Dziwny dźwięk przy skręcaniu kół Volvo V50

14 Lis 2018, 12:23

Witam, mam problem z moim Volvo V50. Od jakiegoś czasu dochodzą do mnie dziwne dźwięki przy skręcaniu szczególnie w prawo przy małych prędkościach. Poza tym słychać taki świst pod maską, znajomy wspominał, że to moze być coś z układem kierowniczym ktoś ma jakiś pomysł?
hardwell7
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 08 2012
Auto: Nie mam

14 Lis 2018, 21:10

Po takim opisie można typować bardzo wiele rzeczy......
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2018, 21:33

A skręcasz kierownicę na maxa? :oops:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lis 2018, 13:50

Tak przy maksymalnym skrecie wyje najmocniej ale to tak im bardziej skrecam tym mocniej wyje. Poza tym tez przy hamowaniu hamulce mi tak piszcza ze pewnie cale osiedle mnie slyszy. Tak bym myslal ze cos z klockami, ale dochodzi jeszcze ten dzwiek z silnika.
hardwell7
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 08 2012
Auto: Nie mam

15 Lis 2018, 14:10

Skoro przy skręcaniu na maxa to pompa od wspomagania (o ile nie masz elektrycznej). Warto by do niej zajrzeć, a przede wszystkim czy w zbiorniku jest płyn.

Piszczenie przy hamowaniu to albo tandetne klocki, albo się skończyły. Zajrzyj jak najszybciej...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lis 2018, 16:34

galakty napisał(a): albo się skończyły
Jak klocki się kończą to wtedy przy hamowaniu słychać szorowanie a nie piszczenie...
galakty napisał(a):Piszczenie przy hamowaniu to albo tandetne klocki
Z tym się zgadzam... :ok:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Lis 2018, 17:22

Miałem na myśli ogranicznik, a nie gołą blachę :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lis 2018, 23:03

Klocki akurat były wymieniane na wiosne i raczej w zaufanym serwisie wiec to bym odrzucil a co do pompy to wydaje sie ze mam elektryczna przynajmniej tak wnioskuje po tym ze pod maska nie znalazlem zbiornika na plyn :P
hardwell7
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 08 2012
Auto: Nie mam

16 Lis 2018, 09:16

Może inaczej, na postoju jak skręcisz na maxa to też wyje? Wtedy wykluczymy wspomaganie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lis 2018, 10:19

Na stojaco jest tylko ten swist pod maska a skrzypi tak skrecajac przy predkosci 5-15 km/h jak szybciej jade i skrecam to nic nie slychac juz.
hardwell7
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 08 2012
Auto: Nie mam

16 Lis 2018, 10:26

Czyli coś przy maksymalnym skręcie, coś obciera itp. Nadkola masz czyste? Opona nie haczy? Całe zawieszenie do sprawdzenia, szczególnie drążki, może to one dotykają felgi, sprawdź po prostu czy nic nigdzie nie dotyka i nie ociera.

A najlepiej jakbyś nagrał i na YT wrzucił, bo z tych opowieści to dziwne rzeczy wychodzą, piszczy przy hamowaniu, ale zarzekasz się że dobre klocki masz. A znasz chociaż markę? No właśnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007