Do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

06 Wrz 2011, 16:36

A wybrałem sobie:
- Mazda 323F, 2001+, 2 litrowy diesel
- Opela Astra II, 1999+, również 2 litrowy diesel
- BMW E36, 1997+, 1,6 lub 1,8 benzyna( później gaz) albo 1,8 diesel
- Ford Focus, 1999+, 1,8 TDDI
Chciałbym poznać wasze opinie na temat wymienionych pojazdów, m.in. chciałbym się dowiedzieć który jest najdroższy a który najtańszy w eksploatacji, awaryjność( oczywiście w tym wieku psuje się każdy, ale który najbardziej), wyciszenie wnętrza. Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje, budżet określony w temacie, diesel lub benzyna(chciałbym zagazować), generalnie coś z segmentu compact.
Jestem młodym kierowcą i jakoś mam lęki przed większymi autami, ostatnio przejechałem się Xantią i mimo że auto jeździ jak żadne inne w którym do tej pory jechałem( po prostu płynie po drodze), to troszkę niewygodnie mi się nim manewrowało. Będzie to moje pierwsze auto, planuję nim pojeździć od 3 do 5 lat, głownie do pracy(30 kil. w obie strony), 2-3 razy w miesiącu trasa około 150 kil. Styl jazdy bardzo spokojny, choć wolałbym mieć troszkę zapasu mocy do wyprzedzania. Auto póki co nie będzie garażowane, w przyszłości może się to zmienić.
sajmon33
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Maj 2011, 19:08
Miejscowość: Polska

Re: do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

08 Wrz 2011, 20:51

Teoretycznie najlepszym wyborem może być Mazda 323 ze względu na dobry silnik, małą awaryjność i dobre osiągi. Jest jednak 1 mały minus. Jeśli w razie trafisz na zły egzemplarz to naprawy pójdą w tysiące złotych. Może Cie to zniszczyć, bo jednak naprawianie Astry czy Focusa jest nieco tańsze. Kwestia ryzyka...
pit85
Aktywny
 
Posty: 292
Rejestracja: 16 Cze 2010, 08:54
Miejscowość: bydgoszcz

Re: do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

08 Wrz 2011, 21:20

Kwestia ryzyka...


Powiedziałbym że bardziej chodzi o pewny i świadomy zakup bo takowy pozwoli zachować majątek dla siebie a nie przeznaczać na mechanika. Wówczas w rzeczy samej 323 jest bardzo dobrą propozycją, lub jeśli wolisz nieco starszy pojazd aczkolwiek o nieco lepszym prowadzeniu to szukałbym E36 w wersji 1.8 IS. Co do Astry - tutaj jeśli patrzysz na diesla radziłbym Ci się skupić na tych rodem z Isuzu, bowiem silniki Oplowskie (diesle) mają różne bolączki tudzież zwane kaprysami a najczęstszym z nich jest pompa wtryskowa która potrafi nawalić już przy 160 tyś km. Focus 1.8 TDDI - tutaj nie trafisz raczej nic czego nie musiałbyś niebawem konserwować lub robić zaprawki na klapie i rantach drzwiach - standard w większości Focusów. A co powiesz na Peugeota 406 2.0 + LPG lub Daewoo Leganzę 2.0 + LPG? Będzie najmłodsza i najlepiej wyposażona w dodatku bardzo dobrze współpracuje z LPG.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2202
Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

09 Wrz 2011, 19:39

Dzięki za odpowiedzi. co do Peugota i Leganzy, są to samochody troszkę za duże jak dla mnie, wolałbym coś z klasy compact.
Jeszcze co do wyciszenia, może macie jakieś info na ten temat. Jeżdżę do pracy Mazdą 323F z 2000 roku i jest dość średnio, nie tragicznie ale super cicho też nie. A co z resztą, słyszałem że np. BMW E36 do cichych w środku nie należy.
Kolejna sprawa, komputer pokładowy. Gadżet, wiem, ale chciałbym go w samochodzie posiadać. Czy Astra z silnikiem 1,7 go posiada?
Na koniec, jaka jest różnica w cenach napraw, podzespołów między Mazdą a resztą, bo z tego co napisaliście to chodzi, prawdopodobnie, o dość duże różnice.
sajmon33
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Maj 2011, 19:08
Miejscowość: Polska

Re: do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

09 Wrz 2011, 19:57

Kwota nie za wysoka więc proponowałbym nie bawić się w japońca. Nie chcę uchodzić za typa, który chwali tylko to co sam posiada, ale o tym później. Co do BMW hmmm, nic nie mam do tej marki, jednak te auta, dobrze utrzymane swoje kosztują. Co do Astry no cóż sam ją posiadam. Powiem tylko tyle: rocznik 1998, przelot 150 tys. 1.6 8V niby tylko 75 km, ale jak trzeba to potrafię wkurzyć innych nawet w mocniejszych furach. Elastyczny jak diabli i cichutki w środku. Jednak najważniejsze, że to silnik nie do zajechania. Przejedź się jak będziesz miał okazję a zobaczysz. Piszesz, że auto do spokojnej jazdy więc to w zupełności wystarczy. Z gazem współpracuje wzorowo. Jeżeli chodzi o diesle to rzeczywiście Isuzu można polecić, choć znam wielu użytkowników mających 2.0 DTI i też nie narzekają. Panowie oczywiście pompy w nich siadały ale nie ma na to reguły. Z drugiej strony chwalone przez chyba cały kraj 1.9 TDI też czasem potrafi przysporzyć kłopotów. Najgorsze są stereotypy. To tyle ode mnie, ale spokojnie, Astra to nie jest najlepsze auto świata.
asterixG
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 08 Maj 2009, 18:34
Miejscowość: pułtusk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS [B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment B - silnik benzynowy o mocy około 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Peugeot 206 2,0 RC - 177KM - Renault Clio ...
    Tuningowany Lexus LC 500 na SEMA Show w Las Vegas Tuningowany Lexus LC 500 na SEMA Show w Las Vegas
    Wyścigowa wersja Lexusa LC 500 powstała na bazie prototypu. Auto zadebiutowało wczoraj na targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas. Ma nadwozie o zoptymalizowanej aerodynamice, sportowe zawieszenie, hamulce, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      S2020005
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył