Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 15:13

Witam jak w temacie moi drodzy co myslicie o tym aucie z tym silnikiem , jego wady i zalety oraz jak znosi instalacje LPG , na co zwracać uwagę przy kupnie , za i przeciw . Dziekuje :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 329
Rejestracja: 04 Sie 2014, 11:52
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy od: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 15:15

Budżet.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5706
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 15:20

Wiesz ciągle zbieram $ , dlatego chcę się Was doradzić w jakim budżecie szukać i z jakim silnikiem :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 329
Rejestracja: 04 Sie 2014, 11:52
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy od: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 17:42

Kolega na wiosnę kupił ładną Brave tyle że 150konną sprowadzoną prosto z Niemiec,dał 23k łącznie z opłatami,narobił nią już sporo kilometrów i złego słowa nie może powiedzieć,często też jeżdzi na zloty Bravo.

Największym problemem jest sześciobiegowa skrzynia biegów o oznaczeniu M32 która może wysiąść zarówno przy 70tysiącach jak i przy 200tysiącach.
Jej słabym punktem jest łożysko na końcu wałka atakującego, za kołami zębatymi szóstego biegu. Najpierw zaciera się i doprowadza do problemów z włączaniem przełożeń. Jeśli proces jego degeneracji trwa nadal możliwe są dwa scenariusze: w pierwszym łożysko rozpada się i niszczy elementy wewnętrzne skrzyni (koła zębate, synchronizatory).
W drugim niszczy gniazdo w którym jest osadzone a nawet doprowadza do pęknięcia obudowy. W tej wersji naprawa jest dużo kosztowniejsza, bo praktycznie trzeba wymienić skrzynię biegów. To najbardziej bolesna dla portfela awaria występująca w Bravo II.
Aha i musisz się liczyć ze spalaniem rzędu 10-12l pb po mieście,te silniki niestety do oszczędnych nie należą.

No i na koniec budżet,bez 18-20k nie ma co podchodzić do początków produkcji.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 35441
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 13 Sty 2009, 16:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 17:48

Dodam tylko że do LPG się nadaje, bo to zwykły MPI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5706
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 19:09

Barol 1,4tjet jest bardzo oszczędny jak na to co oferuje. Oczywiście jak ktoś pałuje albo pokonuje odcinki 2km dziennie to tyle spali ale przy normalnej jeździe ...12l :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4863
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...
    Summer Cars Party 2009 / relacja Summer Cars Party 2009 / relacja
    Summer Cars Party - Najszybsza impreza tego lata już za nami! Powoli opadają emocje po Summer Cars Party 2009 - imprezie która odbyła się 26 września 2009 na Lotnisku Sportowym "Muchowiec" w Katowicach. Można było ...

  • Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    09 Sie 2018, 22:44

    Sam też się zastanawiam nad tym samochodem, ale w mojej okolicy ciężko znaleźć model, który nie byłby sprowadzony, a wiadomo jakie opinie są o handlarzach.
    Co do skrzyni M32 to czytałem, że pomaga wymiana oleju w skrzyni biegów na lepszy, ale czy to prawda to nie wiem. Kolega ma astrę z tą skrzynią, przejechane chyba 240 tys. i nic się nie dzieje.
    MW9
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Rejestracja: 16 Lis 2016, 12:00
    Auto: brak

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 08:04

    Ja z tymi skrzyniami to bym się nie bał. Miałem IS-a z "awaryjną" skrzynią i było ok patrząc na precyzję innych drążków "uznanych w PL marek". Teraz mam Civic'a, w którym też podobno łożyska padają i też nie czuć aby miała się zepsuć. W obydwu oczywiście wymieniłem olej.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14510
    Zdjęcia: 404
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 16:24

    szybki napisał(a):Barol 1,4tjet jest bardzo oszczędny jak na to co oferuje


    a kto kupuje takie auto żeby jeżdzić oszczędnie.. :wink:

    dzida wiadomo jak dbasz tak masz ale co miałem napisać że te modele nie cierpią na żadne bolączki? :roll:
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 35441
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 16:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 16:26

    Barol napisał(a):a kto kupuje takie auto żeby jeżdzić oszczędnie..


    Bez przesady. Bravo z 1.4 T-Jet 120 PS to zwykłe toczydło.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5706
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 16:45

    Uwierz że sporo młodych takie ma..
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 35441
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 16:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 17:01

    Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora (zgadnij czyje to słowa :P). Po drugie dużo osób je ma, bo to tanie i fajne autko, ale "sebixy" raczej celują w Audi a nie Fiata. Po trzecie nie każdy kupuje turbo-benzynę żeby szaleć, bo takim silnikiem można jechać nawet spokojniej niż wolnossącym. Co innego jakby to była wersja Sport, wtedy się zgodzę.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5706
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 17:16

    Barol no już teraz nie przesadzaj w drugą stronę bo 1,4t w bravo jest zwyklakiem o fajnym usposobieniu życiowym a nie jakimś killereem drogowym. Moja żona ma go w 500x jeździ tylko w mieście i pali jej coś koło o 8l.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4863
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 17:18

    Barol napisał(a):dzida wiadomo jak dbasz tak masz ale co miałem napisać że te modele nie cierpią na żadne bolączki?

    Jasne, że warto ostrzegać, choć wiadomo, że dla większości tekst o awaryjności jest dyskwalifikujący :ok:
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14510
    Zdjęcia: 404
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

    10 Sie 2018, 22:25

    Miałem autko przez 2 lata i chyba spokojnie mogę polecić (silnik t-jet 120 km).
    Silniczek bardzo fajny, niewielka awaryjność (poza częściami eksploatacajnymi musiałem wymienić tylko pompe paliwa).
    Auto bardzo fajnie prezentuje się w pakiecie sport (bez niego wg mnie to auto wygląda dużo gorzej + fotele są bez porównania lepsze, o tapicerce nie wspominając) - innej wersji bym nie rozważał. Szczególnie na 17" fajnie wyglada, ale ma to też inne konsekwencje - zawieszenie jest bardzo twarde. 17" + dziurawe drogi to bardzo nieprzyjemne doznania.
    Inne wada (chociaż na równej drodze takie zawieszenie jest bardzo fajne) to średnia jakość wykończenia, co może objawiać się pojawianiem różnych nieporządanych dzwieków.

    Spalanie w tym silniku jest baaardzo zależne od nogi, u jednego będzie 8l u innego 12l (u mnie średnio wychodziło ok 11l LPG, PB wg kompa byłoby ok 9,5 l - przewaga szybkich tras).
    LPG bez problemów (podobno wersja 150km jest już trudniejsza w gazowaniu, ze 120km nie ma problemów).
    Ze skrzynią na szczęście też nic się nie działo.
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 396
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 17:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Skoda Octavia
    Silnik: 1.8 TSI 180KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2017
     
    • Czarny Nissan GTR, tył
      Zawor
      Porsche Macan
      Chromowany Silnik, Fiat Bravo