Fiat Bravo 2, wspomaganie kierownicy

02 Lip 2023, 18:17

Cześć,

Mam problem ze wspomaganiem elektrycznym w moim Fiacie Bravo 2 2008r - 2 tygodnie temu w poniedziałek kiedy podjechałem do sklepu i chciałem z niego wrócić spotkała nie nie miła niespodzianka - gdy włączyłem zapłon to wyskoczyła mi czerwona ikonka kierownicy z komunikatem "Kontrola kierownicy układu wspomagania". Dzień później pojechałem do mechanika ASO który podłączył się pod komputer i powiedział że niestety padło wspomaganie, ponieważ próbował skasować błąd kilkanaście razy ale nie udało mu się. Tak więc kupiłem używane wspomaganie kierownicy, które zostało zamontowane i wspomaganie już działa, ale problem jest ten że nadal pojawia się ikonka czerwonej kierownicy na komputerze pokładowym z informacją "Kontrola kierownicy układu wspomagania".

Mam pytanie czy może ktoś miał taką sytuację lub wie co to może oznaczać ? Czy to problem z oprogramowaniem że pamięta stary błąd który nie chce zniknąć? (Mechanik go usuwał ale potem pojawiał się ponownie), czy może niestety to nowe wspomaganie również może być wadliwe i się zaraz popsuć a może jest jakiś problem z elektryką?

Będę wdzięczny za wszelkie rady, bo jestem bardzo przestraszony że zaraz mogę mieć ponowny problem z brakiem wspomagania kierownicy :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

PiterAZS
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • 03 Lip 2023, 08:24

    Pytanie zasadnicze, jaki błąd się pojawia? Konkretnie jego kod... Jaki był przed wymianą wspomagania i jaki jest teraz? Kalibracja układu wspomagania była robiona po wymianie?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9766
    Zdjęcia: 34

    03 Lip 2023, 08:32

    Jeśli naprawiłeś wspomaganie i działa prawidłowo, to sama kontrolka raczej nie spowoduje ponownej awarii. Tak sądzę :yes:
    Henk
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 228
    Zdjęcia: 7
    Przebieg/rok: 3tys. km
    Auto: VW Golf 5
    Silnik: 1.4 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    03 Lip 2023, 08:49

    Pewnie chodzi o kod błędu jaki się pokazał na komputerze diagnostycznym po podłączeniu? Niestety nie wiem jaki był przed wymianą i po wymianie :( Wiem bynajmniej że przed wymianą jak mechanik chciał go skasować to nie dawał rady, a po wymianie dało się go skasować ale po ponownym odpaleniu auta błąd i tak wyskakiwał i dlatego mam go na komputerze pokładowym jak odpalę auto - tyle wiem. Przed wymianą wyskakiwały też ikonki o braku ESP i Hill Holdera, a teraz po wymianie nie wyskakują.
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    03 Lip 2023, 08:51

    Jeśli chodzi o kalibrację czy była robiona to nie wiem, muszę zapytać mechanika. Rozumiem że powinno się ją wykonać (jak się ją robi?) ?
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    03 Lip 2023, 09:21

    PiterAZS napisał(a):przed wymianą jak mechanik chciał go skasować to nie dawał rady
    Bo błędy nie są tylko do kasowania :mrgreen: trzeba na ich podstawie naprawić problem i dopiero skasować :wink:

    PiterAZS napisał(a):po wymianie dało się go skasować ale po ponownym odpaleniu auta błąd i tak wyskakiwał i dlatego mam go na komputerze pokładowym jak odpalę auto - tyle wiem
    Spróbuj się jeszcze dowiedzieć jaki to jest obecnie kod błędu?

    Akumulator masz w dobrym stanie?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9766
    Zdjęcia: 34
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Arrinera Hussarya - fakty i mity
      Pierwszy polski supersamochód, Arrinera Hussarya, dumnie nosi nazwę nawiązującą do bohaterskich momentów naszej historii. Jednocześnie budzi wiele kontrowersji i wzbudza rozpalone dyskusje na internetowych forach. ...

