DO 100K

DO 100K

29 Mar 2010, 03:18

Siemka, szukam furki do 100k.
Powinna mieć co najmniej 280KM i nie być "plastikowa"
Oglądałem już trzy Evo IX, Evo X i rózne Subaru.
Niestety każdy z ty samochodów miał jakaś stłuczke, a nie chce się w takie samochody bawić. Wszystkie z nich były też bardzo ubogie wewnątrz i paliły mega ilości wachy.

Obecnie rozważam Lexusa IS350. Mam niezłą moc 310KM i ładnie się prezentuje.
Kolega znajomego ma do sprzedania po dobrej cenie, nie był walnięty i ma dodatkowy pakiet SPORT. Co sądzicie o tym aucie? Miał ktoś z nim do czynienia ? Lub z innym IS?
Placeck
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Mar 2010, 03:48
Miejscowość: Wawa

Re: DO 100K

29 Mar 2010, 09:58

takie tematy sa lekko prowokacyjne...
dlaczego? Bo kto posiadajacy blisko 100 tysiecy i kierujacy sie w wyborze auta wylacznie emocjami(takie wlasnie przyklady dales) pyta o pomoc w wyborze forum raczej ogolnie trkatujace o motoryzacji.
powaznie zainteresowani pytali by na forach sti/evo itd

jak sie poszuka mozna ladne evo ustrzelic za 100k tyle ze raczej nie X
jesli auto ma sluzyc do jazdy na co dzien evo IX bedzie troche uciazliwe wiec zostaje tylko X lub WRX STI
co do is-a to optymalny wybor: 2 moich znajomych ma takie autka ale w wersji 220d czyli wybitnie Cie interesujacych- dla mnie auto fajne, ale za ciasne
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Rejestracja: 11 Kwi 2009, 21:31
Miejscowość: ZZZZ

Re: DO 100K

29 Mar 2010, 11:44

Bierz Lexusa IS, po pierwsze jest od znajomego, po drugie to najlepsze auto w swojej klasie (średnia premium, czyli różne serie 3, Merce C, Audi A4, Accordy czy tam Acury)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
Miejscowość: z nienacka

Re: DO 100K

29 Mar 2010, 19:45

ACSznycel napisał(a):Bierz Lexusa IS, po pierwsze jest od znajomego, po drugie to najlepsze auto w swojej klasie (średnia premium, czyli różne serie 3, Merce C, Audi A4, Accordy czy tam Acury)

IS najlepszy? Jest duzo gorszy od e90. Pod wględem własciwosci jezdnych, napędu, wykonczenia.


Jesli potrzebujesz zdrowe STI to moge Ci pare podesłać, ale ceny duzo większe niz na allegro bo w granicach 100tyś.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
Miejscowość: Kraków

Re: DO 100K

29 Mar 2010, 20:26

Dokładnie IS to świetne auto ale odstaje nieco właściwie we wszystkich kategoriach od BMW 3 czy Mercedesa C i to nie tylko moje widzimisię, tak wynika również z większości testów porównawyczych.
Szukasz auta "nie plastikowego" i skupiasz się na Evo i Imprezie? toż w tej klasie gorzej wykończonych aut znaleźć nie można jeśli lubisz dobre wykończenie to zainteresuje się jakimś BMW M3 albo Mercedesem C550 AMG powinny spełnić Twoje wymagania z nawiązką.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: DO 100K

29 Mar 2010, 21:37

Nie wiem co uważacie za dobre wykończenie a co za złe - ale IS nie dość że podstawowy silnik ma ponad 200 konny (co plasuje go bliżej BMW 5), to materiały i wykończenie wnętrza również podobnie jak w E90 jest dobre, jakoś żaden z nich nie odstaje tutaj na niekorzyść, po prostu są inne, ale który gorszy? O Mercedesie C nowym nawet nie wspomnę bo go w rodzimym Auto Bildzie zjechali za to że ma tandetne plastiki we wnętrzu (ostatnio był test długodystansowy, tam przeczytałem że wnętrze kiepawe) Wiadomo że w większości testów, przeprowadzanych przez niemieckie gazety, wygra BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedes klasy C, mimo że mi się jeździło w nich wyczuwalnie gorzej niż w Lexusie IS. Nie mówiąc już o wyciszeniu - wiadomo żadne z tych aut nie jest kiepskie, ale na mnie zrobiło wrażenie że przy 140-150 Lexus był hmm... po prostu było słychać że samochód jest w ruchu, ale nie jakieś 150 tylko 100km/h. Mi osobiście też LExus najbardziej podchodzi wizualnie (aczkolwiek seria 3 w sedanie też brzydka zdecydowanie nie jest ;) )

Pomijam już fakt że BMW, Audi czy Merolów jeździ całe mnóstwo po ulicach, a IS jest nieczęstym widokiem :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
Miejscowość: z nienacka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski
    Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette. W tym roku po ...
    Nissan LEAF ustanawia rekord jeździe na wstecznym w Goodwood Nissan LEAF ustanawia rekord jeździe na wstecznym w Goodwood
    Wielokrotnie nagradzany Nissan LEAF pobił kolejne rekordy. Nissan LEAF ustanowił rekord na dystansie 1,6 km, jadąc tyłem. Nissan LEAF najszybszym samochodem na dystansie 1 mili na wstecznym. Rekord ustanowiony podczas Goodwood ...

  • Re: DO 100K

    29 Mar 2010, 21:56

    ale IS nie dość że podstawowy silnik ma ponad 200 konny (co plasuje go bliżej BMW 5

    Trudno mówić o podstawowym silniku kiedy jest on jedynym w ofercie, bo jest 2.5 benzyna 208koni i Diesel 2.2 177koni. BMW ma duzo lepszą palete silników, diesli to jest około 2.0D ( 143/177/197) 3.0D ( 230/286) i benzyn drugie tyle, pozatym wybaczcie ale montowanie w lexusie silnika, który równiez montowany jest w Toyocie Corolli jest troche nie na miejscu. Moim zdaniem BMW jest poprostu zdecydowanie lepiej dopracowane od Lexusa zwłaszcza w nizszych modelach, całkiem inaczej sprawa ma się w przypadku LS600 i Serii 7, tutaj zdecydowanie wygrywa LS.
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: DO 100K

    29 Mar 2010, 22:55

    MajkPZM napisał(a):pozatym wybaczcie ale montowanie w lexusie silnika, który równiez montowany jest w Toyocie Corolli jest troche nie na miejscu


    Volkswagen tak robi z Audi i Skodą i jakoś te auta im idą, to jedne z najpopularniejszych aut :) Prawda jest taka że większość właścicieli Lexusów nie orientuje się że te same silniki są w Toyotach (o ile są, o tym poniżej), tak jak i właściciele Audi żadko kiedy mają pojęcie że Volkswageny mają te same silniki co oni. Zresztą nie tylko te koncerny tak robią, podobnie jest np. z Fiatem i Alfą Romeo

    Nie widziałem Corolli z 2.5 V6 czy tam 2.2 diesla 177KM skoro mowa o montowaniu tych samych... Miałem Corollę, szkoda, bo bym sobie wziął V6 :P
    ACSznycel
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 848
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
    Miejscowość: z nienacka

    Re: DO 100K

    30 Mar 2010, 08:53

    Corola Verso ma silnik 2.2 177koni.


    Audi/VW to nie BMW / Mercedes/ czy Lexus, pozatym Audi dzieli z VW jedną jednostke jaką jest 2.0TDI/ pozatym występuje 3.0TDI oraz 4.2TDI i chyba 5.0TDI w audi, pozatym w Audi zawsze ta jednostka była choc troche zmieniona, miała 5-10koni więcej niż w VW.

    208koni w lexusie to troche mało jak na auto klasy premium, zważywszy na to, że BMW oferuje w 3 silniki, które mają moc grubo ponad 300koni, dlatego tez ISa odrazu bym skreslił skoro to ma być auto sportowe. 208koni lexusa 0-100 ma po 8,6 sec, czyli podobnie jak BMW 3 z 143konnym dieslem:)
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: DO 100K

    30 Mar 2010, 09:02

    TDI i TFSI to w VW/Audi te same jednostki, nawet moce mają takie same... 208 koni Lexusa ma 8s do setki wg danych fabrycznych, nie wiem jak w praktyce bo nie mierzyłem, ale faktycznie BMW ze 170 konnym benzyniakiem ma podobny czas, dziwne... Jest jeszcze w Lexusie 3.5 ale nie na polskim rynku, bo Polska jako taka mało obchodzi producentów aut i traktowana jest przez niektóre marki jako kraj trzeciej kategorii :P
    ACSznycel
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 848
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
    Miejscowość: z nienacka
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata