Fiat Cinquecento jako youngtimer

04 Lut 2020, 08:46

Hmmm nie mogę już edytować wiadomości.
Wiem, że to może zły pomysł ale kupuje Fiata Cinquecento 700. :shock:
Nie wiem jaka wersja ale ma lakier metalizowany, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, zegarek, uchylne szyby z tyłu, zagłówki z tyłu, składaną kanapę i chyba atermiczne szyby. Cena ok. 20 % wyższa niż rynkowa. Auto od prywatnej osoby. :mrgreen: W ogłoszeniu były 2 małe zdjęcia, żadnego zachwalania auta.
Wcześniej oglądałem 2 Fiaty CC "stan kolekcjonerski-igła", to padaka, szpachla. Jeden nawet nie odpalił (jeden był za 2500 zł wystawiony, 2 za 3900).

Jeździ się nim jak powiększonym maluchem, dźwięk silnika przypomina mi Fiata 126p BIS.
O dziwo miejsca na głowę jest dużo (nigdy wcześniej nie kierowałem Cinquecento, 126p - tak) no i kierownica lekko chodzi i nie ma luzów (w porównaniu do Fiata 126p).

Na pewno czeka mnie wyczyszczenie wnętrza, zabezpieczenie plastików we wnętrzu. Dodatkowo czyszczenie i konserwacja elementów zawieszenia, profili zamkniętych, podłużnic, podłogi.
Do tego wymiana filtrów, olejów (silnikowy i w skrzyni), płynu chłodniczego i hamulcowego, regulacja gaźnika.
Czyli właściwie to co w każdym aucie trzeba.

P.S. NIE polecam Fiata Cinquecento na 1 samochód (wbrew pozorom nie tak łatwo nim się jeździ współcześnie), nie polecam też do codziennej jazdy do pracy.
Raczej już jako pojazd do okazjonalnej jazdy, na zloty pojazdów prawie zabytkowych, ewentualnie jako pokazanie następnym pokoleniom tworu ostatniej umowy pomiędzy rządem PRL a włoskim Fiatem. :D
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

04 Lut 2020, 14:01

Dodaj jeszcze paskundą strefę zgniotu przy 50 km/h :ok: Ja bym wolał mieć nogi całe przy dość przeciętnej prędkości.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

04 Lut 2020, 17:12

No właśnie... Problem tych starszych aut to poziom bezpieczeństwa biernego.
Za Polonezem przemawia bezpieczeństwo, ale na minus korozja i skorodowane auto już tak nie chroni.
Np. stary Chryslera Voyager też nie jest bezpieczny mimo rozmiarów...
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

04 Lut 2020, 18:38

LOSMARCELOS napisał(a):NIE polecam Fiata Cinquecento na 1 samochód (wbrew pozorom nie tak łatwo nim się jeździ współcześnie), nie polecam też do codziennej jazdy do pracy.
dramatyzujesz :ok: ja miałem wprawdzie nie jako pierwsze, ale powiedzmy drugie, dojeżdżałem do pracy 20km dziennie i żyję. No ale to była 900tka.
LOSMARCELOS napisał(a):Za Polonezem przemawia bezpieczeństwo
w jakim aspekcie? :mrgreen: że nie wpadniesz w poślizg na suchym, bo mało mocy?

Ogólnie podziwiam wybór CC na "klasyka", bo to zakup dość spekulancki. Mogłeś jednak szukać Sportinga, bo on ma większe szanse na stanie się YT.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13820
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Lut 2020, 19:00

mike napisał(a):LOSMARCELOS napisał(a):
NIE polecam Fiata Cinquecento na 1 samochód (wbrew pozorom nie tak łatwo nim się jeździ współcześnie), nie polecam też do codziennej jazdy do pracy.
dramatyzujesz ja miałem wprawdzie nie jako pierwsze, ale powiedzmy drugie, dojeżdżałem do pracy 20km dziennie i żyję. No ale to była 900tka.


Właśnie nie chciałem komentować tego postu ale jak już mike zaczął..
Jak większość starszych użytkowników pamięta,miałem kiedyś w domu SC 1.1 2003rok,dokładnie było u nas od 2012roku do zeszłego roku,jeżdziłem nim ja,moja mama i dalej przyjaciel mojej mamy i jakoś wszyscy żyjemy.. ale przypomnę też mój wypadek który miałem Fiatem Uno którego kiedyś miałem,auto miało kompletnie zniszczony przód i część kierowcy,wypadek był z mojej winy (nie będę przypominał co i jak),przez 4miechy byłem na L4 i wyszedłem z tego.. :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 37904
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lut 2020, 19:10

Jeszcze można by dopisać, że zasadniczo lepiej mieć stłuczkę w czymś typu Skoda Citigo niż Volvo 740, bo niby ilość blachy mniejsza, ale to zupełnie inna konstrukcja i materiały :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13820
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy taryfikator mandatów karnych od 1 grudnia 2021 - zmiany
    Jak już zapewne większość kierowców słyszała od grudnia ma zmienić się trochę obecny taryfikator mandatów ma się to przyczynić do surowszego karania kierowców. Jakie zmiany obejmują punkty karne ? Jest ...
    Wyprzedzanie na wagę życia - jeden z najtrudniejszych manewrów
    Nieprawidłowe wyprzedzanie co roku jest jedną z głównych przyczyn wypadków. Ten manewr jest dla kierowców jednym najbardziej ryzykownych i zarazem najtrudniejszych. Wymaga od nich błyskawicznej oceny ...

  • 06 Lut 2020, 14:19

    Moim skromnym zdaniem współczesne auta są bezpieczniejsze, ale nie powodują tego, że ludzie bezpieczniej jeżdżą...
    Małe wrażenie prędkości, poczucie bezpieczeństwa, agresywny wygląd...
    Wracając do tematu: o wyborze auta jako prawie youngtimer raczej zadecydował sentyment.
    Zresztą takie mniejsze auto mam gdzie przechowywać, na okres zimowy.
    LOSMARCELOS
    Początkujący
     
    Posty: 143
    Miejscowość: 127.0.0.1