MEEE GUNe 2,0 tce ;-)

18 Lis 2022, 20:00

Opiszę jeden z moich śmiesznych pomysłów na dd.

Sytuacja:

60k.km. rocznie aktualnie będzie więcej tras autostradowych z tego 40% miasto/ruch podmiejski. Musi być lpg i trochę więcej ikry niż w zwykłym n/a.
Moja marka :D i V8ki pod lpg odpadają z dwóch powodów czyli znudzenie oraz sporo jazdy miastowej gdzie przy dużych pojemnościach niestety spalania nie da się ominąć.

Brane były pod uwagę tjet ale pojemność mała i w trasie średnio da oszczędność a do tego już miałem auto z mocnym 1,5t.
Większe pojemności to 1,8t starego typu silnik ale styl aut w których siedzi nie przemawia do mnie.

Został pojemność 2,0 ... gr.vw odpada bo tsi i lpg.

Na placu boju została megane gt lub rs ewentualnie gt220 czyli rs w owczej skórze. Przewagę ma nad 1,4 tjet i 1,8t pojemności czyli darmowy strok, przyjmuje lpg i nie posiada żadnych znaczących wad. Skrzynia 6b jest ok.

Teraz część dla tych co pytają skąd w PL auta z zagranicy tańsze niż w kraju z którego pochodzą.

Tak więc ta sztuka jest z CH prod. 13r.wersja 190. Kupiłem ją totalnie z przypadku i o wiele taniej niż w PL ponieważ miał drobną szkodę w CH na tyle drobną że nie było praktycznie nic widać z zewnątrz. Auto było wystawione za chore pieniądze ale kolega będący na miejscu w CH sprawdził wszystko (157k.km) a ja zadzwoniłem zaproponowałem cenę z opcją "teraz albo nigdy" i Pan się zgodził. W ten sposób pozbył się auta którego naprawa w CH kosztowałaby połowę jego wartości.

Co było ?

Pęknięty klosz lampy niby do klejenia ale nie będę uprawiał badziewia, pęknięty led drl a w PL okazało się że to wszystko przez uderzenie idealnie w środek na wysokości rejestracji. Wygięła się alu belka i pękło wzmocnienie zderzaka + dopatrzyłem się popękanego lakieru na rancie maski.
Niemniej jednak cena w porównaniu do PL wyszła bardzo korzystna a naprawa technicznie była kosmetyką.

Tak więc jak będziecie zadawać pytania to macie jedną z odpowiedzi skąd w PL są tanio auta z ch.

Dla mnie temat idealnie się wstrzelił bo pewnie mi się szybko znudzi, po pół roku mogę go sprzedać bez pit no i pozostaje budżet na tjuuuning :twisted:

Teraz konkrety:

Wersja 2,0tce 180/190 jest softową wersją RS różni się wieloma detalami i nie będę się rozpisywał dokładnie czym bo w sumie mało mnie to interesuje. Ważne jest to iż silnik spokojnie można zrobić na 400Nm i około 250-300km bez otwierania oraz na praktycznie wszystkim seryjnym.
Jak mi się zachcę więcej to wtedy idziemy nie w mody tylko w RS albo gt220.

Na wstępie oprócz sowitego serwisu olejowo, filtrowo, rozrządowo, zawieszeniowo, heblowo dołożę:

Nowy intercooler RS (minimalnie większy, pasuje p&p)
Nowa turbina RS
Nowe wtryski ale seria
Sprężyny -30 Eibach
Wydech środek RS tył RS co do DP mam dylemat jest drogi więc nie wiem czy nie odpuszczę tym bardziej że byłem u stroiciela i twierdzi że on by zostawił seryjny kat i dp który pochodzi z RS. Nie chcę mi się kombinować z czymś zamawianym bo wyjdzie koło 8k.gdzie sam sportowy kat z DP 2k. a i tak RS ma 2,5" przeloty więc jest aż nadto. Oczywiście musi być seryjny dźwięk.

Mam nadzieje na około 280km oraz 400nm ładnie startującego z ładnym podtrzymaniem. Przy masie auta będzie starczać do wartkiej jazdy z odrobiną uśmiechu oczywiście z założeniem auta dd.

Podsumowując.

Byłem postrzegany jako ortodoks całkowicie innych marek ale zawsze tłumaczyłem że lubię testować i mam w poważaniu pochodzenie i znaczek liczy się to co mi oferuje dane rozwiązanie tech.

