DSG - DQ 200 - rytmiczny stukot

26 Lip 2023, 16:31

Witajcie,

Audi A3 8V. Od jakiegoś czasu wydobywa się z niego taki oto stukot (najbardziej słychać gdy prędkościomierz na filmiku osiąga 55 km/h):

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Byłem u mechanika i poinformował mnie, że to nie z przegubów, tylko ze skrzyni biegów. Niestety.

Ale czy skrzynia nie powinna stukać bardziej metalicznym dźwiękiem? Ten jest raczej taki gumowaty i głuchy.

Do tego - dodaję gazu - stukot ustaje, zdejmuje nogę z gazu - stuka. Ucicha też, gdy skręcam w prawo.

Im szybciej jadę tym szybciej i głośniej stuka. Stuka rytmicznie.

Co to jeszcze może być, poza skrzynią. A jeśli skrzynia, to co w niej może tak rytmicznie stukać?

Będę wdzięczny za pomoc.
aTercio
Nowicjusz
 
Posty: 4

27 Lip 2023, 08:52

Zobacz jeszcze jak już osiągniesz prędkość przy której stuka czy jak zmienisz bieg na inny to czy częstotliwość tego stukania również się zmieni ...?

Czy na wolnych obrotach na postoju słyszysz jakieś stuki i np. przy gaszeniu uruchamianiu silnika?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35

27 Lip 2023, 08:52

Ja bym stawiał na przeguby lub półosie, może luzy mają i stuka rytmicznie.

Skoro skręcasz w prawo i cichnie, to jaki ma związek ze skrzynią? Skrzynia nie skręca przecież.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lip 2023, 09:33

Dzięki za odpowiedzi. No właśnie byłem w ciężkim szoku jak usłyszałem, że to skrzynia i nie chce być inaczej. Ja od początku byłem przekonany, że to przeguby, bo miałem podobny dźwięk kiedyś w Civicu. Z tym, że tam tylko przy skręcaniu, a tu rytmicznie tłucze od prędkości jakoś 40 km/h.

Też mi to pachnie luzami, bo tak to sobie wyobrażam - jak dodaję gazu, coś się napina, dociska, a jak tylko puszczę gaz, stuka.

Przy gaszeniu, zapalaniu, na wolnych obrotach nic nie słyszę. Jeszcze zależy co nazywamy wolnymi obrotami, bo ta skrzynia preferuje takie, więc na wysokich biegach poniżej 2 tys słyszę, ale to wynika z prędkości, a nie obrotów.

Skrzynia automat, działa bez zarzutu, nie szarpie, zmienia biegi płynnie i w ogóle nie widzę związku tego stukania ze zmienianymi biegami. W neutralu jak rozkręcam na obroty stukanie nie występuje.
aTercio
Nowicjusz
 
Posty: 4

27 Lip 2023, 09:35

Weź pojedź do innego warsztatu po prostu i zobacz co powiedzą.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lip 2023, 10:37

galakty napisał(a):Skoro skręcasz w prawo i cichnie, to jaki ma związek ze skrzynią? Skrzynia nie skręca przecież.
No nie ma ale wiesz jak to jest z opisywaniem problemów na forum. Teraz już wiemy, że można ją śmiało wyeliminować z podejrzeń.
galakty napisał(a):Weź pojedź do innego warsztatu po prostu i zobacz co powiedzą.
Jak nic nie znajdzie to poproś o dokładnie przyjrzenie się i sprawdzenie przegubów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...

27 Lip 2023, 16:11

Dzięki ponownie za odpowiedzi. Do serwisu umówiony jestem na 1 sierpnia. Do tego czasu wolę się wstrzymać przed jazdą, choć jeździ w sumie normalnie.

Dla mnie najważniejsze, żeby to nie była skrzynia. Ale jak mówię, działa normalnie, a jak czytam wszystkie objawy problemów ze skrzyniami DSG to żaden nie pasuje do mojego problemu, więc to + Wasze opinie trochę uspokajające. Dam znać co się okaże, może komuś się przyda.
aTercio
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Sie 2023, 17:54

Obiecałem dać znać, to daję - okazało się, że to luz na półosi. Dokręcili, przeczyścili piastę i - odpukać - nie puka :sly: Pytanie czy się kwestia za jakiś czas nie powtórzy, ale już będzie wiadomo gdzie szukać i co ewentualnie wymieniać.

Pierwszy mechanik chyba za bardzo nie chciał się męczyć, a jako, że "skrzyni nie naprawiamy", to zwalił na skrzynię i nara. W końcu zakład nie jego...

Tak czy inaczej macie jakiś pomysł czemu to się mogło "samo" poluzować? Jedyne co mi przychodzi do głowy to ingerencja wulkanizatora przy zmianie opon na letnie, ale w sumie nie wiem czy on coś tam głębiej kombinuje, co by mogło wpłynąć na półosie.

Pozdrawiam.
aTercio
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Sie 2023, 17:57

Do tego pierwszego mechanika już nie jeździj :D

Wulkanizator by nie miał jak tego zrobić, luzy na półosi to wcale nie jest jakaś rzadkość.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007