Felgi i opony do Golfa V - jakie rozmiary?

07 Paź 2014, 14:43

Witam,

Niedawno kupiłam golfa V z 2008r. i teraz przymierzam się do zakupu opon zimowych i felg. Chciałam prosić o radę, jakie felgi będą lepsze na zime - aluminiowe czy stalowe oraz o rozmiary. Obecnie w aucie mam alufelgi 205/55 R16 - ktos mi polecił, że bedzie taniej jeśli kupię sobie felgi 15'tki ET 47 5x112 z oponami 195/65 - czy to jest dobre rozwiazanie? czy auto nie będzie przez to niższe? słyszałam, że można kupić do felg 15 jakieś wyższe opony - czy to sie opłaca?
Za bardzo nie ogarniam tych cyferek dlatego byłabym wdzięczna jeśli ktoś napisałby mi na co zwracać największą uwage a co można zmieniać (podobno np ET może być ciut mniejsze/większe ale tez nie wiem o jaki zakres chodzi?) Proszę o pomoc bo jak widać jestem zielona :)

aa i opony chciałabym kupić nowe natomiast felgi używane także gdyby ktoś z Krakowa lub Leżajska miał do sprzedania coś fajnego to chętnie odkupię
chloe
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 07 09 2007
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna + LPG

08 Paź 2014, 20:11

A po co chcesz kupować i felgi czy tam alufelgi skoro już je masz i tylko możesz wymieniać opony ? Jeżeli masz oryginalne fabryczne rozmiary opon to nie radzę Ci zmieniać tylko kupić takie w wersji zimowej
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

15 Paź 2014, 09:47

Możesz zawsze sprawdzić na tabliczce w jakim fabrycznie rozmiarze był wypuszczony.
Polecam Tobie Alufelgi na lato a na zimie zakładać stalówki
używane opony. Prv
Hubertus33
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Carisma

15 Paź 2014, 22:38

Nie ma teraz znaczenia za dużego czy felgi czy alusy jak są dobre, na pewno podniszczeją, ale i jedno i drugie niszczeje od takich ekstrymlanych warunków :)
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

30 Paź 2014, 12:48