Znam większość zagrożeń płynących z posiadania Meganki3 bo to jest moja druga M3ka tylko przedtem był diesel a do tego sporo ich odwiedza miejsce mojej pracy więc co ma być naprawione będzie naprawione :D a serwis należycie zrobiony.

Fotki ogarnę w najbliższym czasie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lis 2022, 22:17

Foty z zewnątrz jeszcze w CH.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lis 2022, 10:25

No to powiem Ci że faktycznie poszedłeś z zupełnie odmienną opcję z tą Meganką :) ale takie są okazje albo się uda albo i nie tu poszło, a dalej będzie trochę zabawy i urozmaicenia :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

19 Lis 2022, 22:13

Rokiko napisał(a):No to powiem Ci że faktycznie poszedłeś z zupełnie odmienną opcję z tą Meganką

Niestety auta JP nie oferują już 2,0t mpi.
Rokiko napisał(a):ale takie są okazje albo się uda albo i nie tu poszło, a dalej będzie trochę zabawy i urozmaicenia

Serwisowo nie boje się meganki bo jakieś zaplecze jest :) a mody opierają na wersji RS więc nic nie trzeba kombinować praktycznie wszystko jest p&p.
Jedynie wydech będzie trochę rzeźbiony i w sumie w nim jest niewiadoma bo pierwszy raz podkręcam auto z seryjnym przodem wydechu i to na życzenie stroiciela :D i to u którego pierwszy raz będę stroił auto :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lis 2022, 21:26

Jutro coś trza ruszyć :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Gru 2022, 20:07

Projekt zakończony. Auto zgodnie z przewidywaniami ma 280/390-400nm.
Bardzo fajnie jedzie, płynnie, bez laga, zaskakująco dobrze buduje i trzyma niuta. Teraz myślę o LPG chociaż zwalnia mi się w firmie auto i nie wiem czy meganka nie będzie trochę mniej używana więc to stawia LPG pod znakiem zapytania.
Chwilę pojeżdżę i wsio podsumuje. Aktualnie myślę co dalej może autko sprzedam bo chodzi mi po głowie Megane rs a może sobie zostawię.
Generalnie jestem zadowolony z efektu no i z tego że udało się wsjo przewidzieć bez zbędnych trudności a nigdy wcześniej nie modziłem 2,0 tce i było trochę nieznane pole działania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2023, 22:47

Piekło zamarzło, Szybki opisał na forum swoją gablotę :mrgreen:
Komentarz napisany, można brać się za czytanie :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2023, 15:49

Podsumowanie:

Auto jeździ ale nie w tak dużo jak się nastawiałem bo nastąpiła mała reorganizacja i zwolniło mi się auto w firmie + okazało się że potrzebuje coś w miarę wygodnego z LPG ale w charakterze tłuczka do tłuczenia a nie zadowolenia w trasie. Dlatego Megan-e więcej stoi niż jeździ.

Myślałem też o przejściu na RSa ale kilka rzeczy mnie zniechęca:
- trzęsi d..a jest o wiele twardsza czego nie potzrebuje
- ma krótsze przełożenie 6 biegu co też jest mi nie na rękę (dużo autostrad)
dalej fwd po przesiadce z szybkiego rwd a tym bardziej awd jest średnio. Można mieć szczere chęci ale przy pewnym niucie fwd się kończy .Dla porównania ostatnio jeździłem kolegi a4 1,8tsi od vtg i niestety podobnie czyli kontrola trakcji i dziwne doznania.

Konkrety:

Jazda autostradowa około 140k/h 3k.rpm. Spalanie około 8-8,5l pb (trzeba pamiętać że to nie jest seria).

Miasto bez korków podobnie 8-10l szybka jazda autostrada około 10-11l

Prowadzenie ok, wnętrze jakość ok. lepsze niż w megane4, nagłośnienie Bose ok. Drażni brak cup holdera. Wchodzisz z kawą a tu zong.
Wyciszenie ok.

Silnik zgodnie z oczekiwaniami jest super, brak awarii, skrzynia też ok.
Nie bierze oleju.
Przytrafiło mi się wariowanie komputera od wskazań zużycia paliwa.
Cały czas wyświetla że mu się nie podoba start/stop ale podobno jest to jego fanaberia.

Ogólnie jestem zadowolony, kolejne auto odhaczone i jeżeli będzie tak jak planuję czyli do miasta i tłuczenia tłuczek z lpg to jednak chyba wrócę do V8 swojej ulubionej marki bo w trasie będzie jednak szybciej i wygodniej. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe