Samochód do 20 tysięcy [trasy]

18 Wrz 2016, 18:44

Witam. Jest to mój pierwszy post więc przy okazji chciałbym się przywitać :)
Otóż szukam samochodu, który głównie będzie jeździć trasy (po 200km), ok. 20-22 tys. km rocznie.
Ogólnie na czym mi jeszcze zależy:
- Ważne jest dla mnie, żeby samochód był dość pakowny, bo będę jeździć w większości po 4 osoby z bagażami
- Nie dla diesla, tylko i wyłącznie benzyna z silnikiem dobrym pod LPG
- Z wygód przydałby się tempomat i koniecznie klimatyzacja, raczej większych cudów nie wymagam
- Raczej nie jestem za kombi, wolę sedana lub pakownego HB
- Może to już utopia w takiej kategorii cenowej, ale chciałbym tym samochodem pojeździć z 5 lat, więc nie chciałbym być zmuszony do robienia blachy po 1,5 roku albo silnika.

Ciekawiło mnie Volvo S40 z silnikiem 2.0 136 KM diesel, jednak czytając różne tematy, nie tylko tutaj na forum, niewiele osób wymienia ten samochód jako flagowy przykład do 20tysięcy.
Przeglądałem jeszcze inne samochody jak np Audi A4 B6, Audi A3, Astra H, Focus mk II.
Vvigor
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 11 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel corsa
Silnik: 1.2, 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Wrz 2016, 21:29

S40 jest akurat bardzo fajną opcją fury do 20k - razem z focusem mk2 bo to bliźniacze konstrukcje. Średnio jednak pasuje do Twoich wymagań przez małą ilość miejsca z tyłu.
Astra H również jest dość mała, za audi przepłacisz w tym kraju.

Popatrz na volvo, ale s60, saab'a 9-3, może vectrę c jeśli nie odrzuci Cię wnętrze, Lagunę II po fl (2005+)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Wrz 2016, 17:37

Szukaj S80 ze względu na przestrzeń, silnik 2.4 wolnossak lub 2.5T będą idealne, przy odrobinie szczęścia znajdziesz Bifuela z fabryczną instalacją CNG.
S40 jest ok dla 2-3 osób i to w nie za dużych gabarytach.
S60 trochę większe ale na trasy to S80
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Wrz 2016, 21:01

Tak właśnie patrzę i rzeczywiście s40 ma trochę mało miejsca. Nie chcę za bardzo pchać się w silniki powyżej 2 litrów bo zapłacę krocie za ubezpieczenie (samo OC, a gdzie ac...). A jeśli mielibyście podać coś nie z volvo, silnik do 2 litrów, sporo miejsca i możliwość "bezpiecznego" zagazowania?
Patrzyłem na Vectre tylko martwi mnie te wielowahaczowe zawieszenie, nie mówiąc już, że to Niemiec, a znaleźć dobrego Niemca to teraz sztuka.

Saab 9-3 wygląda całkiem ciekawie, jednak chyba ciężko będzie znaleźć silnik pod gaz.
Vvigor
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 11 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel corsa
Silnik: 1.2, 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2016, 22:01

Samochód na trasę = mocny silnik. W innym wypadku i Ty i silnik będziecie się męczyć.
Chcesz duży samochód to nie możesz wrzucić mu jakiegoś silnika pojemnością zbliżonego do syffika. Masz corsę z kosiarkowym silnikiem i zapewne wiesz jak głupia klimatyzacja go obciąża. 4 osoby, bagaże, włączona klima i słabsze auto (~120km) ma wtedy dynamikę corsy, wyprzedzasz ciągnąc obroty pod max. i pozorne "oszczędności", które będziesz miał na OC (po co AC do kilkunastoletniego samochodu??? Za duży udział w wartości, to nie ma sensu. ) zostawiasz pod dystrybutorem. Zresztą jaka jest różnica pomiędzy oc dla silnika 2.0 i 2.4? Mój 22 letni brat ze zwyżkami za wiek zapłacił ostatnio 640 zł za AR156 2.4 jtd. Ile zapłaciłby za 1.8? 550?

9-3 to technicznie prawie to samo co vectra, słabe plastiki w środku. Wielowahaczowe zawieszenia są trwałe jeśli nie serwisuje się ich na najtańszym, chińskim szmelcu. Silniki 1.8T, 2.0t i 2.0T to ten sam motor o pojemności 2.0 różniący się programem/osprzętem. Wolnossące 1.8 jest rzadko spotykane. Każdy z silników nadaje się pod lpg. W vectrze pod tym względem najlepiej wypadnie 1.8/122, ale obciążony sprawnie nie pojedzie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Wrz 2016, 08:58

A jak wygląda sytuacja z awaryjnością Saaba? Możliwe, że będę mieć możliwość przetestować ten silnik 1.8t 150KM. Często się psuje i czy ewentualne naprawy są drogie? Nie mówię oczywiście o serwisach saaba.

// Podejdę do ubezpieczyciela i zapytam jaka wyjdzie kwota ubezpieczenia za 1.8/2.0/2.4.
Vvigor
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 11 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel corsa
Silnik: 1.2, 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Wrz 2016, 22:40

Ubezpieczenie jak ubezpieczenie, ale jest jeszcze kwestia akcyzy, za samochody z silnikiem powyżej 2.0 jest 18,6%, a za te do 2.0 - 3,1% ... przy wartości celnej samochodu 16000zł powyżej 2.0 masz 3000zł daniny dla państwa vs. 496zł za 3,1%.
Akcyza siedzi w cenie i pomniejsza "czystą wartość auta".
tomekdk