Skoda przedstawia wizję rozwoju chińskiego rynku motoryzacyjnego

17 Kwi 2019, 16:39

Na targach Auto Shanghai 2019 ŠKODA zaprezentuje się pod hasłem elektryfikacji, innowacji i zrównoważonego rozwoju. Marka pokaże swoje flagowe modele realizujące wizję e-mobilności: VISION iV i elektryczny pojazd dwukołowy KLEMENT. Ponadto ŠKODA zaprezentuje całą rodzinę SUV-ów: KODIAQ, zaprojektowany specjalnie na chiński rynek KODIAQ GT, KAROQ i KAMIQ, umacniając swoją pozycję lidera rynku w tej kategorii.

VISION iV to spojrzenie w przyszłość samochodów elektrycznych. Ten pierwszy w pełni elektryczny model oparty na platformie MEB zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie już w 2020 r. Przygotowania do wprowadzenia modelu na rynek chiński trwają i opracowywane są wspólnie z partnerem joint venture SAIC VOLKSWAGEN. W międzyczasie marka kontynuuje ofensywę w segmencie SUV-ów oferując na azjatyckim rynku cztery modele tej klasy.
Skoda przedstawia wizję rozwoju chińskiego rynku motoryzacyjnego ŠKODA VISION iV wizją marki na temat e-mobilności
ŠKODA VISION iV to w pełni elektryczny pojazd, zbudowany na modularnej platformie zaprojektowanej specjalnie dla samochodów elektrycznych. Platforma ta zapewnia aerodynamiczny charakter nadwozia oraz przestronne wnętrze typowe dla ŠKODY. Koncepcyjny VISION iV to także emocjonujący design. Model wyposażony będzie w przyciągające wzrok podświetlane szklane elementy w listwach grilla i kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych przypominające kształtem płetwy rekina. ŠKODA zmodyfikowała i dostosowała technologicznie VISION iV na rynek chiński i wyposażyła model w silnik elektryczny o mocy 150 kW będący bezemisyjnym układem napędowym. Zainstalowana w podwoziu pojazdu płaska bateria litowo-jonowa zapewnia zasięg sięgający nawet 500 kilometrów. Innowacyjne technologie zastosowane w samochodzie zapewniają nie tylko wygodę, ale też bezpieczeństwo. Usługi z zakresu infotainment czy zintegrowanie smartfonu z samochodem to początek nowej ery digitalizacji pojazdów ŠKODY.

POLECAMY KLEMENT rower marki Skoda

Pełna gama oferty SUV-ów
Chiny są jedynym rynkiem na świecie, który oferuje cztery różne modele SUV. W ofercie znajduje się ŠKODA KODIAQ, która jest dostępna w opcji 7-osobowej, ŠKODA KAROQ o 50 mm dłuższa niż jej europejski odpowiednik, chińska wersja ŠKODY KAMIQ oraz ŠKODA KODIAQ GT, która była zaprojektowana wyłącznie na ten rynek.

ŠKODA KODIAQ zaprezentowała na chińskim rynku początek nowego języka designu ŠKODY. Model zachwyca nie tylko atrakcyjną linią nadwozia i świetnie zaprojektowanym wnętrzem, ale także doskonałym stosunkiem jakości do ceny oraz przestronnością typową dla marki. Co więcej, KODIAQ występuje w wersji z silnikiem 2065 l, oferującym moc wyjściową 162 kW w najbogatszych wersjach z napędem na cztery koła.

Model KODIAQ GT, który powstał wyłącznie z myślą o chińskim rynku, łączy wszechstronność SUV-ów ze sportową dynamiką i elegancją, charakterystyczną dla wersji coupe. KODIAQ GT, pierwszy SUV w wersji coupe dostępny w portfolio ŠKODY jest flagowym reprezentantem tego segmentu marki w Chinach.
Skoda przedstawia wizję rozwoju chińskiego rynku motoryzacyjnego ŠKODA KAROQ na chińskim rynku zapewnia jeszcze większy komfort, ponieważ sam pojazd i jego rozstaw osi są o 50 mm dłuższe niż w jego europejskim odpowiedniku. Model jest bogato wyposażony w systemy wspomagania kierowcy i najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu connectivity.

Specjalnie zaprojektowany na rynek chiński KAMIQ występujący w wariancie z silnikiem o mocy 81 kW adresowany jest do młodych mieszkańców miast. Model naszpikowany jest innowacyjnymi technologiami, m.in.: usługą asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji dostarczonej przez iFLYTEK, wiodącego azjatyckiego dostawcy technologii rozpoznawania głosu.

źródło: Škoda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cadillac Eldorado Convertible
    Eldorado w niczym nie przypomina typowych, sportowych kabrioletów rodem z Europy. Trudno nazwać go smukłym, a na dodatek jest ogromny – w zależności od generacji jego długość przekraczała nawet 5,7 m! Równie ...