Auto 30-40 tys. Lepsze nowsze czy starsze ale wyższej klasy?

16 Lut 2020, 14:55

Witam,
Potrzebuje porady. Aktualnie potrzebuje auta 2+1 jednak w najbliższej przyszłości 2+2.
Samochód na tygodniu będzie używany na dojazdy do pracy (4 km w tym tylko 4 skrzyżowania i odcinek ponad 2,5 km prostej). Dojazd 4 dni w tygodniu. Od czasu do czasu wypad za miasto z rodziną i 2-3 dalsze wyjazdy wypoczynkowe. Najlepiej wychodzi by była to benzyna, jednak nie boje się diesla.

Budżet jak napisałem 30 tys możliwość dobrania 10tys kredytu jednak to już raczej na takie jakieś auto marzeń. Ogólnie fajnie by było jak by miał automatyczną skrzynię biegów i jakieś ogrzewanie dodatkowe (siedzenia lub webasto) z uwagi na krótkie trasy silnik raczej nie daje rady się zagrzać.

Przeglądam oferty i w sumie rodzi mi się główne pytanie. Auto nowsze czy jednak starsze ale klase wyższe.
Do tej pory jednym z moich faworytów był i40
[link do mobile.de wygasł]
Wiem że diesel ale ciężko o benzynę. Reszta idealna

Jednak od pewnego czasu się zastanawiam czy warto wydawać tyle kasy i patrzeć jak przepada. I teraz w sumie główny problem lepiej kupić auto starsze np.
[link do aaaauto.pl wygasł]
W sumie jeżeli chodzi o wyposażenie i silnik to ideał. Koszty użytkowania też raczej wydają się być rozsądne.
Czy jednak [link do aaaauto.pl wygasł]
Wiem że to nie ta sama klasa jednak wszyscy polecają to auto. A jak się rodzina powiększy i nie damy rady się zmieścić to myślę że sprzeda się z niewielką stratą.
Czy jednak [link do aaaauto.pl wygasł]
Najnowsze ze wszystkich tylko obawiam się szybkiej utraty wartości auta.

A no i jeszcze jedno auto. Od znajomego Insignia 230tys km przejechane, przy 225tys km wymienione w silniku pompa wody, wszystkie oleje (silnik i skrzynia biegów) i filtry, pasek rozrządu itp. Niedawno wymieniane świece. Automat, kombi, webasto silnik 2,0 cdti podniesiona moc silnika do ponad 200 KM. Bogate wysposażenie jednak auto z 2012 roku (przed liftem). Tylko cena 35 tys trochę wydaje mi się za wysoka. Jest on 2 właściciele, sprowadził dla siebie z Niemiec. Dba o auta więc wypieszczone na maxa.

Co byście doradzili bo różnica 7 lat a przebiegami niewiele się różnią. Czy merc będzie drogi w utrzymaniu?
A i czy polecacie firmę AAA?

Patrzyłem jeszcze mazde 6, lagune, c5, mondeo, optime i carensa.
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

16 Lut 2020, 15:03

Przy takich odcinkach szukaj jak najprostszych silników a nie diesli, LPG i turbo.
Aaa komis jak komis, aut tysiące z tego dużo branych w rozliczeniu, nie da się trzymać dobrego poziomu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Lut 2020, 15:13

amraam napisał(a):A i czy polecacie firmę AAA?

Opinie o tej firmie są bardzo szeroko rozpowszechnione w necie, na pewno sam znajdziesz :lol:
Wracając do tematu. Jeżeli nie lubisz wyrzucać pieniędzy w błoto, to szukaj auta takiego jakie wystarczy Ci teraz. Mierz siły na zamiary, kredyt na auto to nie jest dobry pomysł. Ja jestem zwolennikiem nowych i radzę brać jak najmłodsze(czytaj:w najlepszym stanie). Jeżeli wystarczy Ci klasa B, czy kompakt to bierz takie auto.
Auto to nie inwestycja, tylko przede wszystkim koszta-im wyższa klasa, tym wyższe koszta-poczynając od spalania, przez ubezpieczenie, aż po tak prozaiczną sprawę jak części eksploatacyjne.
Ja wiem, że lepiej pokazać się(to absolutnie nic złego) w aucie wyższej klasy, komfort też jest ważny, ale zarzynać się dla auta nie ma sensu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lut 2020, 15:25

Ok czyli zostaje Civic, laguna i mazda 6. A co z mercem z kompressorem? Mondeo tylko z silnikiem 2.0 (nie ecoboost?)
Ewentualnie i40 z silnikiem benzynowym.
No i czy brać nowsze?

