Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM

09 Sie 2018, 15:13

Witam jak w temacie moi drodzy co myslicie o tym aucie z tym silnikiem , jego wady i zalety oraz jak znosi instalacje LPG , na co zwracać uwagę przy kupnie , za i przeciw . Dziekuje :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Sie 2018, 15:15

Budżet.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2018, 15:20

Wiesz ciągle zbieram $ , dlatego chcę się Was doradzić w jakim budżecie szukać i z jakim silnikiem :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Sie 2018, 17:42

Kolega na wiosnę kupił ładną Brave tyle że 150konną sprowadzoną prosto z Niemiec,dał 23k łącznie z opłatami,narobił nią już sporo kilometrów i złego słowa nie może powiedzieć,często też jeżdzi na zloty Bravo.

Największym problemem jest sześciobiegowa skrzynia biegów o oznaczeniu M32 która może wysiąść zarówno przy 70tysiącach jak i przy 200tysiącach.
Jej słabym punktem jest łożysko na końcu wałka atakującego, za kołami zębatymi szóstego biegu. Najpierw zaciera się i doprowadza do problemów z włączaniem przełożeń. Jeśli proces jego degeneracji trwa nadal możliwe są dwa scenariusze: w pierwszym łożysko rozpada się i niszczy elementy wewnętrzne skrzyni (koła zębate, synchronizatory).
W drugim niszczy gniazdo w którym jest osadzone a nawet doprowadza do pęknięcia obudowy. W tej wersji naprawa jest dużo kosztowniejsza, bo praktycznie trzeba wymienić skrzynię biegów. To najbardziej bolesna dla portfela awaria występująca w Bravo II.
Aha i musisz się liczyć ze spalaniem rzędu 10-12l pb po mieście,te silniki niestety do oszczędnych nie należą.

No i na koniec budżet,bez 18-20k nie ma co podchodzić do początków produkcji.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Sie 2018, 17:48

Dodam tylko że do LPG się nadaje, bo to zwykły MPI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2018, 19:09

Barol 1,4tjet jest bardzo oszczędny jak na to co oferuje. Oczywiście jak ktoś pałuje albo pokonuje odcinki 2km dziennie to tyle spali ale przy normalnej jeździe ...12l :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10808
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Sie 2018, 22:44

Sam też się zastanawiam nad tym samochodem, ale w mojej okolicy ciężko znaleźć model, który nie byłby sprowadzony, a wiadomo jakie opinie są o handlarzach.
Co do skrzyni M32 to czytałem, że pomaga wymiana oleju w skrzyni biegów na lepszy, ale czy to prawda to nie wiem. Kolega ma astrę z tą skrzynią, przejechane chyba 240 tys. i nic się nie dzieje.
MW9
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: brak

10 Sie 2018, 08:04

Ja z tymi skrzyniami to bym się nie bał. Miałem IS-a z "awaryjną" skrzynią i było ok patrząc na precyzję innych drążków "uznanych w PL marek". Teraz mam Civic'a, w którym też podobno łożyska padają i też nie czuć aby miała się zepsuć. W obydwu oczywiście wymieniłem olej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2018, 16:24

szybki napisał(a):Barol 1,4tjet jest bardzo oszczędny jak na to co oferuje


a kto kupuje takie auto żeby jeżdzić oszczędnie.. :wink:

dzida wiadomo jak dbasz tak masz ale co miałem napisać że te modele nie cierpią na żadne bolączki? :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Sie 2018, 16:26

Barol napisał(a):a kto kupuje takie auto żeby jeżdzić oszczędnie..


Bez przesady. Bravo z 1.4 T-Jet 120 PS to zwykłe toczydło.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Sie 2018, 16:45

Uwierz że sporo młodych takie ma..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Sie 2018, 17:01

Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora (zgadnij czyje to słowa :P). Po drugie dużo osób je ma, bo to tanie i fajne autko, ale "sebixy" raczej celują w Audi a nie Fiata. Po trzecie nie każdy kupuje turbo-benzynę żeby szaleć, bo takim silnikiem można jechać nawet spokojniej niż wolnossącym. Co innego jakby to była wersja Sport, wtedy się zgodzę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Sie 2018, 17:16

Barol no już teraz nie przesadzaj w drugą stronę bo 1,4t w bravo jest zwyklakiem o fajnym usposobieniu życiowym a nie jakimś killereem drogowym. Moja żona ma go w 500x jeździ tylko w mieście i pali jej coś koło o 8l.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10808
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Sie 2018, 17:18

Barol napisał(a):dzida wiadomo jak dbasz tak masz ale co miałem napisać że te modele nie cierpią na żadne bolączki?

Jasne, że warto ostrzegać, choć wiadomo, że dla większości tekst o awaryjności jest dyskwalifikujący :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2018, 22:25

Miałem autko przez 2 lata i chyba spokojnie mogę polecić (silnik t-jet 120 km).
Silniczek bardzo fajny, niewielka awaryjność (poza częściami eksploatacajnymi musiałem wymienić tylko pompe paliwa).
Auto bardzo fajnie prezentuje się w pakiecie sport (bez niego wg mnie to auto wygląda dużo gorzej + fotele są bez porównania lepsze, o tapicerce nie wspominając) - innej wersji bym nie rozważał. Szczególnie na 17" fajnie wyglada, ale ma to też inne konsekwencje - zawieszenie jest bardzo twarde. 17" + dziurawe drogi to bardzo nieprzyjemne doznania.
Inne wada (chociaż na równej drodze takie zawieszenie jest bardzo fajne) to średnia jakość wykończenia, co może objawiać się pojawianiem różnych nieporządanych dzwieków.

Spalanie w tym silniku jest baaardzo zależne od nogi, u jednego będzie 8l u innego 12l (u mnie średnio wychodziło ok 11l LPG, PB wg kompa byłoby ok 9,5 l - przewaga szybkich tras).
LPG bez problemów (podobno wersja 150km jest już trudniejsza w gazowaniu, ze 120km nie ma problemów).
Ze skrzynią na szczęście też nic się nie działo.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017