Samochód do 30-35 tys. zł

Wczoraj, 14:14

szybki napisał(a):Pan B.napusał Ci z grubsza głupot

A możesz wskazać chociaż 5 przykładów gdzie jakieś głupoty napisałem?
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 432
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Wczoraj, 14:35

Bartolekk napisał(a):możesz wskazać chociaż 5 przykładów gdzie jakieś głupoty napisałem?

Teraz nie mam czasu na szczegóły. Zresztą autor jest pewnie bardziej zainteresowany szczegółami/konkretami dotyczących użytkowania aut które razem wybraliście.

Dawaj konkrety bez głupot co Ci się podoba albo co jak odbierasz po lekturze stronek dla Kowalskich typu Autocentrum (masakra :naughty: ) . Usterka--naprawa--koszt--ewentualnie kiedy i gdzie występuje.

Dawaj, bierz kolegę od valvematic :D

Chętnie poczytamy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 14:47

szybki napisał(a):Teraz nie mam czasu na szczegóły.

Albo po prostu nie potrafisz wskazać.
Swoją drogą piszesz o konkretach a sam jako argument dla Mazdy podajesz, "że ja mam i moja nie rdzewieje", więc też autor oczekuje większych szczegółów i bardziej wiarygodnych.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 432
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Wczoraj, 16:27

Bartolekk napisał(a):Albo po prostu nie potrafisz wskazać
Napisałem dokładnie NIE MAM CZASU TERAZ PISAĆ ELABORATU !!!! ROZUMIESZ ?
Bartolekk napisał(a):Swoją drogą piszesz o konkretach a sam jako argument dla Mazdy podajesz, "że ja mam i moja nie rdzewieje", więc też autor oczekuje większych szczegółów i bardziej wiarygodnych.

To napisałem:
szybki napisał(a):Sporo widziałem Mazd bez rdzy i sporo z rdzą.


Tak żeby Cię uświadomić więcej widziałem Mazd od dołu niż tu jest o nie zapytań.


A teraz czekam na tę konkrety. Polecasz, autor wybrał przy Twojej aprobacie to dawaj !!!

Konkretnie marka-model-opcja silnik/skrzynia-możliwe usterki-koszt ich usunięcia lub kiedy z nimi producent się uporał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 19:15

Mazda 6, 2 generacji rdzewiala na potege i stąd jej zla opinia, 3 generacja jest o niebo lepsza ale japoniec to japoniec i trzeba zajrzeć pod spód ... Straszą cie wymianą silnika a dobre zabezpieczenie antykorozyjne japońca to koszt od 3 do 4.5 tys zlotych... Nie masz sie co zarażać ani do tsi ani do japońce tylko poczytać i wybrac dla siebie najlepszą opcje, nie wiem jakim kierowca jesteś i czego oczekujesz, napisałes spalanie na poziomie 5do6 litra więc tsi ci to zapewni przy spokojnej jezdzie, 1.5 tsi ma system act z odłączanymi cylindrami wiec zejsc ponizej 6 litra w miescie to slokojnie... Ale kupując tsi fajnie znaleźć z dobra historią i z wymiana oleju co max15 tyś km. Kolega wyzej napisał ze 1. 4 lepsze, no lepsze, dluzej na rynku wiec na pewno wiecej juz informacji. Pisanie o koszty napraw to smiech na sali, rozbieżności sa tak duże że temat zawsze będzie powodem dyskusji... Jeszcze jeden wlozy uzywane czesci a drugi nowe i spór gotowy... Wybor należy do Ciebie, japońce to sprawdzone silniki wolnossace bez turbo a co za tym idzie slabsze osiagi, wyzsze spalanie, i mniejsza kultura pracy (czyli wyją jak stara kur...) ale za to mniej awaryjne i tanie w naprawach a tsi i podobne to silniki nowoczesne z turbo gdzie przy spokojnej jezdzie spalą mało i jesli wcisniesz sa mega dynamiczne, po 2013 roku juz poprawione i maja dobre opinie...
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 34

Wczoraj, 19:26

Kris3646, super odpowiedź! Dziękuję!

Tak, jak wspomniałem, chcę wybrać z 2-3 sprawdzone samochody, aby za takim się rozglądać. Jeżdżę raczej spokojnie (chociaż czasami trzeba wyprzedzić).

Nie czaruję się. Każdy samochód może się zepsuć. Tym bardziej, gdy ma już 10-12 lat. Stąd poszukiwanie wiedzy od bardziej doświadczonych kierowców/mechaników, którzy z doświadczenia wiedzą, że dane modele w tm wieku mają więcej bolączek niż inne.

Aktualnie jest kilka samochodów na liście. Jeżeli ktoś coś o nich wie, to niech pisze. Jeżeli uważa, że inny model powinien się znaleźć na liście, też będę wdzięczny za informację :)
mlody57
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

Wczoraj, 19:45

mlody57 napisał(a):Kris3646, super odpowiedź! Dziękuję!

Poczekaj z podziękowaniami jeszcze nic się nie dowiedziałeś oprócz randomowych historyjek z Autocentrum :D Twój rozmówca miga się od konkretów bo nic nie wie. Poproś go konkrety co się psuje w autach które wybrałeś a uwierz mi że zagadnień jest bardzo dużo. Poproś o koszty bo to też jest ważne.

Ja tak jak Ci napisałem dziś będę po robocie koło 21 siądę do kompa to zadam trochę pytań naszym kolegom żeby mogli Cię uchronić przed problemami. Oczywiście dla Ciebie będzie to pomocne bo przynajmniej będzie wiadomo na co zwracać uwagę.

P.s.

Co do Mazdy jaka nagła zmiana zdania hmm ciekawe gdzie to napisali :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 20:23

Ty czlowieku nie jesteś żadnym autorytetm by pytania zadawac :D, udajesz glupio mądrego a twoje konkrety opieraja sie tylko o podanie tojoty jako wyboru auta w kazdym poście, krytykujesz kolege wyżej ze podaje bzdury a chłop nie napisał niczego złego i nie prawdziwego... Pytania to możesz zadawac sobie na czacie gpt, jak nie masz nic konkretnego do napisania, a opinie a autocentrum to opinie jak z kazdego portalu motoryzacyjnego i nie jestes żadnym znawcą czy autorytetem by te opinie wyśmiewać.... Jak nie masz nic konkretnego do napisania w celu pomocy autorowi tylko eksponowanie swojego wybijałego Ego to pisz sobie swoje głupie teorie w swoim pamiętniku.... Jezeli autor wybierze sobie wstepnie modele to sie uda na dzial techniczny albo google i poczyta co sie psuje jak czesto i za ile... Gdyby każdy mial przedstawiać w poscie kosztorys awari serwisu i kosztow części, to bys musiał tym ludziom płacić za wykonaną robote... Chłopie jestes adminem a tak irytujesz tych ludzi i zniechęcasz do pisania tutaj ze masz chyba taki cel w zyciu...
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 34

Wczoraj, 20:48

[quote="Kris3646"]
Spokojnie bez nerwów :-) z kolegą sobie poradzicie.
Tu nie ma żadnej ukrytej wiedzy.
Trzeba łączyć kropki i usuwać te nie potrzebne.... :D bo internet to 3/4 fejkniusy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 20:54

Jeżeli byłbyś zainteresowany, mam w tym budzecie alfe giulietta na sprzedaż 1.4 170km 2014r, auto z pełną historia, dającym frajdę a nie nudne Golfy ;p
martinn22
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 20 06 2016
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda Civic EP2,Mazda3 III
Silnik: 1,6 110km, 2,0 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Wczoraj, 23:12

Nie zamierzam dołączać do tej szamboburzy pt Toyota vs VAG, zresztą zaraz na pewno dowiem się, że jestem multikontem szybkiego, albo że płaci mi za takie posty :ok: natomiast przez ostatnie circa pół roku pokonałem hybrydą +/- 50kkm, więc poczułem się wywołany do tablicy, aby potwierdzić, lub zaprzeczyć pewne poruszone tutaj kwestie, oraz zwrócić uwagę na pewne niuanse, które są irytujące przy tym typie napędu / marce Toyota.
Otóż:
- wyje - tak, gdy ktoś jeździ w trybie 0-1;
- jest głośno - owszem, przy wyższych prędkościach odczuwalny jest wyższy hałas;
- pozycja za kierownicą (na przykładzie Corolli 2020) - jest ok, wygodny fotel, choć trochę za krótkie siedzisko (mam 182cm wzrostu), ale podobnie jest w moim 20 letnim Lexusie. spory zakres regulacji fotela, ale w hatchacku ciasno (za mną mogą usiąść raczej dzieci, a nie jeżdżę w pozycji półleżącej). Podejrzewam, że w poprzedniku w tych kwestiach nie było lepiej;
- ogólny filing wnętrza - dobrze spasowane, raczej jakościowe (poza gorszymi plastikami, ale raczej w miejscach, których na codzień się nie maca). Całokształt raczej lepiej niż w vagu, bo tam nie było większej różnicy w odczuciach niezależnie od tego, czy siedzi się w prawie nowej Fabii, czy prawie nowym Superbie (i bynajmniej nie jest to komplement dla Fabii);
- ogólny filing techniczny - mimo intensywnej eksploatacji - nic się nie działo, częste wymiany oleju bez dolewek pomiędzy. W moim przypadku to akurat hybryda, więc z mitycznych świateł znika się szybko. Spalanie przy mieszanej jeździe (miasto + trasa) 4,5 - 5,5, sposób jazdy hybrydowopłynny + dynamiczny
- inne irytujące kwestie - skandalicznie niski prześwit (nie chodzi o jakiś off road, czasem można zawadzić osłoną silnika przy wjeżdżaniuz ulicy na wyznaczone prostopadłe miejsce parkingowe), nadwrażliwe czujniki parkowania i radary (wystarczy lekki kurz czy nawet podmuch wiatru, aby pojawił się komunikat o konieczności wyczeszczenia w.w czujników; nie wiem jak to wyglada w innych markach), nadwrażliwy system wykrywania zagrożenia (tutaj j.w), powłoka lakiernicza raczej delikatna, ale odporność podwozia na korozję na plus. O hałasie + pośrednio skrzyni biegów wspomniałem wcześniej, samą charakterystykę jazdy trzeba polubić. Ja w codziennym mixie z dużym V6 ją polubiłem, sam zacząłem się zastanawiać, czy do pary nie kupić sobie h, ale w większym wydaniu.

Czy upierałbym się, że hybryda / Toyota jest lekiem na każde zło?
Nie, ale jeśli ktoś jeździ raczej defensywnie i nie ma ochoty na prowadzenie dochodzeń na poprawione wypusty i fazy księżyca, w których zostały zbudowane, to jest to całkiem dobra opcja.

Czy upierałbym się, że VAG jest kompletnie do kitu?
Pomidor, ale jeśli już miałbym wizję potencjalnie większych kosztów, wolałbym już pakować te pieniądze w coś fajniejszego, niż 1.4/1.5 TSI (choć ten drugi zbiera się nadspodziewanie dobrze) :ok:

Koniec końców z poziomu kanapy możesz kupić w najlepszym przypadku pizzę na kolację. Musisz ruszyć w teren, pomacać, pojeździć, poobserwować
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Wczoraj, 23:16

mlody57 słowo wstępu.

Nie namawiam Cie do konkretnego auta ponieważ staram się to robić kompleksowo i na spokojnie.
Tu bardziej skupiam się na tym łączeniu kropek tak żebyś wiedział na drugi raz że w necie jest mnóstwo dezinformacji.

Jeżeli doradzam już konkretne auto to uwzględniam jak najwięcej informacji. Dlatego staram się nie pomagać na PW bo kończy się to elaboratami i omawianie każdego rozwiązania dla danej osoby w tysiącu położeń.

Przechodząc do aut które wybrałeś to nie będę pisał dokładnie o marce bo technicznie to wszystko jest takie samo. Nie skupiam się czy Seat jest środku taki czy owaki albo czy skoda będzie miał wygodniejsze fotele.

Chciałem Ci tylko wrzucić kilka haseł żeby panowie od ogólników które mocno Cię ujęły mogli przejść do szczegółów.

No bo skoro zagadnienie modułu valvematic stało się przewodnim i taki strasznym to opisując inne auta też trzeba wspomnieć o małym "co nie co" :D
To teraz idąc z zaleceniami naszego kolegi gdzie wystarczy poszukać przygotowałem trochę wiedzy:
Sopelek napisał(a):My się nie kłócimy, przynajmniej nie ja, tylko czasami niektóre informacje gdzieś otrzymane warto sprawdzić np na głupim google, żeby sie nie przejechać.

mlody57



1) zastanawiasz się nad 1,5 tsi to po wpisaniu sobie hasła (tak jak sugerował nasz zacny forumowicz sopelek) na google "1,5 tsi egr nagar"
niech Ci panowie wyjaśnią ile kosztuje jego usunięcie no i wadliwy egr.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


https://octavia.team/temat/4039-nagar-n ... -tsi-tfsi/

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak obejrzysz ten filmik to zwróć uwagę że jest mowa o softach skrzyni biegów i rodzajach (za chwilę do tego przejdziemy :D ).

Teraz trochę grubszy temat też koledzy pewnie Ci wyjaśnią :D

2) wpisz sobie hasło "1,5 tsi znikający płyn chłodniczy" albo "1,5 tsi wodny intercooler znikanie płynu". Poczytaj sobie rozkminki o pompach, ICkach i innych...
http://www.t-rocforum.pl/viewtopic.php?t=1791&start=30
https://formentor-klub.pl/viewtopic.php?t=553
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 7&start=50
Obejrzyj sobie to:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



mlody57 to lecimy dalej jeszcze grubiej :D

Myślałeś o skrzyniach dsg ? Pamiętasz na jednym filmiku była mowa o sofcie skrzyni a wiesz czemu bo ustawione fabryczne skrzynie wykończą szybciej niż zardzewieje Mazda :D niby nic ale już następny punkt do realizacji. Niech Ci koledzy powiedzą kiedy się robiło soft bo to zależy od wejścia danej normy Euro w EU.

No ale tu nie o takich bzdetach no bo kto by się nimi przejmował.

Czy już wiesz jaką wybrać skrzynie DSG ? Jak nie to szukaj powyżej dq200 (chłopaki Ci pomogą w znalezieniu takiej). Lepiej coś o niej wiedzieć bo wystarczy wpisać hasło "dq200 problem lub awaria" i jest grubo.
Skrzynia dzieli się na kilka części i naprawa całości aktualnie to dosyć spora kwota ale przyznam szczerze nie pamiętam.
Uwaga ta skrzynia jest wadliwa i tekst "jak dbasz tak masz" nie sprawdza się. Użyj tłumacza google.
https://www.team-bhp.com/forum/technica ... nivas.html

linki jak coś można dołożyć:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




mlody57 napiszesz teraz że szukasz manuala :D to wpisz sobie na google "1,5 tsi szarpie"

http://www.t-rocforum.pl/viewtopic.php?t=35

Możesz dodać bzdety na google zapytania o multimedia, światła, ledy itd :D
https://formentor-klub.pl/viewtopic.php?t=4454
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=621794


Podsumowując:

Jest późno i mógłbym Ci tak pisać i pisać, teraz oddaje pałeczkę naszym znawcą tematu, niech Ci naświetlą co i kiedy unikać, gdzie i za ile naprawiać. A uwierz mi tego jest sporo i to nie są często naprawy od ręki i za 1k. Nie wspomnę o kosztach pobocznych.

I oczywiście żadna z tych usterek może Ci się nie trafi albo wszystkie je uświadczysz tego nie wiesz dokładnie tak samo jak z nieszczęsnym vavlematic może padnie a może nie :D


Mam nadzieje że teraz nasi forumowicze nie będą pisać o wszystkim i o niczym tylko trochę wytężą głowy i coś się dowiedzą. Jak coś mogę zapodać namiary na konkretne firmy np. od skrzyń dsg jeden telefon i wsjo będzie wiadomo :D

mlody57 teraz łatwiej będzie Ci zrozumieć czemu śmieszą mnie ludzie którzy podniecają się valvematic w Toyocie a potem rozpływają się nad innymi technologiami pomijając dobrocie które tę technologie oferują.
To tak jak u kogoś w oku widział byś okruszek a u siebie wykałaczka pod powieką nie zauważył byś :D

p.s.

