Dlaczego Gaśnie Clio 2

04 Sie 2006, 14:19

witam
Posiadam Clio 2 z 2002 raku 12 16V i mam problem.W chwili zakupu auta gdzieś po pór roku zaczoł się świecic śrdkowy wskaznik (czek)i auto przygasało a praca silnika oscylowała pomiedzy 1500 tys do a całkowitym brakiem pracy aż gasło.Silnik miał kiepską kulture pracy i wysokie złużycie paliwajak na tak małą pojemność.Zostało to zrobione na gwarancji a po okresie gwarancyjnym zaczeło znowu.Udaliśmy się do prywatenego elektryka gdzie auto zostało podpięte po komputer który wskazywał ze 3 błedy.Został od nowa wczytany system i było oki.W tym roku zdecydowałem sie na profesjonalne nagłosnienie samochodu a cała aparatura wykazywała 1,4 kw.Po szczęsliwym wyjechaniu z salonu monter powiedział mi żebym nie słuchał głośno na postoju bo akumulator jest nie doładowany i może po chwoili paźć.Niestety pod domem z mojej wyny po 8 minutowym graniu auto padło.Postanowiłem z bratem popchnąc i od tego momentu znowu zaczeło auto gasnać i pokazywac (czek).postanowiłem poechac na stacje do firmy gdzie zostało auto poprzednio zrobine podpieli wyskoczyły błedy.chcieli wykasowac cały program i wgrać nowy ale nie dało sie .Operacja kasowania została przerwana przy 84%.Panowie stwierdzili że jest to winna psujacej sie sondy lambda.I jak zwylke nie zrobili nic i jak to w polsce skasowali odemnie 50 zł(pozdrawiam firme z sosnowca-zagórza).Udałem sie do innej firmy gdzie było podobnie gosc nie wiedział dlaczego i odemnie nie wzioł nic (Dobra firma)a robił tym samym programem i wyskoczyło to samo przy kasowaniu ale o sadzie nie wspomniał.Co zrobic mam gdzie sie udac.Moze to wina sprzetu ale bo akumulator jest wiecznie nie daładowany ale jest sprawny.Dodatkowo do mojej apatratury audio został zamontowany mało akumulator żelowy.pozdrawiam
stoleck
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 04 Sie 2006, 19:17

    To co odrazu przychodzi mi do głowy po przeczytaniu tego postu to propozycja sprawdzenia alternatora czy prawidłowo ładuje, może jest problem z regulatorem napięcia? Jeżeli chodzi o wgrywanie nowego softu to problemem może być napięcie akumulatora jeżeli nie jest prawidłowe mogą pojawiać się problemy i komputer w aucie nie będzie chciał współpracować z komputerem diagnostycznym przez takie dziwne nie zrozumiałe błędy.
    Aha i jeszcze jedno współczesnych aut nie zapala się z pychu! Najlepszym rozwiązaniem jak siądzie akumulator jest odpalanie prze kable...
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5294
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    04 Sie 2006, 20:29

    wielkie dzięki
    kolega z firmy nagłośniajacej samochody powiedział że zna firme która podkreca alternator .On miał przeczucie że to może byc to .Ale niema jak rada speca
    stoleck
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Sie 2006, 22:14

    po pierwsze-akumulator żelowy nie nadaje się do samochodu ponieważ inna jest zasada jego ładowania i co za tym idzie nigdy ten akumulator nie zostanie dobrze naładowany.
    po drugie-alternator musi być odpowiedniej mocy do mocy pobieranej.
    po trzecie-wymiana softu w sterowniku to nie taka prosta sprawa i może dokonać jej autoryzowany serwis lub ELEKTRONIK który zajmuje się takimi sprawami a nie elektryk.
    po czwarte-wydaje mi się że to chodziło o kasowanie błędów,ponieważ przy wgrywaniu softu i zatrzymaniu w 84% tak jak piszesz to byś już stamtąd nie wyjechał autkiem.
    po piąte- poszukaj firmy w twoich okolicach która specjalizuje się w renówkach a oni napewno Ci pomogą.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    09 Sie 2006, 21:11

    nie jest wlasciwie dobrana moc alternatora i pojemnosc baterii eketr.

    pobor mocy audio rzedu 1,2 KW czyli 1200Wat to okolo 100 A - wprawdzie nikt nie uzywa takiego naglosnienia ale zalozmy,ze nawet 1/3 to i tak jest extra obciazenie okolo 40Amper. Zatem po zainstalowaniu tego Audio nalezy wymienic i akumulator i Alternator na znacznie wiekszej mocy o te conajmniej 50 A oraz baterie o polowe jej pojemnosci!
    Pozniej dopiero gdy zostanie zachowany balans poboru z ladowaniem i bateria bedzie zawsze mial swoje 14,5V- zajac sie ECU!

    Ps. przy tym samym uzwojeniu alternatora mozna najwyzej przesunac jego Peak ale wowczas alternator bedzie sie ustawicznie grzal!
    jedynym wyjsciem jest taki sam alternator ale o zwiekszonym uzwojeniu a takze wiekszej pojemnosci bateria!

    Rygel
    Rygel
     

    17 Wrz 2006, 08:52

    Trochę przesadzacie. Sprzęt nagłaśniający nie może pobierać 1400 Watów mocy! To jest moc muzyczna lub pozorna. Nie wierzę w to! Czy wiecie jakie grube przewody musiałyby zasilać taki sprzęt? Ludzie 100 A to niesamowite natężenie! Tylko w trakcie rozruchu jest to możliwe i to przez krótki moment. Jest wśród Was kiku dobrych ekspertów, ale w tym wypadku nie macie racji. Ja nie za wiele znam się na samochodach, ale na prądzie raczej tak. W końcu jestem elektrykiem. Zawsze zastanawiam się nad bzdurnymi napisami na opakowaniach od sprzętu muzycznego (na 220V). Ten sprzęt, na którym napisano 1200W nie ma więcej jak 20-40W. To bzdura! Zgadzam się jednak, że jeśli masz sprzęt o większej mocy to potrzebuje on lepszego zasilania, czyli lepszego alternatora i to w zasadzie wystarczy, chyba, że słuchasz muzyki przy zgaszonym silniku. Nie proponuję "podkręcania" alternatora, bo tym sposobem można go po prostu spalić. Trzeba dobrać nowy wraz z regulatorem. Takie jest moje zdanie.
    Paolotp
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
      Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...