Do 25k wygodny, tani w utrzymaniu i niezawodny

Re: Do 25k wygodny, tani w utrzymaniu i niezawodny

28 Mar 2019, 20:16

No i tych napraw obawiam się niestety najbardziej.

Plus auto, które mnie interesuje, dajmy na to C5 będzie już miało konkretny przebieg, a wiadomo jak jest, nigdy do końca nie wiadomo co człowiek kupuje. Kultura pracy wiadomo, przemawia za dieslem, ale gdzieś z tyłu głowy te obawy jednak są.

2.0 hdi to chyba jeden z bardziej udanych diesli, jeśli wierzyć temu co przeczytałem - więc może faktycznie nie ma większego sensu się o to obawiać.

Widzę, że jeździłeś wszystkimi autami, nad którymi się zastanawiam. Spalanie spalaniem, a jak z innymi aspektami tych aut? W sensie, które z nich przysporzy najmniej problemów Twoim zdaniem ?

Co do Cruz'a mam mieszane odczucia. Z jednej strony dość proste i toporne auto, którego jakość wykonania nie powala, ale za to prosta i sprawdzona konstrukcja. No i myślę, że spore szanse na znalezienie auta z pewną historią. Musiałbym się do niego przymierzyć i się przejechać, żeby wyrobić sobie jakieś zdanie, ale te auta zwłaszcza z 1.8 benzyną, są chyba całkiem udane i technicznie nie ma się do czego przyczepić? Ewentualnie pewnie zużycie oleju, bo to w końcu ecotec... ;)

Na prowadzenie wysunęła się chyba jednak C5-tka, ale nie odrzucam ani Mazdy, ani Laguny, ani nawet Cruz'a (jeszcze ;) )

Jakieś podpowiedzi koledzy ?
TechMate
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Mar 2019, 20:45

Re: Do 25k wygodny, tani w utrzymaniu i niezawodny

28 Mar 2019, 20:48

Mnie się najlepiej jeździ C5, do tego stopnia, że postanowiłem ją sobie zostawić na 2-3 lata, a przez ostatnie 2 lata zmieniałem samochód co 3-4 miesiące.
Ale Ty kupujesz samochód w Polsce, także polecam szukać bezwypadkowego i z nieprzekręconym licznikiem, bo na pewną, zadbaną C5 III 2.0 HDi budżet raczej trochę za mały..
Ewentualnie spróbuj C5 II facelift.
Laguna III jest spoko, tak samo Mondeo Mk4, Mazdę 3 też miałem (BL) - trochę ciasna w środku ( z tyłu), ale jak już wspomniałem - najważniejsze by trafić coś bezwypadkowego, a jeśli upolujesz C5 III 2.0 benzynę z początków produkcji, to by było chyba najlepiej (+ gaz, bo przy Twoim przebiegu trochę na paliwo pójdzie).
Jest dobrze wyciszona, bardzo komfortowa, pełna dwustrefowa klimatyzacja (nie tylko temperatura dla każdej ze stref ale też wybór miejsca nawiewu dla każdej strefy), przeważnie bardzo fajne wyposażenie (czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ja zauważyłem, że ostatnio parkuję głównie na słuch ... a np. Mazda 6, Accord ... często nie mają nawet z tyłu), ogromna ilość miejsca w środku (1,87m szerokości to razem z Mondeo najszersze auta w tej klasie), także jeśli lubisz duże samochody to naprawdę kawał dobrego auta w fajnej cenie.
tomekdk
Stały forumowicz
 
Posty: 1710
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Auto: Civic VIII, C4 II, C5 III
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Otwieranie drzwi bez udziału kluczyka – 1984 rok Otwieranie drzwi bez udziału kluczyka – 1984 rok
    Współcześnie otwieranie drzwi pojazdu kluczykiem jest anachronizmem. Elektroniczny pilot na fale podczerwone (Infrared) otwierający drzwi auta jest standardem oczywistym nawet w najmniejszych samochodach miejskich. ...
    Volkswagen Golf R Cabriolet Volkswagen Golf R Cabriolet
    Volkswagen zaprezentował najszybszego kabrioleta w historii marki. Golf Cabriolet w wersji R posiada silnik 2.0 TSI o mocy 195 kW/ 265 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Wszystkie modele produkowane z oznaczeniem ...

  •