Dylemat od miesiaca pomocy

18 Sie 2009, 12:58

witam zastanawiam sie nad kupnem takich aut do 20tys.:
-VW Passat 99-00r.
-Mondeo mkIII 00-01r.
-Leon 00-01r.
-BMW E46 99r. ( moze byc ciezko do 20k )
-Rover 75 99-00r.
-Golf IV 00-01r.
-Bora 00-01r.

dylemat moj polega na tym ze nie wiem jakie nie wiem czy diesel czy benzyna a moze benzyna+LPG.
Poczatkowo myslalem o dieslu ale pozniej doszedlem do wniosku ze z dieslem lagodniej sie trzeba obchodzic wiecej rzeczy narazonych na awarie, drozsze czesci no i przede wszystkim trzeba na pocztaek dac 1500-2000zł wiecej.
Pozniej pomyslalem ze za te 2-3k lepiej zalozyc gaz i nie martwic sie o zadne turbosprezarku i inne rzeczy od diesli. Nie Robie duzych przebiegow i pewnie to co bym zaoszczedzil na dieslu i spalaniu wydalbym na naprawy :(

POmozcie mi co byscie wybrali na moim miejscu dodam ze moje max przebiegi roczne to 10tys. km ale to naprawde max :)

z gory dzieki za pomoc bo kasa lezy i nie wiem co robic
papkin
Początkujący
 
Posty: 129

18 Sie 2009, 13:14

Z tego co wymieniłeś to Passat, Bora ewentualnie GOLF...
Benzyna + LPG? Po co ci to?Koszty założenia instalacji ci się nie zwrócą... Szczególnie że mało jeździsz to lepiej kupić dieselka :)
Passat dobry samochodzik ale obawiam się że 75% ma cofnięte liczniki i to nieźle...
Przy kupnie weź jakiegoś znajomego chyba że sam się dobrze znasz na autkach i oblukaj się bardzo dobrze... Wiesz jak jest w Polsce na aukcji pisze super stan, bezwypadkowy itd. przyjeżdżasz na miejsce okazuję się zupełnie co innego :roll:
Lepiej kupić diesa 1.9TDI te silniki uchodzą za niezniszczalne.... A podejrzewam ze będzie ich o niebo więcej niż beznzyniaków nie wspominając już o LPG....
Także GOLF, PASSAT, BORA z uwagi że Passatów i GOLFÓW w naszym kraju jest mnóstwo z częściami nie powinno być problemu :) :wink:
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

18 Sie 2009, 14:29

No ja mam akurat inne zdanie . Po co tobie diesel skoro max w roku przejedziesz 10 tys. Mało tego... Myślę,że tego diesla na krótkich odcinkach załatwisz błyskawicznie,bo jak wiesz diesel lubi ciepło a nie niedogrzanie... :neutral: A psujący się diesel to dopiero koszty !!!
Na moje to powinieneś wejść w benzynkę i gaz przy obecnych cenach też się tobie prędko zwróci.Przyjmując że auto na benzynie pali jakieś 10l/100km i cenę benzyny tak na 4,3 zł,to przez rok masz przy 10 tys przebiegu 4,300zł.( 8,600 zł przez 2 lata).A gaz? Niech spala 11 l gazu na 100 km,litr gazu to 1,85 zł,to przez 10 tys w roku wydajesz 2,035 zł (4,070 zł przez dwa lata)
Tak więc zakładając,że zakładasz gaz i jezdzisz na nim przez dwa lata,to różnica pomiędzy kosztami benzyny i kosztami gazu to 8,600-4,070=4,530 zł więc ... za te 4,5 k to sobie założysz dobrą instalację sekwencyjną (przyzwoitą można założyć już od 3 tys.). Pamiętać należy,że przez jakieś 2 lata instalacje jest na gwarancji więc spoko. Jak wół wychodzi,że gaz się opłaca.
Co do auta to stawiam na Leona,bo oprócz tej samej mechaniki co Golf ma o wiele fajniejszy wygląd. :smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sie 2009, 15:20

dzieki za opinie ale kurcze narazie najbardziej jestm napalony na mondeo co wy o nim sadzicie i czy warto kupowac auto z juz zalozona instalacja gazowa ? co tam moze sie popsuc zeby koszty byly jakies ?
papkin
Początkujący
 
