BMW Seria 3 w wersji E46 Lift 320td AT (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2001 do 2006 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1995 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 330 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.1 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 211 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 63 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 913 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4262 mm, jest szerokie na 1751 mm, a wysokość jego jest równa 1408 mm. Rozstaw osi na poziomie 2725 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: BMW
Model: Seria 3
Generacja: E46 Lift
Seria: Compact hatchback
Modyfikacja: 320td AT (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2001 - 2006
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4262 [mm]
Szerokość: 1751 [mm]
Wysokość: 1408 [mm]
Rozstaw osi: 2725 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1474 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1483 [mm]
Masa własna: 1430 [kg]
Prześwit: 130 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1100 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 310 [litr]
Ładowność: 500 [kg]
Masa całkowita: 1930 [kg]
Średnica zawracania: 10.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1995 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 330 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 90.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.90 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.40 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.1 [s]
Zasięg: od 650 do 1 170 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 63 [litr]
Prędkość maksymalna: 211 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów