03 Paź 2023, 17:10
Krejzo,kupując to auto,z tym silnikiem,używane,trzeba brać pod uwagę to,że rozrząd może być do wymiany,z maszu należy być na to przygotowanym,nie sądzę,ze gdyby po zakupie nowego w salonie ktoś wymienił olej po 2000 km a potem cyklicznie co 10 tyś stosując odpowiednio dobrany olej,ze te rozrządy nie wytrzymywałyby 500 tyś km,dowodem na podparcie tej tezy są panewki,ich stan w silnikach BMW w których wymieniano olej co 30 oraz tych,w których co 10,te pierwsze mają panewki i wały w katastrofalnym stanie przy przeb.200 tyś km,w tych drugich jeszcze ,,nie dotarte,,fajnie się ten przebieg zbiega z powszechną średnią wytrzymałości rozrządów,to nie są wcale złe silniki konstrukcyjnie i materiałówo,mechanicy już sie im dobrze przyglądnęli,zreszta,który silnik chulałby długo,nawet pancerny,gdyby interwały były takie stosowane również w nich?Od jakiegoś czasu zaczęto zastanawiać się skąd w olejach w silnikach diesla biorą się podczas spuszczania z misy gluty,na pewno niejeden z Was zaobserwował to zjawisko,co ciekawe one potem w baniaku nikną,nie można ich znależć w chłodniejszym oleju,okazuje się,że w olejach wymienianych b.rzadko w silnikach diesla występuje pewien proces,związany tylko i wyłącznie z tzw.long life podejściem do olejów,w olejach cyklicznie wymienianych glutów nie ma,ja wiem co się dzieje,ale kiedys wrócimy do tematu,jedno pewne,e gluty i jeszcze coś,załatwiają silniki diesla ograniczając cyrkulację oleju.