07 Sty 2016, 19:45
C5 fajna, jak masz czas do auta. Nie, żeby jeździć po mechanikach, tylko zadbać, wymieniać jakieś pierdółki (awaryjność elektroniki wnętrza słaba, panel sterowania szybami w początkowych rocznikach 01-02 albo do wymiany albo już wymieniony, radio strasznie ubogie, panel klimatronika lubi się spsuć, wyświetlacz monochrom żyje własnym życiem (resetuje się, gubi datę) ale mechanicznie fajne i dość proste auto - przykładowo zawieszenie hydro (3+ gen) poza ogromnym komfortem (lepszym niż w chociażby E32 750i, którym ostatnio zrobiłem prawie 600km) cechuje się co najmniej dobrą trwałością (200-250k minimum i to tylko wtedy, jeżeli dużo jeżdżone po mieście) i dość dużymi kosztami wymiany (komplet siłowników 1600 za oś - regenerowane), jednak rzadko ponoszonymi.
2.0 benzyna 136KM (nie 140KM) bajka, prosty, trwały, dynamika słabawa, ale przy wysokich obrotach idzie coś ugrać - jednak nie dla rajdowania jeździ się tym autem. 2.0 HDI więcej jak poprawny, główna zaleta ponad benzyniaki to ekonomia, bo da się podobno do 6 na autostradzie przy 150km/h, benzynka minimum 9,5 przy dość spokojnej jeździe, bez zmian prędkości (Rzeszów Kraków i z powrotem). Trwałość podobno bardzo dobra, jednak nie miałem, więc nie będę zachwalał. Generalnie wybór między 406 a C5 nie jest taki prosty, bo 406 to trochę mniejsze koszty utrzymania ale też mniejsza wygoda i nieco mniej miejsca w środku - nie wiem, czy to zaleta liftbacka, ale i bagażnik i miejsca na nogi nieco więcej.