Dzisiaj miałem stłuczkę - błagam o pomoc

Dzisiaj miałem stłuczkę - błagam o pomoc

16 Lip 2009, 22:00

Witam wszystkich.

Otóż dzisiaj miałem stłuczkę, wjechałem niestety w dupe taxówkarzowi, w zasadzie uratowałem się i tylko zachaczyłem mu tylni zderzak, ma lekko wgniecony a farba nawet nie odpadła. Dogadaliśmy się że mam mu zapłącić 300 zł, powiedziałem ok, chociaż jak emocje opadły to zaśpiewał troche za dużo, dałem mu 200zł i reszte mam mu dowieźć jutro. Pytanie czy może mi coś zrobić jak nie dostanie pieniędzy jutro ? Nie umawialiśmy się na konkretny termin ani nic z tych rzeczy. Czy może skierowac sprawę na policje.

Drugie pytanie, otóż taksówkarz zatrzymał się bezpośrednio za zakrętem 90 stopni nie miałem jak go zobaczyć a on stał i wsiadał klient to taryfy czy ma to jakieś znaczenie ? czy winna ewidentnie moja jak wjechałem w dupe ? Proszę o szybką odpowiedź.
Ostatnio edytowany przez pawwko1990, 17 Lip 2009, 00:00, edytowano w sumie 1 raz
pawwko1990
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 26 Paź 2008, 08:12

17 Lip 2009, 08:15

Z taksówkarzami niestety tak bywa, że stają gdzie się im podoba teoretycznie przed zakrętem ani za zakrętem nie można się zatrzymywać jak na mój gust jak wezwali byście policje to wina była by po stronie taksówkarza.
Jak dałeś mu już te 200zł i nie spisywaliście żadnych umów że masz mu jeszcze 100zł dopłacić to możesz to olać bo słownie nikt nikomu nie uwierzy, że jesteś mu coś tam winien.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lip 2009, 10:42

Walnales w stojace auto, wina twoja. Czy mogl tam stac to osobna kwestia. Czy dasz mu ta 100... Twoje slowo, twoje sumienie, twoj honor...
DUCATI
Początkujący
 
Posty: 85
Rejestracja: 05 Kwi 2009, 13:47

17 Lip 2009, 13:57

Zrobiłeś błąd,nie wzywając policji.Taryfiarz zatrzymał się w miejscu,gdzie jest to zabronione.I jeżeli jadąc z przepisową prędkością nie ma szans zatrzymać się po wyjeździe z tego zakrętu w momencie jak się go zobaczyło,to wina jest tylko i wyłącznie taryfiarza.I nie ma znaczenia w tym przypadku,że samochód stał.Ja bym mu tej stówy nie dawał,a jak ma jakieś wątpliwości,to zgłosić sprawę na policję,którawyjaśnie sprawę i wskaże winnego.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lip 2009, 17:50

I co z tej policji? Przyjedzie i powie Ci, że trzeba dostosować prędkość do warunków na drodze. Mogłeś przewidzieć, że ktoś tam będzie stać.
Swoją drogą, żeby skręcać o 90 stopni i nie wyhamować przed stojącym autem? To ile Ty na budziku miałeś?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

17 Lip 2009, 18:55

Nie mowiac o tym, ze mogl tam przechodzic pieszy, ktorego chyba masz obowiazek przepuscic...
DUCATI
Początkujący
 
Posty: 85
Rejestracja: 05 Kwi 2009, 13:47
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać akumulator dla samochodu? Jak wybrać akumulator dla samochodu?
    Nic nie trwa wiecznie, zwłaszcza żywot akumulatora samochodowego. Jego zużywanie się w wyniku eksploatacji to naturalny proces. Przychodzi moment, kiedy trzeba dokonać wyboru i wymienić bezużyteczny akumulator na nowy. Na ...
    Samsung Safety Truck na drogach - monitory z tyłu na naczepie Samsung Safety Truck na drogach - monitory z tyłu na naczepie
    Samsung Electronics zaprezentował pierwszy prototyp Samsung Safety Truck – pojazdu ciężarowego wyposażonego w technologię służącą zapobieganiu wypadkom drogowym przy wyprzedzaniu. Samsung stara się poprawiać jakość ...

  • 18 Lip 2009, 15:32

    Koledzy,zważcie na to,że to nie było skrzyżowanie,tylko zakręt 90 stopni.Więc bezpośrednio za tym zakrętem napewno nie mogłoby być pasów,tak jak to jest na skrzyżowaniu,że jak skręcamy w prawo bądz lewo,to zaraz są pasy.No i nie broniąc kolegi - ile można jechać na zakręcie 90 stopni?Więc pytania o prędkość to chyba nie na miejscu,bo napewno nie była ona wielka.A jak tuż za zakrętem stał samochód,to on miał prawo się go tam nie spodziewać,ponieważ na zakrętach oraz bezpośrednio przed nimi jak i za nimi jest zakaz zatrzymywania się.Wina taryfiarza jest tutaj bezsporna.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Lip 2009, 16:11

    No chwila...

    Moze ustalmy czym jest zakret, czym skrzyzowanie (dla mnie to to samo)... Zakaz zatrzymywania jest przy skrzyzowaniu i obowiazek przpuszczania pieszych tez, nawet jak nie ma przejscia z tego co pamietam. Jesli droga sie poprostu zawinela o 90 st., czyli nie bylo zakretu (czyli skrzyzowania), to teoretycznie mozna tam stac jesli nie ma zakazu. No i powtarzam, nalezy zachowac ostroznosc i nie mozna tak sobie w kogos wjezdzac..
    DUCATI
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Rejestracja: 05 Kwi 2009, 13:47

    18 Lip 2009, 22:17

    Słów mi brak..... :sad: :???:
    Jeżeli dla Ducati zakręt i skrzyżowanie to to samo...
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lip 2009, 10:37

    A jak droga dwukierunkowa skręca o 90 st. to i tak jest tam podwójna ciągła i nie można stawać.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1831
    Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Nissan Primera WP11-144
    Silnik: QG18DE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    20 Lip 2009, 18:57

    Kto powiedzial, ze musi byc podwojna ciagla ? I gdzie ta ciagla ? Rozumiem, ze na srodku.. pierwsze slysze, ze to oznacza zakaz zatrzymywania.
    DUCATI
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Rejestracja: 05 Kwi 2009, 13:47

    20 Lip 2009, 19:19

    No jak jeszcze twierdzisz, że jak droga dwukierunkowa skręca (zawija się) i nie ma tam podwójnej ciągłej to nie mamy o czym gadać.
    Podwójna ciągła jest jednoznaczna z zakazem zatrzymywania znajomy dostał nawet taki mandat jak dobrze pamiętam.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1831
    Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Nissan Primera WP11-144
    Silnik: QG18DE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    20 Lip 2009, 20:14

    Pomijając fakt czy była ciągła , jej nie było to zawsze coś tam na drodze mogło stać ( ktoś wjeżdzający na swoją posesje , śmieciarka wybierająca śmieci ,ot choćby dopiero co zaistniała kolizja ) mogło leżeć ( rowerzysta się poślizgnąć ), a kodeks drogowy mówi że pojazd należy prowadzić z taką prędkościa aby w pore zareagować zwłaszcza z uwzględnieniem ukształtowania terenu . Moim zdaniem jeśli zakręt jest zasłonięty , niewidoczny to należało odpowiednio zwolnić . Z drugiej strony jak ten zakręt musiałby być ; obstawiony ; - co drzewa i budynki chodziły za autem ? Jak ktoś jedzie z normalną prędkością , patrzy tam gdzie trzeba to nikomu w d...e nie wjedzie ............
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Jaguar
      MINI Clubman Bond Street, tył