Jakie kombi ok. 3-letnie do ok. 40tys. zł ???

22 Wrz 2016, 18:30

GorącyMarian napisał(a):D2/D3/D4 to jeden i ten sam silnik.

D5 to poczciwy, bezawaryjny i długodystansowy 2.4 R5.


D2 to 2.0 4 cylindry :) taki jak u mnie 136KM ciut słaby jak na masę V70

Cała trójka D3/D4/D5 to te same 5 cylindrowe silniki R5 163/185/205KM, różnią się pojemnością 2,0-2,4. Osobiście polecam wersję D3/D4-163/185KM. D5 ma dwie turbiny. Spokojnie można podnieść moc pakietem Polestar do poziomu D3 na D4, D4 na D5.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Wrz 2016, 18:41

Spojrzyj jeszcze raz w katalog. D2-D4 w V70 to 2.0 R4. D5 to 2.4 R5.
[email widoczny po zalogowaniu] Mea CULPA! Faktycznie był też 2.0 R5! Był :P
Ostatnio edytowany przez GorącyMarian, 22 Wrz 2016, 18:56, edytowano w sumie 1 raz
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

22 Wrz 2016, 18:43

A ta rodzina silników to nie jest przypadkiem z PSA?
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

22 Wrz 2016, 18:48

Nie. Autorskie silniki Volvo z obciętym jednym garem. Te same co w nowych S90. W nowych S90 nie zastaniesz już większego niż 4ro cylindrowego silnika. Wszystko to ostatnia generacja 4ro garowych silników.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

22 Wrz 2016, 19:03

GorącyMarian napisał(a):Spojrzyj jeszcze raz w katalog. D2-D4 w V70 to 2.0 R4. D5 to 2.4 R5.


1.6 D, cztery cylindry R4

D3 2.0 163KM 400Nm jest w wersji R5, miesiąc temu przy takim pośredniczyłem, 5 garów, 2 litry pojemności, to ten sam silnik do D5 tylko mniejsza pojemność, popytaj na volvoforum.pl jak nie wierzysz.

D4 2,4D 185KM 400Nm R5, jedna turbina (było zamieszanie z oznaczeniem D4/D5)

D5 2,4D 205KM/2015KM (w zależności od rocznika), dwie turbiny

thormax napisał(a):A ta rodzina silników to nie jest przypadkiem z PSA?


Cztero cylindrowy 2.0D 136KM 320Nm jak i 1.6D jest od PSA/Ford i był sprzedawany z oznaczeniem 2.0D

Od liftu w 2007/2008 roku firma mieszała z silnikami z PSA i swojej konstrukcji.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Wrz 2016, 19:04

GorącyMarian napisał(a):Nie. Autorskie silniki Volvo z obciętym jednym garem. Te same co w nowych S90. W nowych S90 nie zastaniesz już większego niż 4ro cylindrowego silnika. Wszystko to ostatnia generacja 4ro garowych silników.


Zależy z którego rocznika
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Model LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa
    LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa. Wskazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijał design, osiągi i własności jezdne naszych samochodów – mówi w wywiadzie dla portalu lexusenthusiast.com wiceprezes Lexus ...

22 Wrz 2016, 19:09

Rom33 napisał(a):Od liftu w 2007/2008 roku firma mieszała z silnikami z PSA i swojej konstrukcji.

No i dlatego się zakręciłem. Poprawiłem zanim napisałeś :P Aż do Vidy spojrzałem. Strasznie zakręcili z tymi oznaczeniami i roszadami PSA i nowej generacji.

Rom33 napisał(a):Zależy z którego rocznika


Sądziłem, że S90 miało premierę w tym roku?
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

22 Wrz 2016, 19:17

GorącyMarian napisał(a):Sądziłem, że S90 miało premierę w tym roku?


Tak S90 weszło niedawno ale z tego co mi wiadomo bardzo rzadko montowano nowe 2.0 do V70/XC70, nie spotkałem jeszcze takiego egzemplarza, choć słyszałem o takiej możliwości. Zresztą te silniki są w miarę świeże więc nie wchodzą w zasięg budżetowy autora tematu. Co do aut w zasięgu to najbardziej popularną wersją silnika diesla jest każdy 5 cylindrowy stworzony na bazie D5. To dobre silniki, żywotność określana przez producenta to 700kkm ale przejadą sporo więcej.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Wrz 2016, 13:30

A jeżeli chodzi o Volvo i diesla, to w automacie jaki byłby polecany?
Tzn. która kombinacja silnik-skrzynia jest najlepsza...?
thormax
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 1985
Auto: RM II
Silnik: 1,5dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

23 Wrz 2016, 14:07

Z automatem najwygodniej byłoby wersję 163KM i 185KM.
Skrzynie automatyczne w Volvo nie należą do najtrwalszych ale dobrze serwisowanie nie powinny być dużym kłopotem. Przy zakupie sprawdź porządnie skrzynie w ASO lub dobrym polecanym serwisie który zna się na marce. Jedni narzekają na koszta serwisu a tak na prawdę to są te same koszta jak przy manualu tzn. wymiana dwumasy, sprzęgła są porównywalne do serwisowania automatu (w tym samym okresie użytkowania).
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008