[Citroen Xsara II 1.6 16V] Drgania na zimnym silniku

13 Paź 2014, 15:23

W mojej Xsarze 1.6 16V 2001 z instalacją gazową silnik (a własciwie cały samochód) intensywnie drga zaraz po odpaleniu, kiedy jest zimny. Po nagrzaniu, kiedy wyłączy się i włączy silnik ponownie, drgania ustają właściwie zupełnie a obroty trzymają się na luzie stabilnie przy ok. 9. Kiedy silnik drży, samochód nie ma też pełnej mocy, wyraźnie nie pracuje dobrze na wszystkie cylindry.

Diagnostyka komputerowa pokazuje "wypadanie zapłonu przy czwartym cylindrze". Było też coś o wtryskiwaczu, więc został wymieniony, ale to nic nie pomogło. Cewka była podobno sprawdzana i w niej problem nie leży (podobno, poniewaz po ostatnich przejsciach i karygodnej niekompetencji i naciagactwie ze strony roznych warsztatow, zadnemu do konca nie wierze). Niektórzy mechanicy sugerowali, że to mechaniczne uszkodzenie silnika i należy oddać go do naprawy (oczywiście szalenie drogiej), inni, że to "coś z elektryką". Pomiary ciśnienia wychodziły 12/12/12/10,3 (dwukrotnie) i w innym warsztacie podobno 12/12/12/5.

Także... czy to na pewno jest wina uszkodzenia mechanicznego i czy trzeba silnik wyciągać i oddawać do naprawy albo wymieniac? Tylko dlaczego po "restarcie" i nagrzaniu objawy znikają, podobnie jak przy odrobinę wyższych obrotach (2)? Czy to wyklucza uszkodzenie mechaniczne, czy jednak nie?

Wydalem na ten samochod juz bardzo duzo pieniedzy w stosunku do jego wartosci, w ciagu ostatniego miesiaca ok. 4000 tys zl. - hamulce, paski, wtryskiwacz, dmuchawa, wspomaganie, opony, etc., etc. - i, szczerze mowiac, nie mam ochoty wydawac kolejnych kilku tysiecy...
Loukas24
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Skoda Octavia II

13 Paź 2014, 18:17

Ja radziłbym Ci sprawdzić tą cewkę osobiście.
Myślę, że na jakimś szrocie (jeśli są w Twojej okolicy) powinieneś znaleźć taką Xsarę. Cewka nie powinna być droga.
Uszkodzenie mechaniczne raczej nie zanikałoby po nagrzaniu i ponownym rozruchu silnika :no:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2014, 21:09

Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Prawdopodobnie faktycznie wymienię tę cewkę.

Czy oprócz tego może to być coś innego, poza uszkodzeniem mechanicznym? Jakiś element zapłonu, coś, co doprowadza paliwo? Czy niższe ciśnienie w cylindrze (ok. 10,3) może być spowodowane czymś innym niż uszkodzenie głowicy?

Przy uruchamianiu silnika czuć w kabinie zapach benzyny/spalin; nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale być może ma...
Loukas24
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Skoda Octavia II

14 Paź 2014, 20:39

Loukas24 napisał(a):Przy uruchamianiu silnika czuć w kabinie zapach benzyny/spalin; nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale być może ma...

Możesz mieć nieszczelność w układzie wydechowym przy kolektorze wydechowym. Dlatego śmierdzi spalinami.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Mar 2015, 20:50

Udało się rozwiązać problem?
mam to samo...
wisnia37
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

27 Mar 2015, 22:54

Nie, niestety, sprawa jeszcze nie jest rozwiązana, ponieważ w tej chwili nie stać mnie na dalszą diagnostykę i naprawy. Kiedy silnik osiąga temperaturę ok. 60 stopni wyłączam go i włączam ponownie - wtedy problem znika, silnik pracuje równo i ma pełną moc. Trochę to przeszkadza, zwłaszcza przy jeździe na krótkich dystansach, ale da się z tym żyć.
Loukas24
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Skoda Octavia II

28 Mar 2015, 09:01

Dzięki za odpowiedź, gdyby Ci się udało daj znać jak mi się uda też się pochwalę.
A powiedz mi wymieniales cewkę?
wisnia37
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001