Posty: 129

18 Sie 2009, 16:09

Ja bym Forda ze starym gazem nie kupował... Jak już koniecznie musisz mieć to mondeo,to znajdz dobry egzemplarz i sam zakładaj sekwencję.
generalnie jeśli chodzi o gaz w Fordach,to to czy będzie dobrze się spisywał na LPG zależy... od danego egzemplarza... Niestety nie każdy silnik fordowski dobrze znosi gaz,a czasem są nawet kłopoty z nadtapianiem się elementów w silniku i głowicy ze względu na podwyższone wartości termiczne przy pracy na gazie.Zakladając gaz do Forda,to zawsze jest margines niepewności,nie tak jak np. w Oplach czy Renówkach.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sie 2009, 16:19

Generalnie gaz jak już musisz :roll: to tylko do auta bez turbo :) :!:
Mondeo fajne ale cięzko będzie coś wybrać z przebiegiem tak 150 000 KM... Zwłaszcza za 20 koła...
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

18 Sie 2009, 16:43

Od razu mówię że nie czytałem poprzednich postów.

A więc tak:

VW Passat 99-00r. Odradzam Passaty kradną!!!
Mondeo mkIII 00-01r. Dobre auto polecam
Leon 00-01r. Też dobre auto i dla maniaka Seatów super wóz
BMW E46 99r. ( moze byc ciezko do 20k ) Masz rację i nie kupuj BMW
Rover 75 99-00r. Odradzam
Golf IV 00-01r. Jeżeli masz na oku zadbany egzemplarz to bierz
Bora 00-01r. Nie wiem co powiedzieć bo auto niczego sobie ale raczej nie bierz to auto ma za stary styl na czasy 2000 i 2001.
Orzeszek
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 124
Miejscowość: Malopolska

18 Sie 2009, 20:13

Jak max walisz 10 kkm rocznie dodaruj sobie diesla i gaz...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

18 Sie 2009, 21:01

Może Alfa 156!! Ja na podobne przebiegi jak Ty (a nawet mniejsze) kupiłem 156 z 1.9JTD. Jeżeli się o diesla zadba będzie o wiele lepszy i posłuży dużo dłużej niż benzyna a tym bardziej benzyna z LPG. A jako dla mnie odczuwam większą przyjemność z jazdy dieslem niż benzyną, większy moment i JTD są dosyć ciche, fajnie się zbiera już od 2000 obrotów
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 01 01 2001

18 Sie 2009, 21:05

no wlasnie moze podajcie jakies swoje typy do 20k nie starsze niz 2000r. w miare dobrym wyposazeniem
papkin
Początkujący
 
Posty: 129

18 Sie 2009, 21:06

papkin napisał(a):no wlasnie moze podajcie jakies swoje typy do 20k nie starsze niz 2000r. w miare dobrym wyposazeniem


A o jakie typy ci chodzi?
Kombi, Sedan..?
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

18 Sie 2009, 23:36

moze byc kombi ale nie takie duze jak np. mondeo cos bardziej pod wzgledem wielkosci passat audi a4 ale moga tez byc sedany hatchbacki obojetnie aha no i zeby nie palilo po miesice wiecej niz 10l. czegos na czym jezdzi chyba ze gazu :P
papkin
Początkujący
 
Posty: 129

19 Sie 2009, 06:48

Seat Toledo II generacja rocznik 2000-2004 do 20k znajdziesz coś silnik wiadomo 1.9 TDI 110 KM
Orzeszek
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 124
Miejscowość: Malopolska

19 Sie 2009, 09:14

Przecież mundek jest wielkości passata :mrgreen:

No to OPEL ASTRA II (spokojnie wybierzesz jakiegoś dieselka)
Toyota Avensis I (też spory wybór)
Skoda Fabia (również spory wybór)
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

19 Sie 2009, 13:55

artur73 napisał(a):a moje to powinieneś wejść w benzynkę i gaz przy obecnych cenach też się tobie prędko zwróci.Przyjmując że auto na benzynie pali jakieś 10l/100km i cenę benzyny tak na 4,3 zł,to przez rok masz przy 10 tys przebiegu 4,300zł.( 8,600 zł przez 2 lata).A gaz? Niech spala 11 l gazu na 100 km,litr gazu to 1,85 zł,to przez 10 tys w roku wydajesz 2,035 zł (4,070 zł przez dwa lata)

Liczysz 10 litrów benzyny i tylko 11 litrów gazu? Jak zakładasz 10 litrów PB, to daj ze 13 litrów LPG.

A jak ktoś robi 10 tys. km rocznie to niech sobie daruje i diesla i LPG. Śmigaj na benzynie. Instalacja Ci się nie zwróci tak szybko, dodatkowo koszt jej regulacji i często inne nieprzyjemne niespodzianki z nią związane.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725