Tu nie chodzi o kasę bo stać mnie i na droższe albo nawet bez kredytu kupić za 40 tys i więcej. Ale kwestie finansowe z tej strony to już nie do dyskusji tu i na teraz.
Nie ukrywam że od dłuższego czasu Merc mi wpadł w oko zwłaszcza w204, ale nie żyje od dziś i wiem że nie zawsze co mi wpadnie w oko jest najlepszym wyborem.
Na dzień dzisiejszy civic wystarczy w 100 procentach jednak za rok może się to zmienić. Merc jest w tej samej klasie a 5 lat różnicy minimum. A ciekaw jestem właśnie jak różnica w częściach.

W sumie AAA podałem bo maja chyba jeden z największych wyborów i można tam porównać ofertę. Ogólnie auto myślę albo z niemiec sprowadzać albo szwecja.

Civic z 1.8 vtec czy 1.4 vtec tez jest spoko?
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

16 Lut 2020, 18:56

tylko 1.8
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2020, 09:20

Jeśli ufasz znajomemu od insigni to na tym samochodzie właśnie bym się skupił. Samochód pewny, z pewnego źródła to zawsze dobra opcja bo minimalizujesz ryzyko ,,wtopy". Jeśli cena za opla jest faktycznie zbyt wygórowana to postaraj się coś z niej uskubnąć ;)
Podzielam też zdanie, że warto kupić starszy samochód wyższej klasy niż nowszy niższej.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel powraca do sportu samochodowego
    Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do ...

17 Lut 2020, 09:28

Insignia z pewnych rąk niby spoko, ale 4km dieselkiem na zimnym silniku to nie jest dobry pomysł.
Szukaj jakiejś benzyny i/lub LPG. Mercedesa W204 z 1.8K spokojnie kupisz do 35 tys.
Co do klasy auta to pytanie czego oczekujesz od samochodu? Możesz kupić zwykły du*owozik pokroju i30 II lub Cee'd II 1.6, nawet z rocznika 2014 za 35 tys.z małym przebiegiem. Bardzo dobre auto do przemieszczania się z punktu A do B, ale zero emocji.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2020, 12:17

Przeglądam oferty na ten moment ze skrzyniami automatycznymi.
Co sądzicie o skodach 1,8 TSI ze skrzynią DSG? Czytałem opinie że raczej skody nie mają dobrych silników benzynowych do tych cięższych aut. DSG też zwłaszcza z początku swojej produkcji miały słabszą wytrzymałość. 2010-2011 rocznik octavi bądź superb z silnikiem 1,8 TSI i DSG to dobry wybór?

Podobne pytanie mam do Laguny i Megane. O ile w lagunie polecacie 2.0/2.0T to jak to wygląda w megane? To jest ten sam silnik? No i jak to współgra wszystko z automatem?

Znalazłem też peugeota 5008 z silnikiem 1,6 155KM. Ktoś coś powie na ten temat znów połączenie z automatem.

Mazda 6 na co uważać przy wyborze z automatem? Silnik 2.0 czy można brać spokojnie pod uwagę 1.8

I jak by ktoś jeszcze mógł powiedzieć jak taki w204 na tle konkurencji (powyżej) wypada pod względem awaryjności i kosztów napraw
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

17 Lut 2020, 20:27

amraam napisał(a):Co sądzicie o skodach 1,8 TSI ze skrzynią DSG?
to jak połączenie czarnego prochu i zapalniczki :no: dla własnego spokoju lepiej sobie odpuścić.
amraam napisał(a):5008 z silnikiem 1,6 155KM.
odpuść, jedna wielka awaria.

W Megane możesz dodatkowo szukać 1.4 tce i 1.6. 2.0 z turbo to inny silnik niż w Lagunie (w Megane ma oznaczenie tce). Zasadniczo nie słyszałem o nim nic złego
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2020, 21:58

dobra czyli na placu boju zostaje

W204. Jakieś konkretne modele polecicie? Na co uważać?
mazda 6. tylko 2.0 benzyna?
Laguna III
I40 z silnikiem 2.0 GDI.

Wszystkie w podobnych rocznikach. Jak byście mogli tak pokrótce który byście brali i dlaczego zakładając podobną cenę. Czy jednak wszystkie są podobne i brać auto które się trafi z tych.
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

24 Lut 2020, 15:48

Podbijam temat.
Wiadomo każdy ma różne preferencje jednak chciałbym wiedzieć co byście woleli. Ja to ogólnie widzę tak:

Mazda 6 II 2.0
Laguna 3 2.0
W204
I40 2.0 GDI

Ale w gre wchodzi jeszcze i30 który zbiera niezłe oceny i CEED (obie w wersji kombi).
Najmniej z tych wszystkich jednak podoba mi się i30 jeżeli chodzi o wnętrze i z zewnątrz. Czy nie patrzeć na konkretny model a patrzeć na te 3 (mazda, laguna i ceed) i który trafi się w dobrej cenie to brać. Z każdego w sumie będę zadowolony.
Jak by jeszcze ktoś mógł powiedzieć jak na tle tych aut wyglądają koszty użytkowania i napraw w204. Dużo drożej czy podobne kwoty
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

02 Mar 2020, 22:57

Panowie podbijam temat.

Wpadła mi oferta [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Jest to auto znajomego, coś da się z ceny zbić, pełna historia znana, wyposażenie też fajne.

Jednak nie wiem prawie nic o tym modelu i jak to kosztowo będzie wyglądać. Wiem że spali "trochę" więcej ale z drugiej strony przy takich przebiegach to aż taka duża różnica nie będzie. Pytanie jak z fachowcami do tego i ogólnie z częściami. Jak byście mogli doradzić bo szczerze bardzo mi się podoba jednak w tej cenie można mieć auto 6 lat młodsze (wiadomo nie ta klasa)
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

03 Mar 2020, 07:17

-mam na auto 30k
-moge wziąć kredyt i kupić za 40
-będę jeździł odcinki 4km

-uj, 2 tonowy suv infiniti 4x4 za 45 z silnikiem 3.5, który przy takiej jeździe spokojnie wciągnie 20/100

To ma sens
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Mar 2020, 09:44

Liczyłem na bardziej przydatną opinie.
Cena jaka wynegocjowałem jest sporo niższa i mieści się w moim budżecie.
Piszesz o 20/100 w mieście ja czytałem opinie że przy spokojnej 13. Obecnie moim dieslem mam koło 10 i raczej w Mazdzie będę się spodziewał 10. 3 litry więcej w skali roku (przy około 5 tys km) to będzie jakieś 750 zł różnicy. Niech nawet spali 15 to 1250 zł to nic przy poważniejszych awariach. Więc tragedii nie ma zawsze można też gaz założyć. A auto ze sprawdzoną historia i w bardzo dobrym stanie przez cały czas serwisowane w Aso.
Często tu widzę by nie patrzeć na rocznik i przebieg tylko na historie i kto jak dbał o auto.
Chodziło mi bardziej o opinię jak to wygląda z częściami i awaryjnością.
amraam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Radom

03 Mar 2020, 09:57

Zrób jazdę próbną i zobacz ile samo auto pali, bo to trochę bez sensu jak czytasz zamiast wiedzieć - znajomy też powinien Ci powiedzieć, a nie teraz sobie gdybasz. Jeśli chcesz płacić dużo za paliwo (jeśli faktycznie pali te 20/100) to raczej nie ma problemu, gorzej jak będzie to faktycznie wdawało się we znaki i zostałby wtedy montaż LPG :mrgreen: Który tani nie będzie.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020