Jakie kombi ok. 3-letnie do ok. 40tys. zł ???

21 Wrz 2016, 14:08

Mam Megane II kombi 1,5 dci z 2005r. Czas na zmiany...
Co możecie polecić ok. 3-letniego w cenie ok. 40 tys. PLN?
W miarę możliwości - z pełnymi opcjami typu: grzane siedzenia, nawigacja, alufelgi, ... itp.

Powinien być raczej kombi - bo się świetnie na wakacjach sprawdza...
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

21 Wrz 2016, 14:30

mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2016, 17:48

No OK, rozumiem, że mam dodać w jakim celu będzie użytkowane... Nie w celach zarobkowych.
Głównie wyjazdy na wczasy, wycieczki,... Dalekie trasy. Meganem byłem 2 razy w Grecji i 1 raz na Giblartarze... To z tych dłuższych. Mam jeszcze w planie Portugalię, Norwegię,...
Z silnikiem o "konkretnej" mocy. Coś w granicach 150...200 kucy.
Duży - raczej większy niż Megane II kombi.
Benzyna, gaz,... odpada (raczej), bo lubię diesle... Ale benzynę mogę rozpatrzyć.

Jakaś solidna marka/model...
Fiaty, KiA, Hyunday,... odpadają.

Coś jeszcze dodać?
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

21 Wrz 2016, 18:29

Raczej odjąć ze swoich wymagań
3 letnie (co to znaczy około?), duże, dobrze wyposażone auto za 40k. A jeszcze poleciałeś ze 150km i dieslem :mrgreen: :mrgreen: Podejrzewam, że dobrze byłoby jeśli miałoby pełną historię i to bezwypadkową. Staaaary, nie ma takich rzeczy
Jeśli chcesz kupić mocnego, dużego i dobrze wyposażonego diesla za tą kasę to spójrz w stronę roczników 2010
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Wrz 2016, 18:40

No, a może coś z 10tys. droższe... Ale to już maxxxxxxxxx! Starszego jak 3...4 lata nie chcę. No ostatecznie jak super stan/kilometry to max. 5 lat! Ale to już na samym końcu.
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

21 Wrz 2016, 19:00

Zacząłbym od laguny.
A oprócz tego Mondeo mk4 fl, 508, insignia i jeszcze w roczniku 2011 mógłbyś pogrzebać w volvo v60
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Wrz 2016, 19:20

thormax napisał(a):Jakaś solidna marka/model...
Fiaty, KiA, Hyunday,... odpadają.
ojjj ktoś tu jeszcze żyje w latach 90-tych

No i fajnie, że się pochwaliłeś, gdzie byłeś/będziesz, ale niewiele to wnosi do tematu. Takim arogantom aż nie chce się pomagać :no:

Tak jak pisze Invi, zrezygnuj z czegoś, bo masz wymagania wyssane z miejsca, gdzie słońce nie dociera.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2016, 20:33

Invi napisał(a):Zacząłbym od laguny.

Pan sobie życzy solidne marki! A Ty z samochodem na "eF"?!

mike napisał(a):ojjj ktoś tu jeszcze żyje w latach 90-tych

Szczęśliwi czasu nie liczą!

Invi napisał(a):A oprócz tego Mondeo mk4 fl, 508, insignia i jeszcze w roczniku 2011 mógłbyś pogrzebać w volvo v60

V60 za te pieniądze to będzie ulep/wyświechtany.
508 samochód na "eF"
Insignia - No Ja Cię proszę. Obok Passata postaw. Nie rozumiem fenomenu tego samochodu. Ani to wygodne / jeździ / bezawaryjne / ceny z pupy.
Mondeo MK4 FL w tych pieniądzach na styk. Chyba jedyne rozsądne rozwiązanie. Jest tego sporo i coś znajdzie.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

21 Wrz 2016, 20:54

Raczej niczego za te pieniądze nie kupisz z klasy D, nawet z 5-latkiem będzie ciężko, szczególnie, że celujesz w niski przebieg ... bo te samochody w przyzwoitych wersjach wyposażeniowych kosztują ok. 120 000 zł jako nowe.