Dla śmiechu była mowa o 1,2 tsi :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 23:22

mike napisał(a):Nie zamierzam dołączać do tej szamboburzy pt Toyota vs VAG, zresztą zaraz na pewno dowiem się, że jestem multikontem szybkiego, albo że płaci mi za takie posty

To zarobiłeś :D , autor tematu pytał o auto za 30-35k więc większość hybryd odpada lub jest na styk więc ich nie proponuje. Zresztą mógłbym napisać o ich wadach więcej niż wszyscy nasi miłośnicy o najgorszym wypuście ukochanego tsi :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Dzisiaj, 09:21

Hahaha... Rozbawiles mnie, nie wiem czy mozna sie lepiej samozaorać :D
Wogole zacznijmy od tego ze na rynku polskim stosunek grupy VaG do japońcow jest 3do1 a moze 4do1, twoje usterki ktore każesz wpisywac w google to jest bardzo mały procent by stwierdzic ze silniki to szrot... Najlepsze sa te linki do jutuba :D pokazujesz auta ktore sa nieprawidłowo zadbane i to widać a koszt usunięcia tych awari zamyka sie w groszach.... Dla twojej informacji na przyszlsoc, unikanie nagaru w tsi wymaga przeczyszczenia raz na 30 tys kilometrow jakims preparatem, kazdy mechanik problen zna i umie to serwisowac za drobne.... A taki nagar powstaje od czestego pałowania od świateł... Zresztą jesli juz wklejasz linki takie dla ciebie straszne rzeczy, to poczytaj komentarze pod tymi filmami :D ktore jasno pokazują ze to udane silniki i ludzie piszą ze mają nalatane po 200/300 tys i nic dalej śmigają i cieszą sie spalanie i dunamiką.... Zresztą nie chce mi sie juz odpizywac na twoje glupoty bo pokazales tym postem ze nie masz pojęcia o tsi i problemach wogole jakie występują w roznych silnikach... Co nieco wiesz cos o tojotach bo taka jezdzisz wiec logiczne sie nimi interesujesz ale o innych nawet sie nie wypowiadaj....
Straszysz DSG :D .. Człowieku każdy myślący wie ze automat jest droższy w serwisowaniu niz manula wiec czym ty straszysz?? Skrzynia pada każda, nie ma pancernych skrzyń, a jak trafisz na zaniedbywana to ci padnie szybciej ale odpowiednio serwisowana przejedzie 200tys i wiecej, tojota ma lepsze niby skrzynie?? No chyba nie :D
Odpowiednio serwisowany silnik tsi przejezdza 400tys km, a widzialem juz takie gdzie sięgają i 600/700 tyś. Jak pokazaujesz filmik ktory ma 280 komentarzy i w tych komentarzach nie masz ani jednego negatywnego to sie samozaorales chlopie :D , ale te komentarze niektóre pokazują tez u niemtorych tam niewiedzę jak sie obchodzic z tymi silniami, czyli olej co max 15 tys i czyszczenie raz na 30 tts km jak sa przebiegi miastowe glownie i czesta dynamiczna jazda....
Jeszcze sie odniose do linka z tym audi... Ja juz nawet nie chce pisac takich informacji bo to wiedza dziexi chyba ale marki takie jak audi, mercedes, bmw to klasa premium i za chwilę tam bedziesz placił za otwarcie maski nawet w serwisie, a ty wrzucasz link a audi i piszesz zobacz na koszta :D :D... Ja naprawdę nie mam pojecia jak ty na tym forum tu funkcjonujesz i uwazasz sie za autorytet jakis :D :D :D
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 34

Dzisiaj, 09:37

Kolego tak podejrzewałem znowu słowotok o wszystkim i o niczym.

Nie chce mi się tego czytać następny wujek u cioci na imieninach po dwóch głębszych na jedną nóżkę :D

mlody57 poproś eksperta o konkrety :D chociaż lepiej nie, sam sobie możesz podłubać :ok:

Jak coś to masz tu wypowiedź naszego innego forumowicza który rozważał podobnie jak Ty Mazdę vs gr.vag.

lobuz123 napisał(a):Obserwuje temat bo również szukam auta ale wystarczy zapisać się na grupy tematyczne facebook danych aut i poczytać tak z 2 tygodnie. Głowa pęka jakie ludzie mają problemy z tym poprawionym silnikiem. Oleju nie bierze ale tam się co raz psuje i to przy przebiegach od 60 tys. Samochody piękne ale silnikowo kibel. Chyba najnudniejsza grupa na fb to z Mazda. Nic nikt nie pisze, no może czasem ktoś ma problem z dieslem. Ja jednego dnia odrzucam tsi a drugiego myślę sobie przecież może akurat ja nie będę miał takiego pecha a później czytam jak ludzie czyszczą zawory, jak komuś błąd wywaliło i wymieniają czujniki, odmy, nastawniki, wałki balansujące, pompy wody. Eh.. czytam i szukam dalej
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe