Dostałam samochód bez OC...itd...

15 Kwi 2009, 13:35

Jestem kompletnykm laikiem w branży samochodowej jak również przepisów dotyczących tego tematu.Dostałam w "prezencie" samochód bez OC tzn tak mi się wydaję ponieważ tą polisę którą dostałam od byłego właściciela była ważna do stycznia 2008 r.Umowa kupna - sprzedaży była zawarta 17.02.2009.Smochochód nie był sprawny.Przegląd został załatwiony 26 marca 2009 bo też był już nieważny od ponad roku.Opłatę skarbową uiściłam 27 marca (wiem że za późno i dostanę karę w skarbówce)w tym dniu też go zarejestrowałam i zapłaciłam OC. w Hestii. Teraz chodzi mi po głowie wiele tematów.Pierwszy to taki czy właściciel pojazdu rozwiązał ubezpieczenie z poprzednią firmą MTU.Jak to sprawdzić?Na razie mi nie przyszła do zapłaty składka z MTU ile oni mają czasu na dociekanie tego wszystkiego.Druga sprawa zastanawiam się czy grozi mi coś ze strony Funduszu Gwarancyjnego ze względu że właściwie samochód kupiłam 17,02,2009 a OC opłaciłam 27 marca.Niby jak czytam przepisy to Opłaty OC dokonuje sie najpóźniej w dniu rejestracji.Ale zdrugiej strony jeśli ubezpieczenie było nieważne i ja byłam już właścicielem samochodu od 17.02. 2009 to czy nie powinnam w tym dniu opłacić.OC.Kary są okropne za opóźnienia czy mnie to dotyczy?Barzdo proszę pomóżcie mi co mam w tym momencie zrobić jak się zachować jak to wszystko posprawdzać.Z byłym właścicielem nie ma szansy się dogadać ani porozumieć.Tylko proszę nie piszcie że weszłam na minę tylko proszę napiszcie co mam robić dalej.Pozdrawiam.Proszę o szybką odpowiedzź. :cry:
martau
Nowicjusz
 
Posty: 1

15 Kwi 2009, 16:05