Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

07 Lut 2016, 23:28

Witam, poszukuje nowego samochodu który zastąpi moje leciwe kombi. Autem robie 25-30tys km rocznie w proporcjach 80% miasto/20% trasa. Kwota na auto 40 tyś. Chciałbym aby to był diesel. Mam swoje typy które są skrajnie inne.
1. Audi a6 c6 które strasznie mi się podoba wizualnie. Zawsze miałem sentyment do audi. Tutaj jedynie 2.7/3.0 tdi w tiptronic czyli auto musi być w quattro.
2. Bmw x5 e53 z silnikiem 3.0d 218 km, 6 biegowy automat zf. E53 również bardzo mi się podoba może nie tak jak audi ale jednak. Dodatkowo jeździłem tym autem jako kierowca i wywarło na mnie bardzo dobre wrażenie. Pozycja, dynamika bardzo mi odpowiadają.

Za bmw przynajmniej w mojej ocenie przemawia starsza konstrukcja zarówno skrzyni jak i silnika co przekłada się na żywotność i koszty. Głównie mam obawy ze w c6 ta nowa technologia jest bardziej awaryjna. 3.0d w e53 to znana i bardzo udana jednostka, tak przynajmniej mi się wydaje.
Teraz mam do was pytanie czy moje przemyślenia są słuszne i jakie jest wasze zdanie.
BladyBlizniak
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 07 Lut 2016, 23:03
Prawo jazdy od: 05 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: E46
Silnik: 150km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

07 Lut 2016, 23:48

Podstawowe pytanie - po groma ci diesel skoro jeździsz po mieście?
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10736
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
0

Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

07 Lut 2016, 23:58

Ponieważ pasują mi te silniki, miałem jeden silnik benzynowy a resztę diesli i zawsze byłem z nich zadowolony.
BladyBlizniak
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 07 Lut 2016, 23:03
Prawo jazdy od: 05 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: E46
Silnik: 150km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

08 Lut 2016, 01:35

Mam podobne odczucia, zresztą nawetw mieście spalanie jest inne.
makumba
Nowicjusz
 
Posty: 32
Rejestracja: 19 Gru 2015, 19:08
Auto: Lanos
0

Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

08 Lut 2016, 05:43

Poczytaj co się dzieje z nowoczesnym silnikiem diesla przy jeździe na krótkich trasach. DPF to początek problemów.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4008
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

08 Lut 2016, 08:25

Dpf to nie problem. Usunąć go zawsze można.
Za bmw właśnie przemawia stara konstrukcja
BladyBlizniak
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 07 Lut 2016, 23:03
Prawo jazdy od: 05 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: E46
Silnik: 150km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa SKODA Octavia Combi, przestronne i funkcjonalne wnętrze Nowa SKODA Octavia Combi, przestronne i funkcjonalne wnętrze
    Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie, odbywających się w dniach 5-17 marca 2013 roku, SKODA zaprezentuje model Octavia Combi trzeciej generacji. SKODA kontynuuje swoją ofensywę modelową. Kilka ...
    Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie
    Volkswagen XL1 ze zużyciem paliwa 0,9 l/100 km jest najoszczędniejszym seryjnym samochodem na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 km tylko na prąd, nie emitując w ogóle ...

  • Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 10:15

    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 10:47

    Panowie a ja bym nie walczył o to co kto chce ... jak już ktoś ma upatrzone 3,0tdi do miasta to niech kupi i tyle... jego kasa, jego złudzenia... :D
    I gdyby nie te złudzenia to wiecie ile osób straciłoby pracę :?: :idea: :D


    Każdy z nas ma swoją moto ścieżkę... :mrgreen:

    Więc ja wolę zapitalać sobie "drogim" V8 palącym 12l pb niż 3,0tdi w którym rozrząd z wymianą kosztuje tyle co mój silnik+skrzynia+tankowanie do pełna+wycieczka hmm... gdzieś tam :D

    Żyjemy w wolnym kraju i jesteśmy wolnymi ludźmi :D
    Mamy prawo wyboru :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4591
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    1

