzmocnienie zderzaka + dopatrzyłem się popękanego lakieru na rancie maski.
Niemniej jednak cena w porównaniu do PL wyszła bardzo korzystna a naprawa technicznie była kosmetyką.

Tak więc jak będziecie zadawać pytania to macie jedną z odpowiedzi skąd w PL są tanio auta z ch.

Dla mnie temat idealnie się wstrzelił bo pewnie mi się szybko znudzi, po pół roku mogę go sprzedać bez pit no i pozostaje budżet na tjuuuning :twisted:

Teraz konkrety:

Wersja 2,0tce 180/190 jest softową wersją RS różni się wieloma detalami i nie będę się rozpisywał dokładnie czym bo w sumie mało mnie to interesuje. Ważne jest to iż silnik spokojnie można zrobić na 400Nm i około 250-300km bez otwierania oraz na praktycznie wszystkim seryjnym.
Jak mi się zachcę więcej to wtedy idziemy nie w mody tylko w RS albo gt220.

Na wstępie oprócz sowitego serwisu olejowo, filtrowo, rozrządowo, zawieszeniowo, heblowo dołożę:

Nowy intercooler RS (minimalnie większy, pasuje p&p)
Nowa turbina RS
Nowe wtryski ale seria
Sprężyny -30 Eibach
Wydech środek RS tył RS co do DP mam dylemat jest drogi więc nie wiem czy nie odpuszczę tym bardziej że byłem u stroiciela i twierdzi że on by zostawił seryjny kat i dp który pochodzi z RS. Nie chcę mi się kombinować z czymś zamawianym bo wyjdzie koło 8k.gdzie sam sportowy kat z DP 2k. a i tak RS ma 2,5" przeloty więc jest aż nadto. Oczywiście musi być seryjny dźwięk.

Mam nadzieje na około 280km oraz 400nm ładnie startującego z ładnym podtrzymaniem. Przy masie auta będzie starczać do wartkiej jazdy z odrobiną uśmiechu oczywiście z założeniem auta dd.

Podsumowując.

Byłem postrzegany jako ortodoks całkowicie innych marek ale zawsze tłumaczyłem że lubię testować i mam w poważaniu pochodzenie i znaczek liczy się to co mi oferuje dane rozwiązanie tech.

Znam większość zagrożeń płynących z posiadania Meganki3 bo to jest moja druga M3ka tylko przedtem był diesel a do tego sporo ich odwiedza miejsce mojej pracy więc co ma być naprawione będzie naprawione :D a serwis należycie zrobiony.

Fotki ogarnę w najbliższym czasie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lis 2022, 22:17

Foty z zewnątrz jeszcze w CH.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lis 2022, 10:25

No to powiem Ci że faktycznie poszedłeś z zupełnie odmienną opcję z tą Meganką :) ale takie są okazje albo się uda albo i nie tu poszło, a dalej będzie trochę zabawy i urozmaicenia :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

19 Lis 2022, 22:13

Rokiko napisał(a):No to powiem Ci że faktycznie poszedłeś z zupełnie odmienną opcję z tą Meganką

Niestety auta JP nie oferują już 2,0t mpi.
Rokiko napisał(a):ale takie są okazje albo się uda albo i nie tu poszło, a dalej będzie trochę zabawy i urozmaicenia

Serwisowo nie boje się meganki bo jakieś zaplecze jest :) a mody opierają na wersji RS więc nic nie trzeba kombinować praktycznie wszystko jest p&p.
Jedynie wydech będzie trochę rzeźbiony i w sumie w nim jest niewiadoma bo pierwszy raz podkręcam auto z seryjnym przodem wydechu i to na życzenie stroiciela :D i to u którego pierwszy raz będę stroił auto :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lis 2022, 21:26

Jutro coś trza ruszyć :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Gru 2022, 20:07

Projekt zakończony. Auto zgodnie z przewidywaniami ma 280/390-400nm.
Bardzo fajnie jedzie, płynnie, bez laga, zaskakująco dobrze buduje i trzyma niuta. Teraz myślę o LPG chociaż zwalnia mi się w firmie auto i nie wiem czy meganka nie będzie trochę mniej używana więc to stawia LPG pod znakiem zapytania.
Chwilę pojeżdżę i wsio podsumuje. Aktualnie myślę co dalej może autko sprzedam bo chodzi mi po głowie Megane rs a może sobie zostawię.
Generalnie jestem zadowolony z efektu no i z tego że udało się wsjo przewidzieć bez zbędnych trudności a nigdy wcześniej nie modziłem 2,0 tce i było trochę nieznane pole działania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie?
    Choć jazda pod prąd nie należy do najczęstszych przyczyn wypadków, to jej skutki bywają bardzo poważne, ponieważ może ona prowadzić do zderzenia czołowego. Czasem jazda niezgodnie z kierunkiem ruchu bywa efektem nieuwagi, ...

28 Lut 2023, 22:47

Piekło zamarzło, Szybki opisał na forum swoją gablotę :mrgreen:
Komentarz napisany, można brać się za czytanie :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2023, 15:49

Podsumowanie:

Auto jeździ ale nie w tak dużo jak się nastawiałem bo nastąpiła mała reorganizacja i zwolniło mi się auto w firmie + okazało się że potrzebuje coś w miarę wygodnego z LPG ale w charakterze tłuczka do tłuczenia a nie zadowolenia w trasie. Dlatego Megan-e więcej stoi niż jeździ.

Myślałem też o przejściu na RSa ale kilka rzeczy mnie zniechęca:
- trzęsi d..a jest o wiele twardsza czego nie potzrebuje
- ma krótsze przełożenie 6 biegu co też jest mi nie na rękę (dużo autostrad)
dalej fwd po przesiadce z szybkiego rwd a tym bardziej awd jest średnio. Można mieć szczere chęci ale przy pewnym niucie fwd się kończy .Dla porównania ostatnio jeździłem kolegi a4 1,8tsi od vtg i niestety podobnie czyli kontrola trakcji i dziwne doznania.

Konkrety:

Jazda autostradowa około 140k/h 3k.rpm. Spalanie około 8-8,5l pb (trzeba pamiętać że to nie jest seria).

Miasto bez korków podobnie 8-10l szybka jazda autostrada około 10-11l

Prowadzenie ok, wnętrze jakość ok. lepsze niż w megane4, nagłośnienie Bose ok. Drażni brak cup holdera. Wchodzisz z kawą a tu zong.
Wyciszenie ok.

Silnik zgodnie z oczekiwaniami jest super, brak awarii, skrzynia też ok.
Nie bierze oleju.
Przytrafiło mi się wariowanie komputera od wskazań zużycia paliwa.
Cały czas wyświetla że mu się nie podoba start/stop ale podobno jest to jego fanaberia.

Ogólnie jestem zadowolony, kolejne auto odhaczone i jeżeli będzie tak jak planuję czyli do miasta i tłuczenia tłuczek z lpg to jednak chyba wrócę do V8 swojej ulubionej marki bo w trasie będzie jednak szybciej i wygodniej. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe