Mercedes-Benz E-Klasa w wersji W212/S212/C207/A207 E 200 T BlueEfficiency 7G-Tronic Plus (184 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu coupe produkowany w latach od 2009 do 2013 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1796 cm³ (1.8L) osiągający maksymalną moc 184 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 270 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 237 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.4 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 66 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1031 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy trzy miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 4 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4698 mm, jest szerokie na 1786 mm, a wysokość jego jest równa 1397 mm. Rozstaw osi na poziomie 2760 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mercedes-Benz
Model: E-Klasa
Generacja: W212/S212/C207/A207
Seria: Coupe
Modyfikacja: E 200 T BlueEfficiency 7G-Tronic Plus (184 KM)
Rodzaj nadwozia: Coupe
Lata produkcji: 2009 - 2013
Liczba miejsc: 4
Wymiary i masa
Długość: 4698 [mm]
Szerokość: 1786 [mm]
Wysokość: 1397 [mm]
Rozstaw osi: 2760 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1538 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1544 [mm]
Masa własna: 1485 [kg]
Prześwit: 160 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 450 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 450 [litr]
Ładowność: 570 [kg]
Masa całkowita: 2055 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3855 [kg]
Średnica zawracania: 10.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1796 [cm³]
Moc silnika: 135 [kW] | 184 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 250 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 270 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 82.0 [mm]
Skok tłoka: 85.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 800 do 4 600 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 7
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 8.60 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.40 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.20 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7.8 [s]
Zasięg: od 770 do 1 270 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 66 [litr]
Prędkość maksymalna: 237 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów