Do ok. 5 tys.

Re: Do ok. 5 tys.

06 Maj 2008, 15:17

koniecznie musi być diesel? :) benzyniak z małym silnikiem też pali mało, za taką samą cenę dostaniesz nowszy albo bogatszy egzemplarz a poza tym naprawy będą tańsze no i prostsze, wiele rzeczy pewnie zrobiłbyś sam a w dieslu częściej konieczna jest pomoc fachowca ;)
emgie89
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 05 Maj 2008, 19:42

Re: Do ok. 5 tys.

06 Maj 2008, 16:21

Jasne, że nie musi, napisałem tylko, że fajnie jakby się taki diesel trafił :wink: ale nawet jeśli mówimy o benzynie to chyba dużo większego wyboru nie będzie.
Colt, Punto (chociaż tutaj wydaja mi się trochę za drogie [moze Uno...?]).
A Golf III w tej cenie (4-5 tys.)? Myślicie, że warto? czy są to już raczej bardzo mocno 'wysłużone' egzemplarze?
BJFK
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 Kwi 2008, 06:55

Re: Do ok. 5 tys.

07 Maj 2008, 09:30

Nowe nie będą na pewno :wink: Mamy w rodzinie takiego Woła (Golf III kombi), kupiliśmy go za 4000, z przebiegiem 175 000 (prawdziwy) dołożyliśmy 1000 (pompa wspomagania, tylny reflektor był pęknięty i inne pierdółki), i od zakupu nic się w nim nie zepsuło. Lakier już co prawda nie jest pierwszej świeżości, siedzenia wysiedziane, są małe ogniska korozji (nieznaczne) ale samochód bezwypadkowy i technicznie super. To co mi się podoba, to że nawet w tym wieku i z takim przebiegiem nic w nim nie trzeszczy, stuka, piszczy, wszystko idealnie spasowane i dobrze wyciszone. Tylko trudno teraz dostać taniego Golfa, który nie byłby zajechany albo w którym byłoby więcej blachy niż szpachli. Ja nadal polecam Swifta - przyjemny, dynamiczny, mało pali, nie psuje się, można go bardzo polubić.

A co do Uno to raczej nie. Ja akurat mam dobre doświadczenia, ale jeździłem modelem wyrodukowanym we Włoszech. Od produktu polskiego różni się zauważalnie jakością materiałów - widać to nawet po plastkiach kokpitu, które we Włoskim są miękkie i dobrej jakości (dobrze spasowane), a w polish version to była straszna żenada - jakość jak w chińskich zabawkach (twarde, skrzypienie). Uno którym jeździłem przez 14 lat miał zmienioną tylko miskę olejową a poza tym się nie psuł. Samochód jest bardzo prosty konstrukcyjnie, można go naprawiać młotkiem, części bardzo tanie, poradzisz sobie nawet jeżeli nie jesteś mechaniorem. Tylko niestety nie oferuje wiele komfortu. Pali za to śmiesznie mało i jest zaskakująco pojemny (bagażnik też spory). Lubi go rdza i zawieszenie jest słabe. Wyciszenie też nie powala. Jak mówiłem, ja bardzo lubię Uno, ale to dlatego że mam z nim jak najlepsze doświadczenia. Na obecne czasy to jednak już trochę przestarzała konstrukcja, a pamiętaj że ten samochód zawsze był produkowany jako tanie auto.
No, chyba że mówimy o Uno Turbo, ale to inna bajka jest :D
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83
Rejestracja: 30 Mar 2008, 10:32

Re: Do ok. 5 tys.

07 Maj 2008, 11:30

ja też polecałbym golfa II albo corse b, ewentualnie civica (chociaż on dynamiką nie grzeszy a również obiegowe opinie o jego bezawaryjności czasem mają mało wspólnego z prawdą), chociaż na diesla bym się raczej nie napalał :) żeby zwróciły ci się opłaty za paliwo, musiałbyś przejeżdżać przynajmniej z 30 tys km rocznie, a sądząc że chcesz mieć tanie małe auto to raczej nie planujesz takich wojaży :) poza tym za taką samą cenę dostaniesz nowszego lub bardziej wyposażonego benzyniaka. Benzyniak będzie też miał lepsze osiągi, jeśli wybierzesz mały silnik to spalanie również będzie przyzwoite i niewiele wyższe od tego w dieslu (zależy od twojego stylu jazdy ;) )no i oczywiście naprawy silnika prawie zawsze będą prostsze i tańsze, jak się na czymś trochę znasz to wiele rzeczy sobie sam naprawisz :)

za 4 200 - 4 800 dostaniesz już golfa II z ok. 1991, często zagazowanego (więc właściwie kolejna oszczędność w spalaniu), zazwyczaj jednak mają duże przebiegi, ewentualnie ta corsa b :)
emgie89
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 05 Maj 2008, 19:42
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    YUKÕ program car-sharingowy w Europie oferujący wyłącznie hybrydy YUKÕ program car-sharingowy w Europie oferujący wyłącznie hybrydy
    YUKÕ to nowy program car-sharingowy Toyoty, którego flota składa się wyłącznie z samochodów z napędem hybrydowym. Jego pilotażowe wersje zostały uruchomione w Dublinie w Irlandii oraz w Forli we Włoszech. ...
    Roomster i Fabia odświeżone modele SKODY Roomster i Fabia odświeżone modele SKODY
    Wprowadzając Nową Octavię, SKODA nie zapomina także o Roomsterze i Fabii. Te dwa modele otrzymały właśnie nowe logo marki oraz kilka dodatkowych modyfikacji. Wraz z wprowadzaniem innowacyjnego języka stylistycznego, SKODA ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Jaguar