Działające radio bez włącz. stacyjki

Działające radio bez włącz. stacyjki

25 Kwi 2013, 22:14

Witam, od dnia kiedy zakupiłem samochód nurtuje mnie pewien problem. Jeżeli chcę aby radio działało muszę mieć przekręconą stacyjkę z kluczynkami bo inaczej nie działa. Słyszałem od znajomego, że da się to obejść podpinając coś do czegoś(niewiem ..) :/

Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jestem zdany do końca na obecny stan tego?
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 67
Rejestracja: 02 Mar 2013, 01:26
Prawo jazdy od: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Działające radio bez włącz. stacyjki

26 Kwi 2013, 09:47

Oczywiście, że się da. Potrzebny ci jest zwykły miernik. W kostce radia musisz poszukać przewód, na którym jest cały czas 12V ( bez względu na położenie stacyjki ). Jak radio trzyma ci pamięć stacji i godzinę, to taki przewód jest napewno - jest podłączony pod radio jako podtrzymanie pamięci. Musisz zrobić mostek od tego przewodu do przewodu, który zasila radio. Teraz jest tam wpięty przewód, na którym pojawia sie napięcie po przekręceniu stacyjki - musisz go wypiąc i w to miejsce wpiąć ten mostek. Zdarza się, że oprócz przewodu do podtrzymania pamięci jest jeszcze jeden, osobny przewód do zasilania radia, na którym jest stale 12V. Jak masz miernik, to roboty na 5 minut.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13939
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Działające radio bez włącz. stacyjki

26 Kwi 2013, 23:57

prawie wszystko się zgadza musisz połączyć przewody ( pamięć i zasilanie )razem jeśli masz kostke iso to żóty i czerwony ale takich żeczy nigdy niesprawdza się miernikiem ( oszukania ) a tylko zwykłą kontrolką czyli + i - :ok:
ibko
Nowicjusz
 
Posty: 37
Rejestracja: 03 Kwi 2013, 15:06
Prawo jazdy od: 28 06 1987
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mercedes
Silnik: 2300
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1985

Re: Działające radio bez włącz. stacyjki

28 Kwi 2013, 11:27

ibko napisał(a):takich żeczy nigdy niesprawdza się miernikiem ( oszukania )


O jakich oszukaniach piszesz? Dlaczego nie miernikiem? Napięcie na przewodach od zasilania radia musi być takie samo jak na zacikach akumulatora. I wszystko jest jasne i wiemy, który przewód jest po stacyjce, a który ma stałe zasilanie. Po co do tego kontrolka? Tu nie chodzi o prąd tylko o napięcie czy jest czy nie. I cała mecyja.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13939
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Działające radio bez włącz. stacyjki

29 Kwi 2013, 16:08

jeśli z oryginalnej instalacji radiowej to ok, ale jeśli chcesz się wciąć w inne przewody to trzeba pamiętać że instalacja może przez coś iść i miernik pokaże 12v a w rzeczywistości pod obciążeniem będzie inne napięcie (miernik tego nie wychwyci )
ibko
Nowicjusz
 
Posty: 37
Rejestracja: 03 Kwi 2013, 15:06
Prawo jazdy od: 28 06 1987
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mercedes
Silnik: 2300
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1985

Re: Działające radio bez włącz. stacyjki

29 Kwi 2013, 20:00

ibko napisał(a):...miernik pokaże 12v...

ibko napisał(a):a w rzeczywistości pod obciążeniem będzie inne napięcie (miernik tego nie wychwyci )


Pomyliło ci się z prądem :wink:
To, co piszesz to robi się jak jest problem z prądem ( nie napięciem ). Czyli - mierzysz miernikiem - jest 12V. Podłaczasz coś ( np. radio ) a ono nie działa. Wówczas jest możliwość, że przewody są uszkodzone. Wtedy zamiast miernika podłącza się żarówkę 12V/21W i sprawdza sie czy świeci. Żarówka pokaże, czy przewód ma "zdolność" przewodzenia prądu.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13939
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Honda Civic Type R - pierwsze szczegóły i zdjęcia Nowa Honda Civic Type R - pierwsze szczegóły i zdjęcia
    Na Targach Motor Show we Frankfurcie podczas Konferencji prasowej, prezydent Honda Motor Europe ujawnił pierwsze szczegóły gorąco oczekiwanego nowego modelu Civic Type R. 2 - litrowy silnik nowego Civica Type R z bezpośrednim ...
    Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie
    Volkswagen XL1 ze zużyciem paliwa 0,9 l/100 km jest najoszczędniejszym seryjnym samochodem na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 km tylko na prąd, nie emitując w ogóle ...

  •  
    • 5
      Kia Sportage - nowa
      Górska droga, serpentyny, zakręty, przepaść
      Man 4x4, Dakar, model RC, offroad, 9