    03 Lip 2023, 10:39

    Możliwe że to nieszczęsny alternator - jak większość pisze w różnych wątkach. Byłem sprawdzić ładowanie i jest maksymalnie około 13,8 V przy wyłączonej klimie, więc oddałem auto do pobliskiego warsztatu który regeneruje alternatory - mają go sprawdzić i dać mi znać co jest do wymiany, za ile i czy jest sens regenerować czy kupić nowy (autem zamierzam jeszcze jeździć maksymalnie rok czy nawet do wiosny przyszłego roku).
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    09 Lip 2023, 11:04

    Cześć,

    Alternator został naprawiony ale niestety czerwona kierownica nadal się pokazuje z komunikatem "kontrola kier. układu wspomagania". Po naprawie alternatora pojechałem znowu do ASO żeby sprawdził jaki błąd się teraz pokazuje (to samo co po wymianie wspomagania czy może coś nowego) i teraz mechanik mówił że wyskoczyło co innego - wtedy było kilka błędów a teraz wyskoczył tylko jeden: na Test centralek Kierownica elektryczna TRW3 wyskoczył błąd: C1103: Konfiguracja systemu: Obecny.

    Mechanik robił kalibrację układu i starał się usunąć błąd i tak jak poprzednio po zamontowaniu nowego wspomagania - po odpaleniu auta czerwona kierownica już nie wyskoczyła, ale dzień później przy odpaleniu już się znowu pokazała i tak się pokazuje cały czas.

    Wie ktoś może co dalej jest nie tak? Wspomaganie cały czas działa, nie wiem czy to może chodzi o aktualizację jakiego softu czy jednak to używane wspomaganie jest "walnięte"?
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    09 Lip 2023, 11:08

    Załączam zdjęcia
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    09 Lip 2023, 23:50

    Zaraz to sprawdzałeś błędy w ASO a część wymieniałeś gdzie indziej?
    Po wymianie na używane należy zrobić osiowanie/programowanie jak zwał tak zwał jeżeli się nie uda (czasami tak bywa przy uzywkach) to należy przełożyć elektronikę że starej części.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16191
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    10 Lip 2023, 08:04

    Cześć,

    Wymiana była robiona w ASO i błędy sprawdzane w ASO, osiowanie też robili, ale to tyle było robione.
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    10 Lip 2023, 09:06

    W takim razie pozostaje wymiana elektroniki, odrazu mówię że w ASO tego nie zrobią. A w ogóle masz starą część ?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16191
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    10 Lip 2023, 09:46

    Tak, mam całe stare wspomaganie. Kurcze to przy tej wymianie elektroniki będzie trzeba znowu wszystko od nowa rozbierać żeby się do niej dostać?
    Pytanie też czy to wspomaganie skoro działa to czy może działać dalej bez problemu przez kolejne miesiące zakładając że nie wymienię tej elektroniki czy może w każdym momencie przestać działać?
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    10 Lip 2023, 11:05

    Będzie działać bo fizycznie jest dobre tylko poprostu elektroniką nie jest przypisana do Twojego auta. Tam będzie trzeba lutować.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16191
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    10 Lip 2023, 11:31

    Aha rozumiem, to też dobra wiadomość bo w ten weekend mam jechać z żoną do Wrocławia a za miesiąc na urlop za Wrocław i sam nie wiem czy można nim spokojnie jechać czy lepiej jechać autem żony, a zawsze moim jeździmy gdzieś dalej bo jest większe, wygodniejsze, mniej pali i więcej koni.
    Czyli mogę być spokojny że wspomaganie nie padnie?

    Prawda jest taka że ten komunikat mi aż tak nie przeszkadza ani ta ikonka czerwonej kierownicy - bardziej się tylko obawiam czy to wspomaganie będzie działać cały czas czy może się zaraz przestać działać przez tą elektrykę, bo już wydałem 700 zł na zakup i wymianę wspomagania i 500 zł na naprawę alternatora, i jak pomyślę że mogę zaraz wydać 2gie tyle na ponowną wymianę to mnie szlag trafia.

    Czyli trzeba te przewody z poprzedniego wspomagania przełożyć do tego aktualnego? Czy co tam zrobić?
    PiterAZS
    Nowicjusz
     
    Posty: 12