Delikatne szuranie z okolicy koła VW Golf 5

15 Paź 2016, 16:12

Witam,

zaobserwowałem dosyć dziwne zjawisko w swoim golfie. Kiedy kierownica jest lekko skręcona w prawo i wchodzę w zakręt to przez jakiś czas słychać jakieś dziwne szuranie z okolic przedniego lewego koła. Jadąc na wprost i skręcając w lewo w ogóle tego nie ma. Byłem na stacji diagnostycznej i oczywiście niczego nie wykazano, wszystkie elementy zawieszenia w kole są w porządku. Nie wiem czy ewentualnie łożysko to może jeszcze być, chociaż wątpię bo nic nie szumi i nie narasta żaden dźwięk wraz ze zwiększaniem prędkości. Tak podsumowując, to szuranie jest tylko i wyłącznie przy skręcie w prawo i to z jakąś prędkością. Ruszając z miejsca ze skręconymi kołami w prawo też się to nie ujawnia. Co o tym sądzicie? Pozdro!
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Paź 2016, 18:30

vatran napisał(a):Kiedy kierownica jest lekko skręcona w prawo i wchodzę w zakręt to przez jakiś czas słychać jakieś dziwne szuranie z okolic przedniego lewego koła.
Patrzyłeś czy masz może spory rant na tarczy hamulcowej? Sama osłona tarczy hamulcowej nie ma luzów lub nie jest gdzieś zagięta?

Jeżeli chodzi o łożysko to generalnie nie powinno szurać tylko powinno być słychać raczej takie buczenie im mocniej skręcasz przy określonej prędkości tym głośniej buczy. Zawsze słychać łożysko bardziej dociążone czyli strona u ciebie by się zgadzała.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Paź 2016, 18:59

"Patrzyłeś czy masz może spory rant na tarczy hamulcowej? Sama osłona tarczy hamulcowej nie ma luzów lub nie jest gdzieś zagięta?"

Faktycznie temu się nie przyjrzałem, a tarcze mam już zużyte. Zerknę też na osłonę. Dzięki za jakąś sugestię.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Paź 2016, 19:19

vatran napisał(a):tarcze mam już zużyte
To stawiam na klocek który trze o wystający rant na tarczy na zakręcie jest trochę inna siła i być może minimalne przesunięcie powoduje ten objaw szurania.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2016, 18:03

Panowie, aż nie chce mi się w to wierzyć, ale to szuranie ustało całkowicie po zmianie kół z letnich na zimowe ( letnie 18", zimowe 17"). Do tego muszę dodać, że koła letnie są odrobinę źle dobrane, tzn ET wynosi 35 i minimalnie wystaje poza błotnik, ale odrobinkę dosłownie. Zimowe są w pełni w porządku bo to oryginalne felgi VW do tego modelu (VW Ronal Classix). Co to może w takim razie być??

Mam jeszcze jedną kwestię do poruszenia, ale nie wiem czy tworzyć nowy temat. Mianowicie hałas związany z oponami. Mając 18" felgi letnie z oponami 225/40 i do tego nie do końca idealne ET, jestem w jakiś tam sposób w stanie zrozumieć, że generuje się hałas. Problem polega na tym, że po zmianie na koła zimowe również taki hałas się utrzymuje! Jak to możliwe? Opony są o wiele węższe (205/50 R17). Myślałem, że może łożyska się posypały bo ten szum jest relatywnie wysoki. Nic jednak nie wskazuje na uszkodzone łożyska. Jakieś rady w tej kwestii? Pozdrawiam wszystkich!
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Lis 2016, 20:15

Auto do góry i pokręcić kołem. Jak będzie słychać huczenie, to łożysko. I niekoniecznie musi być na kole luz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

21 Lis 2016, 11:25

vatran napisał(a): koła letnie są odrobinę źle dobrane, tzn ET wynosi 35 i minimalnie wystaje poza błotnik, ale odrobinkę dosłownie
Ranty błotników masz nie po przycierane? Zobacz czy opona nie jest czasem uszkodzona lekko lub przytarta na zewnętrznej części (Tam gdzie może obcierać o rant).

vatran napisał(a):Mając 18" felgi letnie z oponami 225/40 i do tego nie do końca idealne ET, jestem w jakiś tam sposób w stanie zrozumieć, że generuje się hałas. Problem polega na tym, że po zmianie na koła zimowe również taki hałas się utrzymuje! Jak to możliwe? Opony są o wiele węższe (205/50 R17).
Ile lat mają opony? Czy bieżnik jest równomiernie starty i nie jest wyząbkowany? Jakiej marki to są opony?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 11:59

Ranty błotników nie są poprzecierane bo opona lekko trze o nie tylko w momencie wpadnięcia w głęboki uskok lub dziurę. Sprawdzałem opony i nie są nigdzie uszkodzone od tej zewnętrznej części właśnie.
Co do drugiego pytania, to opony są praktycznie nowe, z 2015 roku, bieżnik ma około 8 mm. Continental SportContact 5. Nie są wyząbkowane.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Lis 2016, 12:29

vatran napisał(a):Co do drugiego pytania, to opony są praktycznie nowe, z 2015 roku, bieżnik ma około 8 mm. Continental SportContact 5. Nie są wyząbkowane.
Skoro opony możesz wykluczyć, a te które podałeś to marka sprawdzona to proponuję podjechać gdzieś do warsztatu niech podniosą auto do góry na podnośniku i stetoskopem posłuchają każde koło. Wyjdzie od razu czy to nie problem któregoś łożyska.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 12:33

Dokładnie tak chyba muszę zrobić. Postaram się niedługo to załatwić i dam znać czy to łożyska.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Lis 2016, 12:44

Przykładając stetoskop doskonale słychać jak łożysko niedomaga, a bez niego czasem tego nie usłyszysz. Tym bardziej, że na podnośniku nie jest ono obciążone.

Czekamy zatem na dalsze informacje :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 16:39

Okazało się, że to po prostu tylne prawe łożysko. Nic bardziej wymyślnego. Bardziej zastanawia mnie czy reszta też może tak nagle zepsuć się.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

22 Lis 2016, 17:45

vatran napisał(a):Okazało się, że to po prostu tylne prawe łożysko
No widzisz, wymienisz i po problemie :ok:
vatran napisał(a):czy reszta też może tak nagle zepsuć się
Nie koniecznie. Prawa strona samochodu ma z reguły gorzej bo bliżej pobocza gdzie dziury, więcej wody itd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 18:03

Cenna uwaga :) dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam! :)
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Mar 2017, 19:55

Chciałbym odświeżyć trochę temat tego szurania, bo jednak całkowicie nie udało się go wyeliminować... do sprawdzenia mam jeszcze półosie, przeguby, może to coś z nimi nie tak. To szuranie pojawia się za każdym razem kiedy dodaję gazu na lekko skręconych kołach i tylko kiedy skręcam w prawo (kiedy skręcam na skrzyżowaniach np). Nie ustaje kiedy pada deszcz i jest ogólnie mokro, czyli jakieś tuleje odpadają. Dźwięk nie jest metaliczny, i tak jak było z sugestią, że to może klocki zużyte trą na tarczy, to też muszę to odrzucić niestety.

Mam jeszcze jedną kwestię, a mianowicie, wymianę gum stabilizatora. Wyczytałem, że w Golfie 5 jest to praktycznie niemożliwe albo bardzo trudne (w grę wchodzi tylko wymiana całego stabilizatora). Ktoś miał jakieś doświadczenie z tymi gumami?
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006