A ja śledzę ogłoszenia codziennie, i w miejscu, gdzie przebiegi są realne (nie mówię o porównywaniu cen z polskiego rynku, bo ciężko tutaj o jakieś miarodajne analizy, gdzie nie wiadomo co jest czym), i te z bardzo dobrym przebiegiem - niskim (60 000 - 90 000 km) ... są o ok. 50% droższe, niż te z "wysokim".
A w tym segmencie, samochód z niskim przebiegiem, to też trochę mission impossible, ale to też zależy co kto ma na myśli przez "niski przebieg".

A ile kilometrów rocznie robisz?
tomekdk
 

21 Wrz 2016, 21:20

No nie wiem czy to nie będzie arogancka odpowiedź (jak jakiś znafdza mi zarzucił), ale w 2015 było to ok. 35k km...
A w tej cenie to jaki inny model Volvo mógłby wchodzić w grę?
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

21 Wrz 2016, 21:57

Za 40 000 zł to ostatnio 2 użytkowników forum Mazdy sprowadziło sobie Mazdy 6 II (jeden 2.0, drugi 2.5) ... rocznik 2008, z Niemiec, z przebiegiem ok. 150 000 km ... a Ty polowałeś na 3-latka ;) Na polskim rynku były takie 6-tki za ok. 33k, ale same ulepy, zdawali raport, co widzieli.

Ja bym na początek proponował rozpatrzyć Tobie podstawową kwestię - na co zwracasz uwagę (bezwypadkowy, pewność transakcji, brak nerwów podczas oglądania, itp.) i gdzie chcesz kupić, czy sprowadzony, czy samemu sprowadzić, czy na polskim rynku, czy od osoby prywatnej, z jakiegoś dealerskiego salonu, czy handlarz ... bo to też może w jakiś sposób określić jaki % dostępnych aut będzie w Twoim zasięgu.

Ja osobiście uwielbiam niskie przebiegi, bo stan techniczny oczywiście jest w sposób proporcjonalny z nimi powiązany, ale one kosztują.
Dlatego jeśli operujesz takimi kryteriami - to może wybierz ... rocznik czy przebieg. Polecam bardziej skupić się na przebiegu (oczywiście oryginalnym), bo on bardziej oddaje ideę stanu technicznego, a też trochę kilometrów robisz.
Z drugiej strony ... znajomy Duńczyk z pracy ma Avensisa rocznik 2005, D-4D :D ... i nakulane prawie 300 000 km, robił wyprawy do Włoch, Hiszpanii (ja bym chyba zawału dostał z nerwów ;)) ... ale też lata lokalnie. Oczywiście pytałem go o samochód i mówi, że żadnych problemów z nim nie miał. Tak samo jak pytałem innych Duńczyków, którzy mieli C5-tki I ... bo suchych informacji trochę mam i wiadomo jak to "Francuzy", mówili, że nie mieli z nimi żadnych problemów, i nie zmieniliby na inne. Jeden z nich zmienił, C5 I-kę na C5 III, rocznik 2008, rok temu wymieniał alternator przy przebiegu 190 000 km.

Mam też parę historii samochodów z niskimi (rzeczywistymi) przebiegami, ale są już tutaj znane, także nie będę powielał ;) ... a konkluzja jest taka, że lepiej mieć mniejszy przebieg, niż większy, rocznik nie tak ważny (pomijając kwestie liftingu, nowszej wersji).
A w trójkącie - rocznik, przebieg, cena - zawsze trzeba jakiś kompromis osiągnąć.
tomekdk
 

22 Wrz 2016, 06:15

Sam już nie wiem - przebieg, czy rocznik, ale rozumiem, że trzeba się na coś zdecydować...
Generalnie chyba jakiś z salonu krajowego, bo sam sprowadzać nie będę. A sprowadzony przez handlarza to też chyba loteria - chociaż mój Megane III też sprowadzony i złego słowa nie mogę powiedzieć. Ma już ok. 350 tys. km zrobione. Podobno w tych silnikach panewki się przekręcają... :shock:
Czego nie stwierdziłem - jak dotąd - namacalnie...

A w ogóle to chyba temat odłożę do wiosny... Chyba, że ktoś jeszcze mi coś podpowie.
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

22 Wrz 2016, 16:53

Invi napisał(a):jeszcze w roczniku 2011 mógłbyś pogrzebać w volvo v60

chyba żartujesz?! V60 nie w tym budżecie, bardziej V70 2010-2011.
V70 D3/D4/D5, każdy z tych silników jest mało awaryjny i długodystansowy.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Wrz 2016, 16:58

Jeśli kupisz np. 6-8 latka, z pewnego źródła (serwis), bezwypadkowy, z niskim przebiegiem i potwierdzeniem tego w stanie samochodu ... to naprawdę nie masz się czego obawiać. Przykład znajomej to Mazda 323F, kupiona jako 11-latek, z oryginalnym przebiegiem 88 000 km, w 3,5 roku zrobiła bezproblemowo 90 000 km:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... eg=ue41952
a samochód zawsze przechodził przegląd bez problemu.
Sam miałem Astrę G, kupiłem 11-letnią, z przebiegiem oryginalnym 44 000 km:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... 08W5256508
w 2 lata zrobiłem 40 000 km, a samochód sprawował się bardzo dobrze - żadnej awarii, a niski przebieg było czuć, czy to w zachowaniu samochodu (żadnych luzów, biegi wchodziły płynnie), czy też w braku właśnie jakichkolwiek przygód. Oczywiście nikt nie mówi, że w samochodzie z przebiegiem 150 000 km biegi nie będą płynnie wchodziły.

Wiek - upływ czasu nie ma takiego wielkiego wpływu na podzespoły, jak przebieg - bo elementy się zużywają podczas pracy, im mniej pracy, tym mniej zużycia. Ale też nie znaczy to, że za chwilę się zużyją i będzie po samochodzie, bardziej chodzi o element ryzyka, jak i potencjalne usterki - np. awaria alternatora, łożyska w kole, luzy, itp.
No i zależy też od podejścia danej osoby do ryzyka, bo te wszystkie usterki można przecież usunąć.
Ja np. nie lubię usterek, czasami jeżdżę na trasach, które mają po 1000km i nie chciałbym np. stać gdzieś pod Berlinem, dlatego staram sie minimalizować ryzyko poprzez przebieg, do tej pory działa. Obecną Mazdą 3 zrobiłem 20 000 km w rok, zakupiona z przebiegiem 75 000 km, i wymieniłem tylko olej + filtry, a tak to spisuje się bez zarzutu i na tę chwilę w trasy wyruszam bez żadnych obaw. Myślę, że gdyby miała już np. 220 000 km przejechane, to obaw by było trochę więcej, ale to już zależy od indywidualnego podejścia do ryzyka.

No ja bym Tobie własnie polecał sprowadzenie sobie samemu, z jakiegoś dealerskiego salonu z Niemiec np. - takich samochodów handlarze do PL nie sprowadzają.
Wiesz ... z polskiego salonu ... jedynie to chyba od 1-go właściciela, ale z tym będzie bardzo ciężko. Bo jeśli sprzedaje komis / handlarz ... a samochód z polskiego salonu ... to co to za różnica? - czy inny z niemieckiego, z francuskiego ... handlarz i tak patrzy na to, żeby kupić tanio, i zarobić, a z którego salonu pochodzi samochód, przy obrocie wtórnym - to już trochę bez różnicy. Poza tym zobacz jaka jest dostępność narzędzi do korekty licznika w Polsce ... ostatnio w Turbo Kamerze była fajna akcja, złapali gościa, że przekręcił Ducato z 300 000 km na 204 000 km, robili z nim "wywiad" ... facet powiedział, że zmieni ogłoszenie, przywróci stan faktyczny ... i zrobili to od razu ... pojechali razem z Turbo ekipą do speca, wyszedł jakiś gość, podpiął jakiegoś kompa, 1 minuta ... 300 000 km wróciło, zainkasował 200zł, po sprawie :D
A jak ktoś może zyskać parę tysięcy na oszustwie ... za parę stówek ... poobcinać ręce takim.
Ostatnio edytowany przez tomekdk, 22 Wrz 2016, 16:59, edytowano w sumie 1 raz
tomekdk
 

22 Wrz 2016, 16:59

Rom33 napisał(a):70 D3/D4/D5, każdy z tych silników jest mało awaryjny i długodystansowy.


D2/D3/D4 to jeden i ten sam silnik.

D5 to poczciwy, bezawaryjny i długodystansowy 2.4 R5.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017