Długa lista, co wybrać?

10 Gru 2015, 14:06

E30 w dobrym stanie to ewenement, wygodne też specjalnie nie będzie, klima rzadko spotykana - jeśli nie jesteś fanem marki to szkoda zachodu.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Gru 2015, 15:06

W takim razie szkoda zachodu.
Jest ktoś w stanie w jakiś sposób pokazać mi jaka jest różnica w utrzymaniu Rovera 75 a takiego S40/ Skody czy Saaba?
Jestem kompletnie zielony w tej kwestii u ciezko mi nawet stwierdzić ile to jest mało, dużo itd.
Pewnie dlatego, że będzie to pierwszy własny samochód :)

Na chwilę obecną najbardziej podoba się nadal Rover 75. Daleko po nim Saab, Volvo i Skoda.
Riddim
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Gru 2015, 15:37

Wejdź sobie na stronę z częściami i potwórz koszyki z częściami eksploatacyjnymi - filtry, klocki, tarcze, rozrząd i zawieszenie, najlepiej podobnej klasy firmy i dolicz pewnie z 1000-1500zł na jakieś dodatkowe usterki (w takim wieku auto lubi zrobić jakąś głupotę). Przyjmując podobne spalanie (a w większości 1.8/2.0 jest podobne) możesz sobie oszacować mniej-więcej koszty.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Gru 2015, 11:06

Myślę, że najlepszą alternatywa dla Mondeo ST będzie Octavia 1.8 turbo, jeśli będzie za słaba można podkręcić. Podobno można dość niskim kosztem dodać 50 koni, a 200 to już ciekawa ilość ;)
Na drugim miejscu Saab 9 3 z silnikiem 2.0 turbo(najlepiej 3-drzwiowe), na trzecim miejscu Volvo s40.
Teraz czas przejechać się każdym i zdecydować, może jeszcze zmienią się wyobrażenia ;)
Dziękuję wszystkim za pomoc, w szczególności Tobie Żółtek za zainteresowanie się tematem :)
Riddim
Nowicjusz