Dziwny dzięk przy włączeniu 5 biegu 2.0 tdi

30 Lis 2013, 23:47

Kupiłem niedawno auto i mam następujący problem z 5 biegiem:

Wbijam 5 bieg i w momencie puszczania sprzęgła, kiedy bieg zaczyna łapać słychać charakterystyczny dziwny dźwięk, ten sam dźwięk tylko o wiele ciszej ledwo słychać utrzymuje się gdy nie dodaje gazu na 5 biegu na zimny silniku nie rozgrzanym jeszcze.
Dodam jeszcze, że sprzęgło nie ślizga się, łapie bardzo szybko, nic nie stuka nie bije, dwu masa nie szarpie niezależnie od warunków itd doświadczony mechanik jechał tym autem i stwierdził, że sprzęgło w b.dobrym stanie i dwu masa. tylko, że jak on jechał tym autem to na krótkim odcinku i nie wrzucał nawet 5 biegu (jechał tylko kawałek po mieście gdzie nie było potrzeby wrzucać 5, przed kupnem auta) wszystkie biegu wchodzą bardzo płynnie bez najmniejszych problemów, tak samo auto też jedzie bez żadnych wielu problemów nawet na 5 nieszczęsnym biegu ...

Wiem natomiast że napinacz jest do wymiany bo jak otworzyliśmy maskę przy włączonym silniki było to widać i słychać od razu.

Czy ktoś miał kiedyś podobny problem co to może być ?

Czy ktoś miał podobny problem? Boje się że jednak to mogą być 1 objawy dwu masy do wymiany
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Gru 2013, 00:11

Zapomniałem dodać auto to Audi A3 2004 r silnik 2.0tdi BKD 6 biegowa skrzynia biegów itd...
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Gru 2013, 21:15

zadziwia mnie na tym forum to, że w doradzaniu co kupić to każdy najmądrzejszy jest w tam tym dziale i na wszystkim się niby zna a tu zwykła usterka i nikt nie umie odpowiedzieć na proste pytanie. dzięki chłopaki, ale problem już sam rozwiązałem.
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Lut 2014, 13:08

odpisz jak możesz na PW
szymanL
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3
Silnik: 2.0 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel

11 Mar 2014, 20:54

Mam podobny problem. Więc co to jest ? Różne fora, różne opinie :)
papik6
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: audi a3
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel

29 Mar 2014, 08:48

i jak, wie ktoś co to jest?
szymanL
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3
Silnik: 2.0 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel

05 Maj 2014, 21:58

Witam. Mam to samo auto i dokładnie ten sam problem. Proszę napisz jak rozwiązałeś ten problem. Umówiłam się na wymianę koła dwumasowego.
ewelina3007
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 12 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Cze 2014, 21:16

rozebrałem skrzynie, i problem był w skrzyni biegów.

dodam że dwu masa sprzęgło i synchronizator okazały się w stanie idealnym, za to w skrzyni widoczne były drobne opiłki i delikatne otarcia na trybie od piątego biegu, rozwiązanie problemu znalazłem na innym forum, ale sam nie mogę znaleźć gdzie to było.

rozwiązanie problemu to nowa skrzynia, albo regeneracja naprawa tej którą się ma. Ja zdecydowałem się naprawić

z innego forum :
"W skrzyni wyciera się obudowa i wałek w skrzyni wtedy się przesuwa i jeden tryb obciera o drugi i z tond ten hałas .ja kupiłem drugą skrzynię i jest wszystko oki.Można też ją naprawić ale trzeba zdobyć dobrą obudowę skrzyni.pozdro."

Na jeszcze innym wyczytałem, że nie trzeba wcale nowej obudowy tylko podkładkę idealnie dopasowaną do wielkości obtarcia pod wałek, żeby wszystko było sztywne i nic się nie przesuwało
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2014, 07:57

a jaka cena?
szymanL
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3
Silnik: 2.0 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel

14 Cze 2014, 15:02

ja ostatecznie zdecydowałem się na naprawę obecnej skrzyni i obudowy. według mnie najlepsza wersja, ponieważ wszystkie skrzynie z tego przedziału wiekowego mają ten sam defekt. kupno nowej skrzyni nie rozwiązuje problemu, a jedynie odwleka go w czasie. Jeśli nawet kupimy skrzynię z allegro to za kilka tyś może pojawić się ten sam problem, w końcu wszystkie mają ten sam defekt.

Z naprawą skrzyni bym nie zwlekał bo przy tarciu o siebie trybów powstaje trochę opiłków tak samo jak wałek trze o obudowę. im dłużej czekamy tym bardziej wydrążona w środku obudowa i bardziej starte tryby, a opiłki niszczą łożyska w skrzyni ( komplet wszystkich oryginalnych łożysk to koszt 2000 tys zł )

koszt naprawy skrzyni to kilka złotych, najwięcej kosztuje samo wyciągnięcie i rozebranie skrzyni i włożenie z powrotem i nowy olej do skrzyni
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004