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:01

    Jak dla mnie benzyna to takie same problemy jak diesel. Jak nie sonda to świece, jak nie świece to cewki. Każdy ma swoje zdanie.
    Temat do zamknięcia bo żaden post nic nie wniósł do tematu.
    BladyBlizniak
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 07 Lut 2016, 23:03
    Prawo jazdy od: 05 01 2010
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: E46
    Silnik: 150km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:06

    BladyBlizniak napisał(a):Jak nie sonda to świece, jak nie świece to cewki. Każdy ma swoje zdanie.

    dawno się tak nie uśmiałem januszową gatką... :lol: nie ma to jak porównać świecę za 20zł czy cewkę za 300zł, która padnie po 300tys. km do wtryskiwacza za 1000zł :mrgreen: A świec żarowych, które się często urywają to w dieslu nie ma przecież... :mrgreen:

    Przyjmij do siebie, że wymiana wtryskiwaczy w A6 C6 3,0TDI to koszt 5000zł, a nie są jakieś mega trwałe. Jak w porę nie zdiagnozujesz ich to wypalą Ci dziurę w tłoku i bulisz 10000zł. O rozrządzie za 4000-5000zł już wspomniał szybki. Tanie w ch... no ale przecież mało pali :lol:
    Myślisz, że w BMW też będzie tak tanio?

    Nie znasz się to kup gumno i chwal się spalaniem z komputerka, bo tam dla takich kończą się koszta utrzymania samochodu.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:14

    BladyBlizniak napisał(a):Jak dla mnie benzyna to takie same problemy jak diesel. Jak nie sonda to świece, jak nie świece to cewki.


    No widzę że masz znaffcuf :D mechaników więc nic innego nie pozostaje Ci życzyć jak szczęścia którego przy swoich mechaniorach będziesz dużo potrzebował.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4591
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:18

    4.2 mpi w c6 co 100 tys wymiana ślizgow rozrzadu I napinaczy, koszta nie małe. 2.4 v6 również jakoś bezawaryjnościa nie grzeszą wiec gdzie te wspaniałe benzyniaki.
    BladyBlizniak
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 07 Lut 2016, 23:03
    Prawo jazdy od: 05 01 2010
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: E46
    Silnik: 150km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:40

    A to tylko Vagi są na rynku?
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:41

    I na podstawie gumniaych silników VAGa skreślasz wszystkie benzyny?
    Zamień 4,2 Audi na 4,3 Lexa, a 2,4 na 2,8 BMW czy 2,5 Volvo to wtedy zrozumiesz co to jest dobry benzyniak
    Dla przykładu w tej chwili masz najgorszy silnik w BMW e46 obok R4 :ok:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
    0

    Re: Diesel w klasie wyższej do 40 tyś

    08 Lut 2016, 18:44

    BladyBlizniak napisał(a):4.2 mpi w c6 co 100 tys wymiana ślizgow rozrzadu I napinaczy, koszta nie małe. 2.4 v6 również jakoś bezawaryjnościa nie grzeszą wiec gdzie te wspaniałe benzyniaki.


    Powiem Ci po studencku nie pisz o tych syfach z grupy wieśwagen ... to są knoty których utrzymanie kosztuje majątek i dobrze o nich piszą tylko fanboje, Adamy Słodowe z wolnymi wieczorami i zdruzgotani właściciele którzy chcą się tego pozbyć...

    Dla Twojej wiedzy w 3uz oryginalny rozrząd z wymianą kosztuje 1200zł. co 160tyś.km., no i zapytasz co z resztą hmmm a no nie ma reszty poprostu nic się nie dzieje. Jak walniesz w słup i uszkodzisz silnik...to cały na palecie kosztuje 3000zł. a za dodatkowe 500zł dostaniesz wtryski, kolektory itp.
    Spalanie w GS od 10l-14l gdzie 14l raczej temat dla zawodnika niż kierowcy,
    Przyśpieszenie GSa (w/g katalogu 5,8s), a do tego 441Nm przy 3400rpm i 280km przy 5600 rpm więc znajdź odpowiednika z grupy wieśwagen bez litery S lub RS żeby mógł się pochwalić takim osiągami...
    A trwałość w silnikach UZ raczej trudna do określenia ... :D

    Dlatego jadąc Lexem za 25k śmieje się z tego że kierowcy 3,0 tdi myślą że jadą tanio i wygodnie... :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4591
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI